Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helena menetti huijarille yli 60 000 euroa Kaikki alkoi, kun hän sai kohteliaan viestin öljynporauslautalta

Vierailija
22.01.2023 |

Kaipasin sinua niin paljon, maailmani", nettihuijari viestitti ja vei lopulta kaikki Helenan säästöt. Romanssihuijaukset ovat lisääntyneet viime vuosina. Monesti pahinta ei ole menetetty raha vaan menetetty rakkaus. Toimittaja ja entinen poliisi Kale Puonti kertoo, miten romanssihuijarit petkuttavat uhrejaan.

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäaikaa tosi ikävä että ei sukalla luottaa kehenkään enään.Yhtä paljon täällä ukee kuinka pettyneitä ihmiset ovat Tindertuttavuuksiin kuin näihin huijareihin.Ikävä maailma. 

Vierailija
102/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäaikaa tosi ikävä että ei sukalla luottaa kehenkään enään.Yhtä paljon täällä ukee kuinka pettyneitä ihmiset ovat Tindertuttavuuksiin kuin näihin huijareihin.Ikävä maailma. 

korjaus; Uskalla luottaa kehenkään.........

Miten tänne ei voida laittaa systeemiä jossa voi korjata kirjoitusvirheet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munaa jaksaa ihmetyttää, miten ihmisiltä puuttuu näissä tapauksissa täysin ajatus omasta markkina-arvosta.

Minä olen 33 v perheenäiti, tavallisessa palkkatyössä ja olen tavallisen näköinen. Jos nyt eroaisimme miehen kanssa, niin en minä uskoisi jonkun 33 v lapsettoman ja rikkaan malli-lentokapteeni-juristin olevan minusta kiinnostunut. Heti soittaisi kelloja, että jos tuollainen mies olisi olemassa, niin luultavasti katselisi itselleen tyttöystäväksi jotain 18-25-vuotiasta mallia. Minusta taas saattaisi olla kiinnostunut joku opettaja ja kahden lapsen isä, eronnut Janne 38 v.

Jos olisin leskeksi jäänyt 70 v Marjatta, niin kyllä minä tajuaisin heti, että ei joku 45 v mies ole minusta kiinnostunut. Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, että nuo huijaukset menisi läpi, jos tyrkyllä olisi Pekka 68 v, joka olisi jäänyt eläkkeelle bussinkuljettajan työstään ja elelisi nyt Lapin erämökissä seuraa etsien. Siis että olisi edes jotain realismia siinä, että ihminen voisi aidosti olla sinusta kiinnostunut.

Kyl se huijari tekeytyy miksi vaan.

Kerrot vaan millaista haet :D

Mutta monet vaan hasveilee siitä uljaasta prinssistä joka valkealla ratsulla saapuu noutaan. Ja ne pilvilinnoissa/kuplassa elävät on helpoiten huijattavia.

Vierailija
104/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna edes omalle aviomiehelleni moisia summia, saati sitten pehmeitä puhuvalle tuntemattomalle.

Vierailija
105/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Vierailija
106/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Tinderissä viestin AustronauttiKirurgilta, lähetänkö rahani?

N25

Vierailija
107/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen Gregory kivihiilikaivoksesta! Sinä päivieni valo, tarvitsen sinua kyetäkseni louhimaan. Hakkuni katkesi ja nyt toimeentulo on vaakalaudalla. Voisitko Raija tai Kaarina lähettää minulle $2750 uuden hakun hankintaan.

Keuhkoahtaumaa sairastava kummitätini on viimeisillään ja testannut minulle jättimäisen omaisuuden. Pian pääsen täältä louhimasta, tulen Suomeen ja ostamme yhdessä perintörahoillani kartanon. Pidäthän arabialaishevosista ja iltapäiväcocktaileista pihatammen varjossa? Niin minäkin. <3

Mutta ihan ensin nyt se hakkuraha tarvitaan. Ketään joka pystyisi auttamaan?

