Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rauhoittua psykoottisen perheenjäsenen kanssa?

Vierailija
23.01.2023 |

Siskoni on pahasti psykoosissa. 3 kertaan riehunut meillä. On päästetty yötä, kun on ollut asunnoton.
Vähitellen opittu vetämään rajoja, koska hän on todella rasittava. Useamman kerran olen yrittänyt viestittää, että ei tavattaisi meillä. Vähän aikaa vaikuttaa ja sitten taas tulee ilmoittamatta ovelle.

Uudenvuoden aattona ja loppiaisena kävi viimeksi. Siinä välissä lähetin mailia, jossa sanoin, ettei haluta tavata, ennen kuin ottaa lääkkeitä. En tiedä onko lukenut, koska blokkaa kaikki viestit.

No nyt sitten jäänyt kauhea stressi päälle, että milloin hän on taas uudestaan ovella. Heikentää mun toimintakykyä, kun jännittää ja stressaa. Lisäksi on laittanut postejansa tulemaan meille. Mistä en ollenkaan pidä.

Onko kokemuksia mielenterveysongelmaisistä läheisistä ja kuinka pystyä rauhoittumaan ja elämään omaa elämää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää asettaa todella tiukat rajat. Minäkään en tapaa sisartani kotonani, muuten kuin kutsuttuna. Enkä todellakaan päästä sisään, jos ilmaantuu ovelle pyytämättä.

Olen sanonut, että voin osallitusa hoitokokoukseen, jos sellainen järjestetään ja noudattaa siellä annettuja ohjeita. Siihen, että sisko ei osallistu hoitoon, eikä lääkkeitä ja sitten sekoilee, en osallistu.

Vierailija
2/5 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastan psykoosisairautta ja suosittelisin ehkä soittamaan hänelle ambulanssin. Osastohoitoon ja lääkitys kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää asettaa todella tiukat rajat. Minäkään en tapaa sisartani kotonani, muuten kuin kutsuttuna. Enkä todellakaan päästä sisään, jos ilmaantuu ovelle pyytämättä.

Olen sanonut, että voin osallitusa hoitokokoukseen, jos sellainen järjestetään ja noudattaa siellä annettuja ohjeita. Siihen, että sisko ei osallistu hoitoon, eikä lääkkeitä ja sitten sekoilee, en osallistu.

En minäkään päästä sinua sisään, jos tulet ovelleni.

Terveisin sisaresi

Vierailija
4/5 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sun sisko tarvis enemmän apua kuin pystyy antamaan. Päästät sen sisälle ja soitat ambulanssin hakemaan sen osastolle.

Vierailija
5/5 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen nainen.

Yllättynyt oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi