Mies käyttäytyy pelottavasti
Hänelle on tapahtunut elämässä viime aikoina stressaavia asioita, yt -neuvottelut tulossa ja muuta huolta toimeentulosta.
Nyt muutamana päivänä raivonnut ihan taukoamatta kaikesta mitä teen tai sanon. Meillä on remontti myös menossa ja sekin stressaa. Mies ikäänkuin vahtii tekemisiäni ja myös lasten tekemisiä ja vetää suhteettomia kohtauksia ihan pienistä asioista. Esimerkiksi pesin pyykkiä, lapset tarvitsevat kouluun vaatetta, mies seurasi vessaan ja alkoi huutaa miksi minun pitää laittaa pesukone päälle turhaan. Pyysin puhumaan rauhallisella äänellä, turhaan. Tänään koko päivän kun olen tehnyt remppahommia, on haukkunut minua ihmisenä, äitinä ja miten kaikki mitä teen on väärin ja miten olen pohjimmiltani syyllinen kaikkiin hänen ongelmiin. Illan aikana alkanut puhua siitä että ehkä ei ole enää kotona aamulla kun heräämme.
Tuntuu etten tunne tuota ihmistä. Kukaan ei halua mennä lähelle ja kotona on kireä ahdistava ilmapiiri. Pyysin rauhoittumaan ja siitäkin vaan suuttui. Mitään en saa sanoa tai kysyä suuttuu enemmän. Olen ihan pihalla, mitä tässä voi tehdä ?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikot hermot. Siitä on kyse. Ei kontrolloi itseään enää kotona, purkaa oloaan lähimmäisiinsä, kiukuttelee teille eikä mieti, miten vaikuttaa teihin että sinua ja lapsia pelottaa ja stressaa. Narsistipiirre miehessä, muutoinhan hän ottaisi teidät huomioon.
2 linjaa, ensimmäisellä pääset kautensa läpi hys hys-tyyliin, mutta jatkossa sama tulee taas tapahtumaan, koska hän ei muuta tyyliään. Toinen linja voi kerätä riitaa pintaan, mutta se voi viedä teidät parempaan yhteiselämiseen, kuitenkin, jos hän yrittää jatkossa huomioida muutkin kuin itsensä kotona.
Jätä hänet tyystin rauhaan. Älä puhu hänelle älä katso häneen, ole mahdollisimman vähän tekemisissä. Älä käynnistä imureita ja koneita, vievät hermonsa hetkessä. Älä kolistele aamulla keittiössä kilin kolin. Odotat kunnes "kautensa" menee ohi.
Tai sitten puhut hänen kanssaan siitä vaikutuksesta minkä hän tekee käytöksellään kotona, että te elätte stressissä ja kireässä ilmapiirissä, lievässä pelossa. Että se ei ole ok. Että sinä tuet häntä, jos töissä käy huonosti ja sitten katsotte tilannetta ja uusi työpaikka löytyy, pahin tilanne ei siis ole maailmanloppu.
Kenenkään ei omassa kotonaan tarvitse elellä hys hys tyyliin. Sellaisele tielle ei pidä lähteä.
Ei niin. Kannatan ilman muuta sitä toista linjaa. Kirjoitin kokemuksen kautta, miten, se 1.linja. Olen elänyt lapsena ensimmäisen linjan mukaan, ei mukavaa, ei todellakaan. Ehdotin avioeroa (olin siis lapsi) mutta se ei käynyt. Vältän negatiivisia ja lievän vihaisia miehiä, bongaan varoitusmerkit. Mitä on ilmassa. Hyvä olo on tärkeää.
Mitäs otit tuollaisen hermoheikon raakin jolla vanne kiristää päätä. Elämä on valintoja täynnä.
Nytkin voit taas valita väärin ja olla lähtemättä kiitämään suhteesta.
Tämä on hyvä provo. Saat lisäiltyä ainauutta juttua tarinaan kun huomaat ettei enää vastauksia tule.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs otit tuollaisen hermoheikon raakin jolla vanne kiristää päätä. Elämä on valintoja täynnä.
Nytkin voit taas valita väärin ja olla lähtemättä kiitämään suhteesta.
Sivusta. Juuri tällainen tölväisy- ja "kritikointi"tyyli on kenties tyypillistä aloituksen kaltaiselle miestyypille, joka keskittyy arvostelemaan ja purkamaan huonoa oloa muihin, ei ota toisia huomioon.
Sinä voit valita toisin. Älä ole sellainen miestyyppi.
Sanoisin että olisiko uuvuksissa? Ehkei osaa mies sakottaa oli tunteitaan että raskasta ja stressiä ja pinna kireällä noin normaalisti pienistäkin asioista että ärsyttää pesukonekkin? Juttele miehen kanssa ja kysy että tulisi kuulluksi ja saa purettua stressiä?
teet kaiken väärin mitä olet tehnyt väärin? Et tanssi pillinsä mukaan kun uhriutuu.. alentaa tällälailla? Suuttuu etkö uskalla puhua on varoitus signaali sanoisin minä.
Suutut ja sanot että sinulle ei vittuilla.
