Mies säilyttää kehystettyä kuvaa exästään yhteisessä kodissamme
Kauan sitten mies sanoi, että se on joku hänen serkkunsa, että ei hän oikeastaan tiedä kuka kuvassa on. Tänään sanoi että siinä on hänen exänsä. Mies suuttui kun sanoin, että tarvitaanko meidän yhteisessä kodissa hänen exänsä kehystettyjä kuvia. Suutuspäissäni pistin kehyksen palasiksi. Olin niin suuttunut, koska minusta on pitkän aikaa tuntunut että tämä kotimme ei ole minun kotini, vaan hänen. Kehystetty kuva hänen exästään sai minut lopullisesti ymmärtämään, että tämä ei ole minun kotini. Mies raivostui minulle ja lähti.
Onko teilläkin kuvia kehyksissä entisistä heiloistanne?Itse jätin exäni kuvat exälleni.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eksän kuva laatikossa. En tosiaankaan pidä missään esillä. Jos mies leski, on tietysti vähän toinen juttu.
Miksi säilytät sitä?
En minä ainakaan halua mitenkään deletoida sitä osaa elämästäni jolloin olin naimisissa, ei siihen ole tarvetta sen enempää kuin minkään muunkaan ajanjakson unohtamiseen. Kaikki kuvat eksästä löytyy siististi laatikosta muiden valokuvien joukosta.
Miksi mies sitten alussa valehteli ettei ole varma kuka kuvassa on? Miksei silloin kertonut? Mitä siinä silloin oli salattavaa? Mies sanoi tänään, että onhan niitä kuvia vaikka kuinka lisää. Taitaa tämä suhde olla tässä. Olen ollut rikki pidemmän aikaa ja nyt alkaa riittää. Mies välittää ainoastaan rikki menneistä kehyksistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eksän kuva laatikossa. En tosiaankaan pidä missään esillä. Jos mies leski, on tietysti vähän toinen juttu.
Miksi säilytät sitä?
En nähnyt syytä olla dramaattinen tai heittää poiskaan. En mitenkään inhoa häntä, hän on kiva muisto. En mä kumminkaan mitään kuviani kovin aktiivisesti katsele.
Vierailija kirjoitti:
On mullakin kehystetty hääkuva exän kanssa jossain varaston laatikossa. Taitaa siellä olla myös albumi kuvia itse häistäkin. Ei kyllä häiritse millään tavalla nykyistä suhdetta. Sehän on elettyä elämää ja kuuluu historiaan sekä muistoihin. Roviollako nuo olisi pitänyt polttaa? En niitä nyt esille ole tuomassa, mutta saavat olla laatikossa säilössä ihan vapaasti.
Esittelitkö kuvat kuitenkin nykyisellesi ja sanoit, että et tiedä kuka kuvassa on?
Idea on nyt varmaan siinä, että mies koki tarpeelliseksi ensin valehdella kuvasta. Mistä tahansa valehtelu ja siitä kiinni jääminen jättää jälkensä parisuhteeseen.
Käytännössä mies ei kyllä vieläkään itse kertonut, että kuvassa on hänen exänsä. Hän sanoi että siinä on yksi "maija" ja se on vaan "joku". Sattumalta muistin että tämä "maija" on hänen exänsä nimi ja tivasin, että niin hänenkö kuva on. Sitten mies vasta myönsi ja hermostui samantien. Itse hermostuin koska mies oli valehdellut ja koitti kierrellä edelleen. Aloin vetää omia johtopäätöksiä, miksi asiasta on täytynyt valehdella.
Mies haukkuu minun exääni ja jatkuvasti epäilee, että touhuan jotain exäni kanssa. Mitä lie mies itse tekee kun osaa selvästi valehdella ja tykkää pimittää asioita. Ap
Kyllä se vaan niin on, että yhteenmuutavan parin pitäisi muuttaa uuteen asuntoon. Siis tarkoita just rakennettua, vaan että toinen ei muuta toisen valmiiseen kotiin! Minäkin muutin miehen luo, josta ex oli muuttanut pois! Exsän kuvia, astioita, postia, kirjoja ym henk.koht.tavaroita huushollissa. Jo ennen muuttoani pyysin, että raivaa ne pois, mutta ei mies ehtinyt. (Minulta meni asunto alta ja muutin pari kk aiemmin kuin oli tarkoitus). Minun mielestä pahin oli, kun kysyin onko tuo teidän aviovuode, niin mies naurahtaen vastasi- ei ole! No näin valokuvista, että ihan samalla sängyllä ex pötköttää! Tivasin mieheltä uudelleen asiaa, niin vastasi, että me käsitämme asiat eri tavalla! No niin käsitetään! Eikä ollut ainoa valhe. Eipä tarvinnut palauttaa avainta, kun en ollut sellaista vielä saanut!
Aloittaja pakene!
Jos on hyvät ja läheiset välit exään, niin miksi ei voisi olla hänen kuva esillä? Tai vaan kauniina muistona. Mulla on parhaiden ystävien kuvia vitriinikaapissa ja siellä on myös kuva musta mun exästä hänen lakkiaisissaan. Minusta se on vaan kaunis nuoruuden muisto. Hän oli myös mun paras kaveri pitkään.
En mä häntä takaisin haikaile, ei ole siitä kysymys. Miksi exää ei saisi muistella hyvällä? Hän oli mulle hyvin rakas ihminen aikanaan, vaalin niitä muistoja, vaikka todellakaan en häntä takaisin ottaisi, vaikka tulisi polvillaan pyytämään. Ystäviä ollaan edelleen, vaikkakin vähän etäisiä.
