Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö teillä käsistä leipomienne herkkujen kanssa?

Vierailija
22.01.2023 |

Jos leivotte kaksi pellillistä korvapuusteja, lähteekö teillä käsistä ja syötte koko yhden pellillisen illassa? Jos leivotte mustikkapiirakkaa, lähteekö käsistä syöden koko piirakan samana päivänä? Joudutteko tästä syystä olemaan leipomatta?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun leivon syön heti 4-7 korvapuustia, viineriä, munkkia tai mitä nyt teenkään. Määrä riippuu siitä minkä kokoisia niistä sattuu tulemaan. En koskaan pakasta mitään, se mitä jää menee jääkaappiin, mistä niitä sitten syödään kun halutaan.

Kuka laittaa korvapuusteja jääkaappiin? Faktahan on, että leivontatuotteet pilaantuvat nopeammin jääkaapissa

Vierailija
22/40 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään käsistä pikemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lähti. Nykyään vatsa on tosi herkkä ja esim. vehnää, rasvaa ja hiivaa liikaa syötyä todella kipeä. Siksi nykyään pystyy pitämään syömiset yhdessä palassa/pullassa kerrallaan. Mutta aika monet oksettavan kovat vatsakivut se vaati ennen kuin opin.

Vierailija
24/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähde käsistä, koska en ole syömishäiriöinen. Asun yksin ja suuri osa leipomuksista menee pakkaseen odottelemaan. 

Ei maistu koskaan samalta kuin uunituoreet tuotteet. 

Jos laittaa pullat heti pakastimeen eli oikeastaan saman tien kun ovat jäähtyneet, ero uunituoreeseen on lähes olematon.

Vierailija
25/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivotte siis liian harvoin. Kun leipoo säännöllisesti, pakkasesta voi sulattaa kun haluaa ja oppii tavoille, ei tarvitse käyttäytyä kuin yli-innokas koira ruokakupilla.

Näitä lukiessa ymmärtää kyllä, miksi tämä(kin) kansa on liikalihava.

Vierailija
26/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska minulla on sentään jotain itsehillintää. Toisaalta olen hoikka ja ilmeisesti hyvällä aineenvaihdunnalla varustettu, että voin hyvinkin vetää puoli pellillistä pullia. Se ei jää mihinkään kohti kehoa, vaan korkeintaan aiheuttaa ohimenevän ähkyn ja turvotuksen. En jaksa leipoa kovin usein, eli senkään puolesta ei ole hätää.

Vierailija
27/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oon tehnyt korvapuustia, niin syön tuoreena kolme kappaletta ja se on kolme kertaa enemmän kuin pitäisi. Eli joo omasta mielestäni lähtee käsistä kun syön sen kolme yhden sijaan. Kaksi pullaa on vielä nautinto, mutta en kyllä enää edes nauti siitä kolmannesta, vaan on se joka tavalla liikaa. Tämäkin on näköjään suhteellista ja joillekin se käsistä lähteminen tarkoittaa pellillistä.

Vierailija
28/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska en pidä leivonnaisista. Siksipä en juuri ikinä leivokaan.

Vierailija
29/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen ongelmia. Olenkin ihmetellyt, miksi jotkut leipovat. Nyt syy selvisi.

Vierailija
30/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paino-ongelmia, niin ei kai sellainen mässääjä koko ajan leivo?

Se olisi hullua...

Vierailija
31/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko aina sellaista ruokaa jota ei kukaan sitten syö? Minä leivon siksi että niitä syödään.

Laita siihen pullataikinaasi pippuria ja sipulia reilusti niin voit leipoa jokapäivä ja säästyvät.

Vierailija
32/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska minulla on sentään jotain itsehillintää. Toisaalta olen hoikka ja ilmeisesti hyvällä aineenvaihdunnalla varustettu, että voin hyvinkin vetää puoli pellillistä pullia. Se ei jää mihinkään kohti kehoa, vaan korkeintaan aiheuttaa ohimenevän ähkyn ja turvotuksen. En jaksa leipoa kovin usein, eli senkään puolesta ei ole hätää.

Minä voin vetää koko pellillisen ja olen hoikka. En silti kehuskele täällä aineenvaihdunnallani ja itsehillinnälläni.

Vierailija
33/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on paino-ongelmia, niin ei kai sellainen mässääjä koko ajan leivo?

Se olisi hullua...

Miksei saisi leipoa?

Vierailija
34/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen 20 banaanimuffinsia, ja söin niistä eilen 10.

Ne olivat sokerittomia terveysmuffinseja, enkä syönyt juuri muuta, mutta onhan se älytön määrä. Varsinkin kun niissä oli paljon munia ja pellavansiemenrouhetta. Röyh.

Vierailija
35/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää korvapuusteista enkä kakuista tai kääretortuista. Mies syö meillä kaikki pullat ja piirakat.  Itse tykkään suolaisista leivonnaisista

Syökö myös ne lasten vanukkaat?

Vierailija
36/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink vink. Laita pullataikinaan pippuria ja lihasoppaan kardemummaa reilusti niin säästyvät molemmat. Jää sohva-aikaa enempi.

Vierailija
37/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla lähtee käsistä ennemmin ruoan kanssa, tai suolaisten ainesten, kuten vaikka nakkipaketti, nytkin jääkaapissa houkuttelee.

Pakastimessa on pullaa nyt, heitin pullapussista loput, kun 2 otettiin kahville jokunen päivä sitten.

Ne varmaankin syö mies sitten joskus.

Vierailija
38/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi lähti käsistä taatelikakun kanssa. Sitä ennen tähtitorttujen. Onneksi olen hoikka ja on terveelliset elämäntavat. Ei syömishäiriöitä.

Mulle toi käsistä lähteminen ei tarkoita että ahmisin kaiken vaan että syön enemmän kuin suunnittelin, esim. kuusi kakkupalaa kolmen sijaan.

Miten joku voi syödä kolme kakkupalaa, tai varsinkaan kuutta?

Vierailija
39/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi lähti käsistä taatelikakun kanssa. Sitä ennen tähtitorttujen. Onneksi olen hoikka ja on terveelliset elämäntavat. Ei syömishäiriöitä.

Mulle toi käsistä lähteminen ei tarkoita että ahmisin kaiken vaan että syön enemmän kuin suunnittelin, esim. kuusi kakkupalaa kolmen sijaan.

Miten joku voi syödä kolme kakkupalaa, tai varsinkaan kuutta?

Esim. minä. Enemmänkin menee helposti.

Vierailija
40/40 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde. Yhden maistan, oli se sitten korvapuusti, pala porkkanakakkua, siivu piirakkaa tai joku muffinssi. Kyllä niitä silti menee, mieskin veti viimeksi kuusi korvapuustia putkeen. Jos jotain sattuu jäämään, laitan pakastimeen. Mitään ei koskaan ole tarvinnut heittää pois. Tykkään leipoa, mutta hassua kyllä, en itse juurikaan välitä makeista leivonnaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän