Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostuksen kohteen pitäminen kiireisenä whatsappissa

Vierailija
22.01.2023 |

Onko muillekin tuttu ilmiö, jossa pyritään pitämään keskustelua yllä ja siten kontrolloimaan kiinnostuksen kohdetta?

Siis että tikusta asiaa ja muka-hauskaa läppää aamusta iltaan ja yöhön, ettei kiinnostuksen kohde vain ehdi tehdä muuta, tavata ketään. Kaikki ajatukset pitäisi keskittää itseen. Mielenkiintoa ruokitaan kuvin ja vihjauksin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä vaan tajua. Siis jos joku laittaa sulle viestin ja vastaat siihen, niin siirrät ns. vastausvuoron taas toiselle, jos hän sitten vastaa ja viestittely jatkuu vastavuoroisena, niin millä logiikalla tämä on kontrollointia? Älä siirrä vastausvuoroa toiselle vastaamalla hänelle, jos et halua häneltä enempää viestejä sillä hetkellä, tai kirjoita, että ollaanko myöhemmin yhteydessä, nyt ei ole hyvä hetki viestitellä.

Ihan itse aiheutettu ongelma, jos aina vastaa heti, vaikka ei halua viestittelyn jatkuvan.

Kukaan ei tee minulle tätä, joten en osaa vastata.

Ap

Mitä väliä sillä on kenelle ne viestit menee? Tuossa nyt selitetään miten se vastavuoroinen viestittely toimii. Siinä on yleensä kaksi osallistujaa.

Vierailija
22/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niihin viesteihin tarvi vastata kun vasta sitten kun ehtii. Tuskin nyt kovin pitkää monologia viitsii tykittää, jos ei vastaa takaisin. Että etköhän ihan itsekin ylläpidä sitä viestittelyä vastailemalla pitkin päivää. Ehkä se ihastus olettaa, että sulla on aikaa viestitellä, jos kerran viestittelet.

Mulle ei kukaan tee näin, sen sijaan tuttavamiehellä on näitä takiaisia - kait jotain entisiä hoitoja, epätoivoisia yh:ia sun muita, jotka tätä tekee. Hän vastaa useimmiten kaikille ihmisille heti. Sitten välillä laittaa koko sovelluksen tauolle esim. puoleksi päiväksi.

Ap

Kuules nyt, yh-äideillä ei todellakaan ole aikaa ahdistella jotain miehiä pitkin päivää. Heillä on yleensä työt ja lapset hoidettavana. Taidat itse olla joku tahtomattasi lapseton ja miehetön katkera ämmä. Jos ei kiinnosta toisen viestit, niin laittais estoon. Jos vastaa, niin varmaan kiinnostaa viestitellä.

Isäviikot on ymmärtääkseni isäpuolen etsintää varten ja eipä kai yksinhuoltajuutta juuri käytännössä ole nykyään.

En ole lapseton enkä yh.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä vaan tajua. Siis jos joku laittaa sulle viestin ja vastaat siihen, niin siirrät ns. vastausvuoron taas toiselle, jos hän sitten vastaa ja viestittely jatkuu vastavuoroisena, niin millä logiikalla tämä on kontrollointia? Älä siirrä vastausvuoroa toiselle vastaamalla hänelle, jos et halua häneltä enempää viestejä sillä hetkellä, tai kirjoita, että ollaanko myöhemmin yhteydessä, nyt ei ole hyvä hetki viestitellä.

Ihan itse aiheutettu ongelma, jos aina vastaa heti, vaikka ei halua viestittelyn jatkuvan.

Kukaan ei tee minulle tätä, joten en osaa vastata.

Ap

Mitä väliä sillä on kenelle ne viestit menee? Tuossa nyt selitetään miten se vastavuoroinen viestittely toimii. Siinä on yleensä kaksi osallistujaa.

Kerroin vain että ihmettelen samaa asiaa.

Ap

Vierailija
24/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika alkeellista ja läpinäkyvää käytöstä.

Vierailija
25/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niihin viesteihin tarvi vastata kun vasta sitten kun ehtii. Tuskin nyt kovin pitkää monologia viitsii tykittää, jos ei vastaa takaisin. Että etköhän ihan itsekin ylläpidä sitä viestittelyä vastailemalla pitkin päivää. Ehkä se ihastus olettaa, että sulla on aikaa viestitellä, jos kerran viestittelet.

