Mies käyttäytyy pelottavasti
Hänelle on tapahtunut elämässä viime aikoina stressaavia asioita, yt -neuvottelut tulossa ja muuta huolta toimeentulosta.
Nyt muutamana päivänä raivonnut ihan taukoamatta kaikesta mitä teen tai sanon. Meillä on remontti myös menossa ja sekin stressaa. Mies ikäänkuin vahtii tekemisiäni ja myös lasten tekemisiä ja vetää suhteettomia kohtauksia ihan pienistä asioista. Esimerkiksi pesin pyykkiä, lapset tarvitsevat kouluun vaatetta, mies seurasi vessaan ja alkoi huutaa miksi minun pitää laittaa pesukone päälle turhaan. Pyysin puhumaan rauhallisella äänellä, turhaan. Tänään koko päivän kun olen tehnyt remppahommia, on haukkunut minua ihmisenä, äitinä ja miten kaikki mitä teen on väärin ja miten olen pohjimmiltani syyllinen kaikkiin hänen ongelmiin. Illan aikana alkanut puhua siitä että ehkä ei ole enää kotona aamulla kun heräämme.
Tuntuu etten tunne tuota ihmistä. Kukaan ei halua mennä lähelle ja kotona on kireä ahdistava ilmapiiri. Pyysin rauhoittumaan ja siitäkin vaan suuttui. Mitään en saa sanoa tai kysyä suuttuu enemmän. Olen ihan pihalla, mitä tässä voi tehdä ?
Kommentit (45)
Mikset tue miestäsi ja kuuntele. Auta sitä ja koita saada rauhoittumaan ja rentoutumaan. Selvästi paniikissa. Jos taloudessa on paljon velkaa kannattaa miettiä voiko esim auton tai jopa asunnon myydä. Leikata menoja ja vähentää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas monenmoista asiantuntijaa antamassa lausuntoja ja ohjeita asiasta, mistä he eivät mitään tiedä.
Älkää puuttuko toisten asioihin, ennen kuin olette täysin varmoja kokonaistilanteen kaikista yksityiskohdista ja tämänkin jälkeen kannattaa asettaa sanansa tarkoin.
Kaikki asiat eivät kuulu kaikille.
HImean Ap:n ja todella vahvasti tulee esiin miesviha kommenteista. Ihan älyttömiä juttuja. MItä jos olisi sukupuolirooli jutussa toiste päin.
Kuulostaa siltä että sillä on toinen nainen. Siksi räyhää ja haukkuu sua. Niin ne miehet tuppaa tekemään sillon. Haluaa erota ja yllyttää eroon. Ärsyyntyy enemmän jos vaan nielet kaiken paskan mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on työpaikka ja työterveyshuolto. Jos se on riittävän kattava, ota yhteyttä työterveyteen ja kerro ongelmasta. Sen jälkeen on seuraava on ongelma se, miten saat miehen vastaanotolle.
Yksi keino on soittaa hätäkeskukseen silloin, kun tilanne on kiivaimmillaan. Ja siten, että miehen raivoaminen tallentuu häken nauhoitukseen. Ja mainitse jo siinä vaiheessa, että epäilet hänen olevan itsetuhoinen. Poliiseille kerrot, että miehellä on psyykkinen sairaus ja pitää toimittaa hoitoon eikä putkaan. Mahos
Tämä neuvo tuntuu sinusta aivan väärältä, mutta pelasta edes lapsesi! Sinä itse haluat viimeiseen hengenvetoosi asti olla miehesi rinnalla, mutta lapsillasi on vielä elämä edessään. Pakkaa siis tavarasi ja lapsesi, ja poistu paikalta.
Lapsille on myös hyvä näyttää miten toimia kriisitilanteissa.
Täällä on taas monenmoista asiantuntijaa antamassa lausuntoja ja ohjeita asiasta, mistä he eivät mitään tiedä.
Älkää puuttuko toisten asioihin, ennen kuin olette täysin varmoja kokonaistilanteen kaikista yksityiskohdista ja tämänkin jälkeen kannattaa asettaa sanansa tarkoin.
Kaikki asiat eivät kuulu kaikille.