Lähteekö teillä käsistä leipomienne herkkujen kanssa?
Jos leivotte kaksi pellillistä korvapuusteja, lähteekö teillä käsistä ja syötte koko yhden pellillisen illassa? Jos leivotte mustikkapiirakkaa, lähteekö käsistä syöden koko piirakan samana päivänä? Joudutteko tästä syystä olemaan leipomatta?
Kommentit (40)
Ei lähde käsistä, koska en ole syömishäiriöinen. Asun yksin ja suuri osa leipomuksista menee pakkaseen odottelemaan.
En leivo niin suuria määriä, että olisi vaara lähteä käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtee. Joudun.
Jatkan vielä: tämän vuoksi en mm. tänä jouluna leiponut yhtään joulutorttua.
Lähtee mutta ihan sama. Leivon harvoin ja sillon syöminen on myös sen mukaista. Mieluummin överit kuin vajarit. Ja koska oon hoikka niin ihan sama.
Lähtee jos niistä herkuista tulee hyviä. Jos ei tule niin ei lähde.
En tykkää korvapuusteista enkä kakuista tai kääretortuista. Mies syö meillä kaikki pullat ja piirakat. Itse tykkään suolaisista leivonnaisista
Tänään leivoin sämpylöitä ja pullaa. Molempia jäi reilusti ja menivät pakkaseen. Kahvin kanssa meni muutama ja enempää ei pysty. Kerran kuussa leivon pullaa ja pakkasesta otetaan sitten tarpeen mukaan.
Lähtee ihan totaalisesti. Ärsyttävää. Ei näy painossa mutta on se nyt himpun epäterveellistä monella tapaa vetästä joku 10 joulutorttua illassa. Tuollaista tapahtuu ihan överistressaantuneena ja uupuneena.
Viimeksi lähti käsistä taatelikakun kanssa. Sitä ennen tähtitorttujen. Onneksi olen hoikka ja on terveelliset elämäntavat. Ei syömishäiriöitä.
Mulle toi käsistä lähteminen ei tarkoita että ahmisin kaiken vaan että syön enemmän kuin suunnittelin, esim. kuusi kakkupalaa kolmen sijaan.
Hyvä jos jotain minulle jää. Yleensä pyrin ottamaan ensimmäisenä, että saan jotain. Teinipojat pitää kyllä katoamisesta huolen. No pullia voi olla seuraavana päivänä jäljellä, teen litran taikinan eli niitä on kyllä enemmän kuin kaksi pellillistä. Yksi kuivakakku katoaa aina samantien.
Joskus lähtee, riippuen vähän mitä on leiponut. Pulla on siitä helppo, että siitä voi pakastaa vaikka suurimman osan heti tuoreeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde käsistä, koska en ole syömishäiriöinen. Asun yksin ja suuri osa leipomuksista menee pakkaseen odottelemaan.
Ei maistu koskaan samalta kuin uunituoreet tuotteet.
Kiitos rehellisyydestä teille jotka myönsitte että syötte koko piirakan yksin tai pellillisen pullia päivässä. Totuus nimittäin on että kaikilla lähtee totaalisesti käsistä herkkujen kanssa. Kaikilla keillä on terve ruokahalu!
Mulla ainakin ennen lihavana lähti. Korvapuustejahan voi syödä vaikka pakastimesta suoraan jäisinä.
Enpä juuri leivo muuta kuin leipää ja sämpylöitä joskus.
Kun leivon syön heti 4-7 korvapuustia, viineriä, munkkia tai mitä nyt teenkään. Määrä riippuu siitä minkä kokoisia niistä sattuu tulemaan. En koskaan pakasta mitään, se mitä jää menee jääkaappiin, mistä niitä sitten syödään kun halutaan.
Pullia voin syödä monta kerrallaan, samoin sämplyöitä ja kaikkea muuta, mikä on parasta uunituoreena.
Sen sijaan kakkuja, mitä nykyään teen enemmän, syön vähemmän. Teenkin niitä ehkä enemmän harjoituksen ja huvin vuoksi kuin herkutellakseni. Pullia tulee tehtyä ihan vain siksi että on jotain hyvää. Ja tiramisua. Sitä syön yksin varmaan kolmen ihmisen edestä. Iloisesti uppoaa muutamassa päivässä sellainen iso lasagnevuoallinen lähes yksin.
Useimmiten muiden herkkujen kohdalla pyydän jonkun kylään auttamaan syömisessä, koska taaperolle ei voi loputtomasti makeaa syöttää, mies ei välitä makeasti ja niin paljon kuin minä herkuista tykkäänkin, ei diabeetikon kannata syödä koko kakkua yksinään. Ei ainakaan joka viikko.
On niin monta syöjää, että syöminen ei pääse lähtemään käsistä. Osa leivonnaisista menee pakkaseen ja jokaiselle on laskettu sama määrä syötävää.
Ei lähde ja se lähinnä harmittaa koska tiedän osaavani leipoa. No, mun mies, naapurit ja kaverit tykkää kun kannan niille säännöllisesti leipomuksia.
Meillä leipomuksia riittää jokaiselle perheenjäsenelle noin 4 kpl per henkilö. Sen määrän voi sitten kukin jakaa haluamallaan tavalla yhdelle tai useammalle päivälle. Eli ei tule mielestäni liikaa syötävää. Tai riippuu siitä miten usein leivon. Ei kuitenkaan ole tilaisuutta vetää esim. seitsemää pullaa putkeen.
Lähtee. Joudun.