Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte negatiivisia ihmisiä työpaikalla?

Vierailija
23.01.2023 |

Joitakin tuollaiset ihmiset eivät haittaa, mutta itse ainakin väsyn jos pitää kuunnella muiden valitusta jatkuvasti. Ja siis nimenomaan sellaista valitusta missä ei edes haluta muuttaa mitään, löytää ratkaisuja tai lopettaa valitusta. Vaan nautitaan siitä valittamisesta, joten suhtaudutaan negatiivisesti aivan kaikkeen ja kaadetaan se kaikki toisten niskaan toimistolla.

Miten muut jaksavat tällaisten kanssa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tuollaisia. Jatkuvaa valitusta ja kaikki aina huonosti; työkaverit, työmäärä, koko firma, asiakkaat ja työkohteet. Valehtelua ja toisten syyllistämistä ja mustamaalausta.

Onneksi pahin tapaus tajusi itse lähteä ja kaikki työkaverit huokasivat helpotuksesta. Työilmapiiri on nyt hyvä, on mukava tehdä porukalla töitä. Jännä huomata, kuinka paljon yksi ihminen voikin vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
22/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyösopimus vuodesta 2017.

Aivan, mietinkin, että mistä oikein johtuu, kun en oikein ymmärtänyt ap:n ongelmaa. Mutta ihmisillä on niin erilaisia töitä, että ilmeisesti, jotkut joutuvat kuuntelemaan kaiket päivät työkavereitaan myös muissa kuin työasioissa. Minä olen paljon kontaktissa työkavereiden kanssa, mutta aikalailla vain työasioissa. Toki on pari ns. lähempää työkaveria joiden kanssa tulee juteltua kaikkea muutakin, mutta jos en pidä jostain ihmisestä työpaikalla, niin hänen kanssaan hoidan vain työasioita, enkä oikein keksi miten niitä voi hoitaa "negatiivisesti", tai sitten en vaan kiinnitä huomioita siihen, että puhuuko negatiiviseen vaiko positiiviseen sävyyn... hmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyösopimus vuodesta 2017.

Aivan, mietinkin, että mistä oikein johtuu, kun en oikein ymmärtänyt ap:n ongelmaa. Mutta ihmisillä on niin erilaisia töitä, että ilmeisesti, jotkut joutuvat kuuntelemaan kaiket päivät työkavereitaan myös muissa kuin työasioissa. Minä olen paljon kontaktissa työkavereiden kanssa, mutta aikalailla vain työasioissa. Toki on pari ns. lähempää työkaveria joiden kanssa tulee juteltua kaikkea muutakin, mutta jos en pidä jostain ihmisestä työpaikalla, niin hänen kanssaan hoidan vain työasioita, enkä oikein keksi miten niitä voi hoitaa "negatiivisesti", tai sitten en vaan kiinnitä huomioita siihen, että puhuuko negatiiviseen vaiko positiiviseen sävyyn... hmm.

Negatiivisimmat ihmiset kyllä tuovat sen negatiivisuutensa myös työasioihin. Jopa etäpalavereihin.

Esimerkkinä: Teams-kokous on sovittu tietylle kellonajalle ja agendalle. Kun nämä ihmiset loggautuvat sisään palaveriin, niin ensimmäiseksi he valittelevat kaikki henkilökohtaiset ongelmansa kaikkeen mahdolliseen liittyen: kumminkaima on sairas, avioliitossa on ongelmia, muita työtehtäviä on liikaa, itselläkin on varmaan flunssa tai ainakin ollut, kaikki organisaation ihmiset ovat tyhmiä ja epäpäteviä, kaikki yhteistyökumppanit ovat tyhmiä ja epäpäteviä, kaikki organisaation säännöt ovat tyhmiä, yms. Käyttävät siis työpalaverejakin siihen, että käyvät läpi kaikki omat, sukunsa ja tuttaviensa mahdolliset sairaudet ja ongelmat.

Ja kun vihdoin saa heidät olemaan hiljaa huomauttamalla, että siirrytään nyt palaverin aiheena oleviin työjuttuihin, niin niistäkään ei löydy mitään muuta kuin valitettavaa. Kaikki on tyhmää ja väärin, kaikki muut ovat kaikessa väärässä ja tyhmiä ja laiskoja (HR, rahoittajat, yhteistyökumppanit, yms. yms.). Mikään ehdotus ei kelpaa, mitään ei haluta tehdä ja kun huomauttaa, että jos projektia ei edistetä vaaditusti niin tulee ongelmia rahoittajan kanssa, niin silloin sitten taas ryhdytään valittamaan rahoittajasta ja siitä miten se kehtaa vaatia mitään kun ei heitä vain huvita ja rahoittajaorganisaation työntekijät ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä mistään mitään.

Ja kyllä, olen tehnyt muutoksen - lähtemällä tuosta projektista ja työpaikasta pois. Kyseessä olivat yliopiston tutkijat. Ihmettelen vain jälkikäteen miten kukaan jaksaa tuollaisessa ilmapiirissä, varsinkin kun nämä valittajat jättävät työtehtävänsäkin tekemättä koska heidän mielestään on niin tyhmää ja törkeää vaatia heitä tekemään mitään (vaikka mielellään kyllä ottavat rahat siitä).

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme