Onko 8-paikkaista henkilöautomaista autoa olemassa? Ei siis korkea paku.
7-paikkaisia on useallakin merkillä mutta mistä 8-paikkainen? Pitäisi olla vielä tavaratilaa tuohon päälle.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä, mutta ei Suomessa.
Nissan Armada, ihan paras ja tavaratilaakin vielä riittävästi vaikka kaikki 8 paikkaa käytössä. Suomessa ei kyllä tosiaan taida saada tota mallia, todennäköisesti sääntö-Suomi estää.
Todennäköisesti markkinat ovat vain liian pienet, että niitä kannattaa tuoda tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nissan Armada, ihan paras ja tavaratilaakin vielä riittävästi vaikka kaikki 8 paikkaa käytössä. Suomessa ei kyllä tosiaan taida saada tota mallia, todennäköisesti sääntö-Suomi estää.
Meinattiin tuoda Armada Suomeen ulkomaankomennukselta, päästörajat esti. Eli joo, hämmästyisin jos tulisi Suomessa vastaan. Oli kyllä ihan paras auto.
Toyota Highlander on varsin tyylikäs. Tosin se 8. paikka on aika olematon.
Vierailija kirjoitti:
Lihapullia syövä heteromies kirjoitti:
No miksi ei pakettiauto kelpaa?
Ohis mutta kukaan ei halua ajaa neliölaatikolla, bensan/dieselin kulutus!
VW ID.Buzz siis. Ei kuluta yhtään bensaa eikä dieseliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten ihanan retro auto. Mahdottoman söpö, jos autosta voi niin sanoa.
Ford Galaxy oli ainakin joskus 8-paikainen, meillä oli sellainen vuokralla.
Vanhoissa Grand Voyagereissa (Chrysler) sai penkkejä siirrettyä edestakaksin, jos jostain sai toisen kolmen hengen penkin, niin silloin sai autoon 8 paikkaa, ja kaikille kunnon turvavyötkin. Uusissa tuo ei kai onnistu, kun penkit ei ole irrotettavia, vaan siirrettäviä. Tai onnistui toi tavallisessakin Voyagerissa, mutta Grandissa on enemmän tavaratilaa.
Jos ei osaa edes pakua ajaa, niin kannattaako silloin ottaa vastuuta noin monesta matkustajasta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten ihanan retro auto. Mahdottoman söpö, jos autosta voi niin sanoa.
Muuten OK mutta olipa älynväläys volkkarilta rakentaa tilasähköauto ilman ilmalämpöpumppua.
Jäätävä (pun intended) sähkönkulutus talvikelissa kun pelkillä vastuksilla lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ajellut niillä (siis toki vanhoilla ja ei-matkustajamalleilla, siis pelkillä 3-paikkaisilla ja muuten pelkillä pakettiautoilla ja yksi on ollut kuorma-autoluokkainenkin, yli 3500 maximipainoinen) nyt 16 vuotta ja oikein hyvin on mennyt.
Ne kuluttavat dieseliä ihan sen saman verran kuin tavalliset - saman aikakauden vertailukelpoiset - henkilöautotkin: Transit, Transporter ja Hiace n. 7,5 litraa / 100 km ja Iso MB Sprinter, VW Crafter tai Fiat Ducato Maxi n. 10 ltr kaupunkiajossa (automaattilaatikolla) sekä n. 8,5 ltr maaseudulla alle 100 km/h vauhdissa tasaisella kaasulla.
Mistä te noita todellisuudesta vieraantuneita kulutus- ym- harhaluuloja keksitte?
Oikea pakettiauto on ihan elämän parhautta!
Ei puhuta tuollaista! Minulla on ollut autokuume jo monta vuotta, henkilöauto on (hyvin halpa sellainen), mutta haluaisin pienen pakun sille seuraksi. Ongelmana on tuttu ja vanha: raha. Vuosi sitten oli jo parista kaupat lähellä, mutta toisesta soittivat autoliikkeestä, ettei kannata ostaa, myyvät korjattavaksi ja toisesta löytyi selvittelyjen jälkeen tieto, että jakopäätä ei ole vaihdettu ikiaikoihin. Isäni lauloi jotakin laulua, missä köyhyys vain naurattaa, minua se ei edes naurata.