Toki tuo valehtelu asiasta on aika outoa. Mulla ei ole vaikeuksia kertoa kuka kuvassa on, jos joku kysyy. Eikä sulla ole oikeutta hajottaa toisen tavaroita. Erittäin lapsellista käytöstä.
No se valehteli, koska tiesi että suutut. Ja niinhän sää teitkin. Käske laittaa ne eksän tavarat vihdoinkin piiloon ja sitten sovitte.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että yhteenmuutavan parin pitäisi muuttaa uuteen asuntoon. Siis tarkoita just rakennettua, vaan että toinen ei muuta toisen valmiiseen kotiin! Minäkin muutin miehen luo, josta ex oli muuttanut pois! Exsän kuvia, astioita, postia, kirjoja ym henk.koht.tavaroita huushollissa. Jo ennen muuttoani pyysin, että raivaa ne pois, mutta ei mies ehtinyt. (Minulta meni asunto alta ja muutin pari kk aiemmin kuin oli tarkoitus). Minun mielestä pahin oli, kun kysyin onko tuo teidän aviovuode, niin mies naurahtaen vastasi- ei ole! No näin valokuvista, että ihan samalla sängyllä ex pötköttää! Tivasin mieheltä uudelleen asiaa, niin vastasi, että me käsitämme asiat eri tavalla! No niin käsitetään! Eikä ollut ainoa valhe. Eipä tarvinnut palauttaa avainta, kun en ollut sellaista vielä saanut!
Aloittaja pakene!
Tuo aviovuode nyt on niin naurettavan vanhentunut käsite ettei ihmekään jos mies ei tajunnut mistä puhut. Ei kai kukaan oikeasti heitä hyvää sänkyä pois jos tulee ero?
Mie pitäisin tuota valehtelua pahempana juttuna kuin valokuvan säilyttämistä. Valehteleva mies ei oo mikkään mies ollenkaan, joutava velttomuna. Muuten pittää hyväksyä, että ihmisillä historia ja siihen liittyvät muistot. Ja juurikin, jos mies leski, voi olla tallessa hautajaisiin tehty kuva.
Se päästi aluksi hätävalheen, koska oli jo huomannut sinun olevan epävarma ja mustasukkainen. Tyhmää, mutta ymmärrettävää.
Meillä on molemmilla kuvia entisestä elämästä. Kehyksissä ne vanhat hääkuvatkin on, vaikkakin laatikoissaan. Ei ole ollut tarvetta olla mustasukkaisia toistemme hisroriasta. Yhdessä ollaan katsottukin vanhoja albumeja. Kerrottu, ketä kuvissa on. Myös ne halipusikuvat 20 vuoden takaa. Tunnetaan lastemme toiset vanhemmat.
Kerran kävi niin, että vierailtiin yhdessä kaupungissa, ja mä seisahdin ja huudahdin yhden miehen nimen. Samassa oltiin jo reippaassa halauksessa. Se oli mun ex opiskeluajoilta ja ei oltu nähty vuosiin. Esittelin hänet miehelle ja juteltiin muutama minuutti. Ei vaihdettu yhteystietoja, mutta mieheni ei ollut moksiskaan. Vaikka olin koko illan, että olipa kiva törmätä.
Kun sitä voi myös luottaa itseensä ja toiseen ja nauttia nykyhetkestä. Usko, kun täti 45-v, elämää jo kokenut neuvoo. Elämä on liian lyhyt jonninjoutavaan draamailuun.
Tämä ei ole oleellista. Modet käyvät tupakalla edelleenkin samaan aikaan ja kesto 12-13minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pakene!
Tuo aviovuode nyt on niin naurettavan vanhentunut käsite ettei ihmekään jos mies ei tajunnut mistä puhut. Ei kai kukaan oikeasti heitä hyvää sänkyä pois jos tulee ero?
Kuka haluaa nukkua toisen saastaisesta patjalla? Sänky jääkin, mutta patjat vaihtoon ja peitot
Muutenkin ennen yhteenmuuttoa pitäisi ex haudata, ettei jää/tule uuteen suhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pakene!
Kuka haluaa nukkua toisen saastaisesta patjalla? Sänky jääkin, mutta patjat vaihtoon ja peitot
Muutenkin ennen yhteenmuuttoa pitäisi ex haudata, ettei jää/tule uuteen suhteeseen
Mitä oikein teet sillä sängyllä jos patjatkin on saastaisia? Kuuma vinkki sinulle: lakanat. Minulla on yli kymppitonnin arvoinen patja, joten se ei takuulla ole lähdössä mihinkään vaikka ukko lähtisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pakene!
Että ihan murhaa suunnitellaan. No siitä vaan.
Exään voi myös nyxät suhtautua ei-vihollisina. Miksi niihin pitää noin suuri huomio kiinnittää?
Eksän kuva kehyksissä ja suuttui ja pisti palasiksi? Nyt nyt... Eikö hälytä yhtään?
Harmi ettei kiskaissut sua niakasta pihalle kun tuolla tavoin aloit riehumaan.
Toisaalta kun on vähän rauhoittunut, niin osaa asiallisesti näyttää ovea ja sanoa ettei enää tavata
On mullakin kehystetty hääkuva exän kanssa jossain varaston laatikossa. Taitaa siellä olla myös albumi kuvia itse häistäkin. Ei kyllä häiritse millään tavalla nykyistä suhdetta. Sehän on elettyä elämää ja kuuluu historiaan sekä muistoihin. Roviollako nuo olisi pitänyt polttaa? En niitä nyt esille ole tuomassa, mutta saavat olla laatikossa säilössä ihan vapaasti.