Mulle ei kukaan tee näin, sen sijaan tuttavamiehellä on näitä takiaisia - kait jotain entisiä hoitoja, epätoivoisia yh:ia sun muita, jotka tätä tekee. Hän vastaa useimmiten kaikille ihmisille heti. Sitten välillä laittaa koko sovelluksen tauolle esim. puoleksi päiväksi.

Ap

Kuules nyt, yh-äideillä ei todellakaan ole aikaa ahdistella jotain miehiä pitkin päivää. Heillä on yleensä työt ja lapset hoidettavana. Taidat itse olla joku tahtomattasi lapseton ja miehetön katkera ämmä. Jos ei kiinnosta toisen viestit, niin laittais estoon. Jos vastaa, niin varmaan kiinnostaa viestitellä.

Isäviikot on ymmärtääkseni isäpuolen etsintää varten ja eipä kai yksinhuoltajuutta juuri käytännössä ole nykyään.

En ole lapseton enkä yh.

Ap

Joo, mut tän ketjun pointti ei siis ollut puhua whatsapp-kulttuurista, vaan haukkua eronneita äitejä? Aika monissa tapauksissa lapset on isällä vain joka toinen viikonloppu ja aika harvat käyttää niitä viikonloppuja miesten etsimiseen. Monet jopa kiertää edellisestä oppineena miehet kaukaa.

Kyllä silloin lähinnä nähdään ystäviä, urheillaan, reissataan jne. Oletko kateellinen näistä lapsivapaista, vai mikä sua niissä yh-äideissä ärsyttää?

Vierailija
26/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole lapseton enkä yh.

Ap

Joo, mut tän ketjun pointti ei siis ollut puhua whatsapp-kulttuurista, vaan haukkua eronneita äitejä? Aika monissa tapauksissa lapset on isällä vain joka toinen viikonloppu ja aika harvat käyttää niitä viikonloppuja miesten etsimiseen. Monet jopa kiertää edellisestä oppineena miehet kaukaa.

Kyllä silloin lähinnä nähdään ystäviä, urheillaan, reissataan jne. Oletko kateellinen näistä lapsivapaista, vai mikä sua niissä yh-äideissä ärsyttää?

En oikein tiedä. Pitäisi varmaan erota, mutta en viitsi kun hyvä mies kuitenkin.

Ap

Vierailija
27/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ärsyttää miesten tarve vistitellä yömyöhällä (tai klo 22--> jopa puolenyön yli)

Ja osa on sitten suuttunut, kun olen toivotellut hyvät yöt klo 23, vaikka olen jo nätisti vihjannut ja kertonut muutamaan kertaan, ettå herään aamulla kuudelta töihin ja tarvitsen kunkon yöunet, että kympiltä alan jo _nukkumaan_

Kiva tietää, että en ole ainoa joka kärsii tästä ongelmasta. Miksi ihmeessä ei voi viestitellä töiden jälkeen iltapäivästä tai alkuillasta vaan viestittely alkaa aina iltamyöhällä? Sekään ei auta että itse yritän kysellä kuulumisia aikaisemmin. Niihin kyselyihin saatetaan vastata lyhyesti ja sitten varsinainen viestittely alkaa vasta myöhään tai sitten siihen iltapäivän viestiin vastataan vasta silloin iltamyöhällä. Kuitenkin kun kysyy miten päivä on mennyt niin iltapäivällä tai alkuillasta ei ole ollut mitään sellaista menoa että viestittely olisi sen vuoksi pakko jättää myöhemmäksi. Kyllä kai suurin osa herää töihin viimeistään seitsemältä ja jos haluaa kunnon yöunet niin 22-23 on viimeistään päästävä nukkumaan.