Mutta kyllähän esim. Hiace on hyvä ajaa, paljon parempi kuin moni henkilöauto. Ex suunnittelee nyt Vitoa, saa nähdä mitä tuumii, kun on ollut kymmenkunta Hiacea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ajellut niillä (siis toki vanhoilla ja ei-matkustajamalleilla, siis pelkillä 3-paikkaisilla ja muuten pelkillä pakettiautoilla ja yksi on ollut kuorma-autoluokkainenkin, yli 3500 maximipainoinen) nyt 16 vuotta ja oikein hyvin on mennyt.
Ne kuluttavat dieseliä ihan sen saman verran kuin tavalliset - saman aikakauden vertailukelpoiset - henkilöautotkin: Transit, Transporter ja Hiace n. 7,5 litraa / 100 km ja Iso MB Sprinter, VW Crafter tai Fiat Ducato Maxi n. 10 ltr kaupunkiajossa (automaattilaatikolla) sekä n. 8,5 ltr maaseudulla alle 100 km/h vauhdissa tasaisella kaasulla.
Mistä te noita todellisuudesta vieraantuneita kulutus- ym- harhaluuloja keksitte?
Ei puhuta tuollaista! Minulla on ollut autokuume jo monta vuotta, henkilöauto on (hyvin halpa sellainen), mutta haluaisin pienen pakun sille seuraksi. Ongelmana on tuttu ja vanha: raha. Vuosi sitten oli jo parista kaupat lähellä, mutta toisesta soittivat autoliikkeestä, ettei kannata ostaa, myyvät korjattavaksi ja toisesta löytyi selvittelyjen jälkeen tieto, että jakopäätä ei ole vaihdettu ikiaikoihin. Isäni lauloi jotakin laulua, missä köyhyys vain naurattaa, minua se ei edes naurata.
Mutta kyllähän esim. Hiace on hyvä ajaa, paljon parempi kuin moni henkilöauto. Ex suunnittelee nyt Vitoa, saa nähdä mitä tuumii, kun on ollut kymmenkunta Hiacea.
Viton konehuone on täynnä jotain kumiletku-klemmari virityksiä jotka ajan kanssa hapertuu ja alkaa tihkua. Pienin kone on myös aivan liian onneton mihinkään ylämäkeen edes tyhjällä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa harvinaisempia japanilaistuotteita saa vain ratti väärällä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ford Galaxy oli ainakin joskus 8-paikainen, meillä oli sellainen vuokralla.
Vanhoissa Grand Voyagereissa (Chrysler) sai penkkejä siirrettyä edestakaksin, jos jostain sai toisen kolmen hengen penkin, niin silloin sai autoon 8 paikkaa, ja kaikille kunnon turvavyötkin. Uusissa tuo ei kai onnistu, kun penkit ei ole irrotettavia, vaan siirrettäviä. Tai onnistui toi tavallisessakin Voyagerissa, mutta Grandissa on enemmän tavaratilaa.
Galaxyssa on 7 paikkaa
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa edes pakua ajaa, niin kannattaako silloin ottaa vastuuta noin monesta matkustajasta??
Kuka sanoi ettei osaa? Osaa, mutta paku on RUMA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viton konehuone on täynnä jotain kumiletku-klemmari virityksiä jotka ajan kanssa hapertuu ja alkaa tihkua. Pienin kone on myös aivan liian onneton mihinkään ylämäkeen edes tyhjällä autolla.
Neliveto ja diesel - muuta en tiedä. Ihmettelin hieman, kun ei tykännyt farkkumersustakaan, huollot liian kalliita ja onhan se aika juoppo(nyt pojalla) - kävin sillä 400km:n reissun, viikko sitten - rahallinen meno 20 euroa enemmän kuin omalla rellulla. Hyvä ajaa en kiellä, vaikka ei rellukaan kehno ole.
Mersun Vito ja V, mutta törkeän kalliita ovat. Opelilta löytyy mielestäni 2 tuollaista henkilöautomaisesti muotoiltua ja vähän matalampaa 8-paikkaista pakua.
Chrysler voyagereita saa halvalla mutta kukaan ei ota ilmaiseksikaan kun kulutus on mallia ilmastonmuutos tuplaantuu 100km ajon aikana
Oliko kellään fordin grand tourneo? Oliko nyt 7 vai 8 paikkainen?
T. Toinen joka tarvisi 8/9 paikkaisen auton
Ei estä, ei vain taida olla kysyntää. Käytettynä täältä löytyy vähän vastavaa Cadillac Escalade 8-paikkaisena.