Ole harmaa kivi.
Älä provosoi äläkä provosoidu.
Silleen täälläkin yritetään jaksaa.
Hänellä on työpaikka ja työterveyshuolto. Jos se on riittävän kattava, ota yhteyttä työterveyteen ja kerro ongelmasta. Sen jälkeen on seuraava on ongelma se, miten saat miehen vastaanotolle.
Yksi keino on soittaa hätäkeskukseen silloin, kun tilanne on kiivaimmillaan. Ja siten, että miehen raivoaminen tallentuu häken nauhoitukseen. Ja mainitse jo siinä vaiheessa, että epäilet hänen olevan itsetuhoinen. Poliiseille kerrot, että miehellä on psyykkinen sairaus ja pitää toimittaa hoitoon eikä putkaan. Mahos
Tämä neuvo tuntuu sinusta aivan väärältä, mutta pelasta edes lapsesi! Sinä itse haluat viimeiseen hengenvetoosi asti olla miehesi rinnalla, mutta lapsillasi on vielä elämä edessään. Pakkaa siis tavarasi ja lapsesi, ja poistu paikalta.
Onkohan minun eksä. Kun halusin erota uhkasi ampua itsensä. Silloin pelotti milloin hakee aseen asekaapista. Lähdin aika nopeasti.
Nuo lähtemisehdotukset?
Ei se vaan kaikille oo mahdollista.
Turvaverkot puuttuu.
Se on kyllästynyt sun isoon perseeseen ja vaihtanut naista. Tulet kuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Heikot hermot. Siitä on kyse. Ei kontrolloi itseään enää kotona, purkaa oloaan lähimmäisiinsä, kiukuttelee teille eikä mieti, miten vaikuttaa teihin että sinua ja lapsia pelottaa ja stressaa. Narsistipiirre miehessä, muutoinhan hän ottaisi teidät huomioon.
2 linjaa, ensimmäisellä pääset kautensa läpi hys hys-tyyliin, mutta jatkossa sama tulee taas tapahtumaan, koska hän ei muuta tyyliään. Toinen linja voi kerätä riitaa pintaan, mutta se voi viedä teidät parempaan yhteiselämiseen, kuitenkin, jos hän yrittää jatkossa huomioida muutkin kuin itsensä kotona.
Jätä hänet tyystin rauhaan. Älä puhu hänelle älä katso häneen, ole mahdollisimman vähän tekemisissä. Älä käynnistä imureita ja koneita, vievät hermonsa hetkessä. Älä kolistele aamulla keittiössä kilin kolin. Odotat kunnes "kautensa" menee ohi.
Tai sitten puhut hänen kanssaan siitä vaikutuksesta minkä hän tekee käytöksellään kotona, että te elätte stressissä ja kireässä ilmapiirissä, lievässä pelossa. Että se ei ole ok. Että sinä tuet häntä, jos töissä käy huonosti ja sitten katsotte tilannetta ja uusi työpaikka löytyy, pahin tilanne ei siis ole maailmanloppu.
Jäätävää *skaa
Kyseessä on toinen nainen.
Mene itse töihin niin miehen ei tarvi stressata toimeentulosta.
Ap, vaikka sinulla olisi OIKEUS kysyä, ja OIKEUS sanoa, miksi et sinulla ei ole TAHTOA olla loukkaamatta puolisoasi?
Miksi et osaa pitää suutasi kiinni, vaikka suusi avaaminen tuottaa vain onnettomuutta. Miksi et ole kärsivällinen yt-päivään asti. Miksi asetat itsesi liiton yläpuolelle?
Vaikutat samanlaiselta sadistilta, uhriutujalta ja miesvihaajalta (lyhyesti woke), kuin eilisen aloituksen tehnyt, jossa nainen oli lapsensa ja miesystävänsä kanssa risteilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllästynyt sun isoon perseeseen ja vaihtanut naista. Tulet kuulemaan.
Ja lörppösuuhun, kaiketi.
(Kuka sen perseen sitten ruokkii, kun mies häipyy? Suomessa ei ole velvollisuutta huolehtia jätetyn vaimon elintasosta, kuten Amerikassa.)
Ulkoruokintaan. Saa tulla takaisin, kun osaa puhua asioista normaalisti.
Vaikka itse olisi kuinka stressaantunut, ahdistunut, masentunut jne niin en silti ikinä käyttäydy uhkaavasti ja pelottavasti omaa rakasta tai ylipäätään ketään kohtaan, kyllä se raja menee siinä ainakin itsellä, tommosen jälkeen luottamus (ja kunnioitus) kärsii.
Ap. Mies on huolestunut taloudestanne. Käytkö itse töissä. Jos et käy, hae h e ti töitä.
Ei kai tämä ole vain alkua samankaltaisille kauheille tapauksille, mitä on nyt lehdessä ollut?
Ap-kiltti, lähde ihan totta pois ja äkkiä. Pelkään puolestasi.
Vaikka olisi kolmas maailmansota syttymässä, miehelläsi ei ole oikeutta eikä lupaa käyttäytyä noin.