Vierailija
28/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ärsyttää miesten tarve vistitellä yömyöhällä (tai klo 22--> jopa puolenyön yli)

Ja osa on sitten suuttunut, kun olen toivotellut hyvät yöt klo 23, vaikka olen jo nätisti vihjannut ja kertonut muutamaan kertaan, ettå herään aamulla kuudelta töihin ja tarvitsen kunkon yöunet, että kympiltä alan jo _nukkumaan_

Kiva tietää, että en ole ainoa joka kärsii tästä ongelmasta. Miksi ihmeessä ei voi viestitellä töiden jälkeen iltapäivästä tai alkuillasta vaan viestittely alkaa aina iltamyöhällä? Sekään ei auta että itse yritän kysellä kuulumisia aikaisemmin. Niihin kyselyihin saatetaan vastata lyhyesti ja sitten varsinainen viestittely alkaa vasta myöhään tai sitten siihen iltapäivän viestiin vastataan vasta silloin iltamyöhällä. Kuitenkin kun kysyy miten päivä on mennyt niin iltapäivällä tai alkuillasta ei ole ollut mitään sellaista menoa että viestittely olisi sen vuoksi pakko jättää myöhemmäksi. Kyllä kai suurin osa herää töihin viimeistään seitsemältä ja jos haluaa kunnon yöunet niin 22-23 on viimeistään päästävä nukkumaan.

Joillain ihmisillä on todella omituinen vuorokausirytmi tai sitten tulevat toimeen älyttömän vähällä unella.

Vierailija
29/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne WhatssAppiin, että olet tavoittamattomissa/ varattu/ kiireinen. Itse en vastaisi, ja jos pommittaminen jatkuisi monta päivää, niin laittaisin henkilölle viestiä, että hän ei kiinnosta, ja toivottaisin hyvät jatkot.

Ei puolitutut pommittele viesteillä aamusta iltaan. Pitää olla päästä kipeä. Ja sellaisesta kannattaa päästä äkkiä eroon.

Vierailija
30/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro aloittaja tuttavamiehellesi suoraan, että olet mustasukkainen.

Vierailija
31/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro aloittaja tuttavamiehellesi suoraan, että olet mustasukkainen.

Ok. Voin kertoa senkin.

Ap

Vierailija
32/39 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmääjä voi olla myös joku työhön liittyviin verkostoihin tms kuuluva, jolloin tavallaan viesteihin ei kehtaa olla vastaamatta.

Vastaamattomuudesta voi olla haittaa työn/uran kannalta, joten turhiin viesteihin reagoiminen on se pienempi paha.

Rajatonta touhua joka tapauksessa.

Vierailija
33/39 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla se eka joka toivottaa hyvää huomenta ja samoin illalla tai yöllä viimeinen hyvän yön toivottaja.

Vierailija
34/39 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvottamalla ainakaan ei saa aikaan muuta kuin stressiä ja väsymystä, joten se on täysin väärä taktiikkaa lähestyä ihastusta.

Vierailija
35/39 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/39 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimo on juuri tuommoinen. Nyt rauhallisempi jakso menossa. Kun lähden kauppaan hän pyytää minua tuomaan aina jotain. Sen takia, että minun olisi pakko ajatella häntä kauppareissuilla:)

Vaikka hän olisi itse käynyt kaupassa aiemmin, niin siitä huolimatta löytää puutteita, mitä minun pitäisi paikata. Yhteen aikaan hän pyysi usein tuomaan rusinoita naposteltavakseen. Kerran hän sitten sanoi että tuo rusinoita. Olinkin ostanut rusinoita jemmaan, ja ojensin jo ennen lähtöäni hänelle rusinat käteen.Ei ole sen jälkeen rusinoita pyytänyt.

Vierailija
37/39 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo on juuri tuommoinen. Nyt rauhallisempi jakso menossa. Kun lähden kauppaan hän pyytää minua tuomaan aina jotain. Sen takia, että minun olisi pakko ajatella häntä kauppareissuilla:)

Vaikka hän olisi itse käynyt kaupassa aiemmin, niin siitä huolimatta löytää puutteita, mitä minun pitäisi paikata. Yhteen aikaan hän pyysi usein tuomaan rusinoita naposteltavakseen. Kerran hän sitten sanoi että tuo rusinoita. Olinkin ostanut rusinoita jemmaan, ja ojensin jo ennen lähtöäni hänelle rusinat käteen.Ei ole sen jälkeen rusinoita pyytänyt.

Älä katso puhelinta kauppareissulla.

Vierailija
38/39 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttu. Aamuisin väsyttää.

Vierailija
39/39 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisovellukset ei oo reaaliaikaista keskustelua varten. Kukin viestiköön ja vastailkoon omien aikataulujensa mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi