Onko sinulla vaatetta tai asustetta jossa on aitoa turkista?
Mulla on kaksi kirpparilta ostettua takkia, joissa on turkisnauha hupunreunassa.
Onko sellainen nolo nykyään?
Kommentit (70)
Minulla on äidiltä peritty vanha piisamiturkki. Vastustan henkeen ja vereen turkistarhausta, mutta eipä se ketään hyödyttäisi jos en käyttäisi sitä. En ole kertaakaan käyttänytkään, mutta jos riittävän kylmää tulisi, niin voisin hyvin päälleni laittaa
Vierailija kirjoitti:
Joissain tosi vanhoissa perintöturkiksissa ja hatuissa saattaa piillä yllättävä juttu, niiden liimoissa voi olla käytetty asbestia aikoinaan.
Joku oli kuulemma altistunut siitä siihen aikaan, kun oli ollut tekemässä niitä ja sairastunut myöhemmin.
Ja täytetyissä elämissä ja linnuissa arsenikkia. Sitäkään ei moni tiedä.
Vähän tuskastuttaa nämä ketkä väittävät että eivät tue turkisteollisuutta koska heidän turkiksensa on perintöä, ostettu kirppikseltä jne.
Kaikkien turkisten käyttö tukee turkisteollisuutta ja edistää turkisestetiikkaa. Pitäisi varoa luomasta positiivista ilmapiiriä tai hyväksyttävyyttä esimerkillään sellaisen ympärille jonka alkupistettä ja tuotantotapaa eli turkisteollisuutta pitää kuitenkin epäeettisenä.
Eihän ne muut ihmiset voi tietää turkkisi olevan kierrätetty. Niinpä turkki päällä kulkeva on tahtomattaankin kävelevä mainos turkisteollisuudelle. Ymmärrän jossain määrin niiden ihmisten näkökantaa jotka haluavat turkiksensa ns. loppuun käyttää, vaikka en itse toisen elävän olennon raatoa ylleni suostuisi laittamaan tai mitään mistä voi joku erehtyä siksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lampaan tai poron talja olisi pienempi vääryys kuin kettuturkki?
Kerro lisää.
Meidän iäkäs koiraa rakastaa nukkua aidolla lampaantaljallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isomummilta peritty 30-luvun kettukaulus.
Mulla on vintillä sellainen kokonainen kettukaulus, missä roikkuu häntä ja siinä suun kohdalla on klipsi millä se kiinnitetään kaulan ympärille. Se on ostettu joskus 80-luvulla. En tiedä mitä siitä voisi tehdä, sellaisenaan ei oikein enää.
Mun 10 vuotias tyttö ois halunnu kirpparilta sellaisen, mutta en ostanut.
Otettu on. Ei ole auttanut.