Gregory

Vierailija
108/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani jäi leskeksi. Suomalaisiin tapoihin kuuluu "kunnioittaa" surua ja jättää ihminen yksin tunteittensa kanssa.  Voi hetken asettua kipeän tunteen vangitseman ihmisen elämään nyt tammikuussa, jos ulkona on märkää ja pimeää kadut tyhjinä. Moni masentuu ja ahdistuu jo säästäkin saati leski, joka ei ehkä kehtaa soitella tutuille ja ystäville joka viikko. Hänkin haluaa kunnioittaa muiden rauhaa saati edes kysyisi lenkkikaveria, kun sää on hirveä. Tosin oma suru ja kipu sydämessä on vielä hirveämpi.

Mitäpä leski tekee muuta kuin tarttuu toivon oljenkorteen? HÄnellä ei järki toimi vielä samalla tavalla kuin ennen surua. MIllään ei ole muutenkaan väliä ja ne hehkuvat viestit ovat kuin pieni valonsäde pimeässä tammikuussa. Leski on pian koukussa. Siihen ei muiden järki enää auta, koska vahinko on ehtinyt jo tapahtua ja surun sijaan on helpottavampaa lukea Georgen kehuja kuin herätä joka aamu pahaan oloonsa.

Olen nähnyt tämän vierestä ja miten raha siirtyy jonnekin maailmalle. Paikalle olisi pitänyt saada psykologit, terapeutit, pakkohoitoa kuin meidän tavallisten puhua leskelle järkeä. Välit katkesivat sen vuoksi. Mieluummin George kuin me suomalaiset ystävät.

Jokaisella meillä on omat heikot hetkemme/kohtamme joihin huijarit iskevät.

Kaikkia ihmisiä voi huijata.

Vierailija
109/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

korjaus; Uskalla luottaa kehenkään.........

Miten tänne ei voida laittaa systeemiä jossa voi korjata kirjoitusvirheet. 

Ihmisten tyhmyys ja avaruus ovat äärettömiä, tai ainakn se ensimmäinen.

Täällä on sellainen.

Vierailija
110/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munaa jaksaa ihmetyttää, miten ihmisiltä puuttuu näissä tapauksissa täysin ajatus omasta markkina-arvosta.

Minä olen 33 v perheenäiti, tavallisessa palkkatyössä ja olen tavallisen näköinen. Jos nyt eroaisimme miehen kanssa, niin en minä uskoisi jonkun 33 v lapsettoman ja rikkaan malli-lentokapteeni-juristin olevan minusta kiinnostunut. Heti soittaisi kelloja, että jos tuollainen mies olisi olemassa, niin luultavasti katselisi itselleen tyttöystäväksi jotain 18-25-vuotiasta mallia. Minusta taas saattaisi olla kiinnostunut joku opettaja ja kahden lapsen isä, eronnut Janne 38 v.

Jos olisin leskeksi jäänyt 70 v Marjatta, niin kyllä minä tajuaisin heti, että ei joku 45 v mies ole minusta kiinnostunut. Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, että nuo huijaukset menisi läpi, jos tyrkyllä olisi Pekka 68 v, joka olisi jäänyt eläkkeelle bussinkuljettajan työstään ja elelisi nyt Lapin erämökissä seuraa etsien. Siis että olisi edes jotain realismia siinä, että ihminen voisi aidosti olla sinusta kiinnostunut.

Kyl se huijari tekeytyy miksi vaan.

Kerrot vaan millaista haet :D

Mutta monet vaan hasveilee siitä uljaasta prinssistä joka valkealla ratsulla saapuu noutaan. Ja ne pilvilinnoissa/kuplassa elävät on helpoiten huijattavia.

Kotimaiset huijarit esiintyvät kattoremontin tekijöiksi, viemäriputkien kuvaajiksi, ikkunaremonttien tekihöiksi.

Lähestyvät uhrejaan puhelimitse, tuhansia puheluita päivittäin ja aina joukosta löytyy joku vanhus, dementikko, mieleltään epävakaa, joka tarttuu syöttiin ja joutuu maksamaan kymmeniä tuhansia ylihintaa lestadiolaismafilla joka pääosin tätä huijausta maassamme pyörittää.

Vierailija
111/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta samanlaiseen huijaukseenhan me kaikki tartumme joka ikinen päivä.

Miksi te kuvittelette, että teille mainostetaan erilaisia tuotteita miljardeilla euroilla joka päivä?

Siksi että te ostatte niitä tuotteita.

Vierailija
112/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa huijausviestiä tuli ystävälleni kaksi vuotta sitten ja nyt sama uudelleen. Liekö joku rikollisjengi, joka bongailee seuraa kaipaavia naisia treffifoorumeilta ja sitten fb:sta. 

Vierailija
113/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten öljynporauslautta osasi lähettää kohteliaan viestin?

Vierailija
114/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissäkin riittää huijareita. Jos huomaavat deitin olevan epävarma mutta empaattinen, niin se on menoa se. Nämä iilimadot osaavat kuunnella tarkkaan ja kopioivat sitten kerjuutarinaansa sopivia osioita. Esim läheisen sairaus tms. Sitten kohta tarvitaankin johonkin lääkäriin/kirurgille rahaa jne. Ensin joku kiva pieni parin sadan euron summa. Seuraavaksi kysytään jo nelinumeroisia summia. Varokaa näitä tinder-lokkeja!

Vierailija
115/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Olen Gregory kivihiilikaivoksesta! Sinä päivieni valo, tarvitsen sinua kyetäkseni louhimaan. Hakkuni katkesi ja nyt toimeentulo on vaakalaudalla. Voisitko Raija tai Kaarina lähettää minulle $2750 uuden hakun hankintaan.

Keuhkoahtaumaa sairastava kummitätini on viimeisillään ja testannut minulle jättimäisen omaisuuden. Pian pääsen täältä louhimasta, tulen Suomeen ja ostamme yhdessä perintörahoillani kartanon. Pidäthän arabialaishevosista ja iltapäiväcocktaileista pihatammen varjossa? Niin minäkin. <3

Gregory

Hei Gregory. Lamput sammuivat kun luin sinun viestin. Onkohan se enne. Soitinkin povarille ja hän sanoi että jos minulle annat 50 euroa kerron lisää.No siitä vaan . Jatko; Nyt laskin nuo mummonmarkat sukanvarresta. Jos ei riitä hakkuun, näin Marttilan kyläkaupassa alessa erään ihan kivaan hintaan. Lähetä minulle sinun osoite niin laitan tulemaan.Tulet varmaan ihastumaan. Niin aitoa käsityötä on.

Ja kyllä odotan kovasti että kartanoon muutetaan.Aloinkin selailla jo objekteja . Ja tuossa sinullekin kuvia vapailla markkinoilla myytävistä. Voitko lähettää minulle niistä perintörahoista ennakkoa että voin tehdä kaupat sopivaan kartanoon.

PS Voisitko laittaa myös rahaa hammaslääkäriin. Ihan noin vaan lainana. 

PPS Laitoin hiuksista pienen kiharan mukaan jotta voit iltaisin tuoksutella minun hajua . 

Vierailija
116/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin neiti-ihminen tuli hakee rahaa, aluksi pussaili ja hali, nyt tarvii sitä ja saatava rahaa tai nostaa syyteen raiskaudesta.

Vaimo suuttus jos kuulis, vaikka halailu oli ennen häntä, ja sitäki kiinnostaa vain raha.

Vierailija
117/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gregory

Hei Gregory. Lamput sammuivat kun luin sinun viestin. Onkohan se enne. Soitinkin povarille ja hän sanoi että jos minulle annat 50 euroa kerron lisää.No siitä vaan . Jatko; Nyt laskin nuo mummonmarkat sukanvarresta. Jos ei riitä hakkuun, näin Marttilan kyläkaupassa alessa erään ihan kivaan hintaan. Lähetä minulle sinun osoite niin laitan tulemaan.Tulet varmaan ihastumaan. Niin aitoa käsityötä on.

Ja kyllä odotan kovasti että kartanoon muutetaan.Aloinkin selailla jo objekteja . Ja tuossa sinullekin kuvia vapailla markkinoilla myytävistä. Voitko lähettää minulle niistä perintörahoista ennakkoa että voin tehdä kaupat sopivaan kartanoon.

PPS Laitoin hiuksista pienen kiharan mukaan jotta voit iltaisin tuoksutella minun hajua . 

Kiitos vastauksestasi! Täällä meidän kaivoksessa kivihiili on ikävä kyllä maailman kovinta, joten tarvitaan timanttikärkisiä hakkuja. Tuo $3750 on melkeinpä minimi, millä sellaisen saa. Joten voitko ensi tilassa laittaa tulemaan? Perintörahoja en saa ennakkoon, kun kummitäti vielä röhisee hengissä. Mutta pian, aivan pian, me saamme ne!

Ihastuin tuohon kalleimpaan kartanoon, vaikka sekin on hämmästyttävän halpa, vain €25000000. Luulen että valitsemme sen, vai mitä olet mieltä sydänkäpyseni?

Olen kiharastasi ikikiitollinen, se on nytkin minulla teipattuna puhelimen näyttöön.

Rakkaudella, Greg

P.S. Muista ne rahat!

Vierailija
118/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset huijarit onkin niitä jotka haluaa vain oleskelulupaa tänne. Ystäväni tapaili pitkää Irakista olevaa kundia. Ei kuulemma ole naimissa ei varmasti. Sitten ilmeni oho niin onkin ja lapsia vielä kotimaassa. 

Vierailija
119/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös oikeasti ihmettelen, miksei hälytyskellot ala missään vaiheessa soida, kun lähetät tyypille rahaa esim kymmenettä kertaa. Pari ekaa pikkusummaa voisi vielä mennä epähuomion piikkiin, mutta tuon jälkeen... Ja luulisi, että nämä vanhemmat rouvat ovat nähneet elämää jo niin paljon, ettei lankea heti tuollaiseen lirkutteluun ihmiseltä, jota ei ole edes tavannut edes videon välityksellä..

"Älyllisesti yksinkertaiset" lankeavat huijauksiin, näin hiukan kärjistetysti ilmaistuna. Moni ikäihminenkin on tyhmä.

Artikkelin asiantuntijatutkija kertoo, että "koulutuksella ei ole merkitystä". Häikkä on tunnepuolella. Tuskin huijatut mitään tyhmiäkään ovat, kun omaisuutta on saatettu huijata valtavat summat. Kun iso talo menee alta...

Pääasiassa noilla huijatuilla on ollut aivan normaali omaisuus, eivät siis ole olleet erityisen varakkaita. Mutta kun asunto sekä arvotavarat myydään ja otetaan lainaa sekä pikavippiä joka paikasta mistä irti saadaan niin kyllä siitä kertyy melkoinen summa.

Vierailija
120/139 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gregory

Kiitos vastauksestasi! Täällä meidän kaivoksessa kivihiili on ikävä kyllä maailman kovinta, joten tarvitaan timanttikärkisiä hakkuja. Tuo $3750 on melkeinpä minimi, millä sellaisen saa. Joten voitko ensi tilassa laittaa tulemaan? Perintörahoja en saa ennakkoon, kun kummitäti vielä röhisee hengissä. Mutta pian, aivan pian, me saamme ne!

Ihastuin tuohon kalleimpaan kartanoon, vaikka sekin on hämmästyttävän halpa, vain €25000000. Luulen että valitsemme sen, vai mitä olet mieltä sydänkäpyseni?

Olen kiharastasi ikikiitollinen, se on nytkin minulla teipattuna puhelimen näyttöön.

Rakkaudella, Greg

P.S. Muista ne rahat!

Hei hani ! Nyt ei saa enään olla romanttinen ja lähettää siulle rakkaita terveisiä.Nyt on modenoidat suuttuneet. Lähetän siulle viestit morseaakkosilla. Rakastathan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän