Vielä pitäis siivota, en jaksais enää
Oon jo puunannu kylppärin, mutta saumat ei vaan puhdistu, kahdesti kahdella eri aineella pessy ja hangannu. Oon pessy uunin, pyyhkiny listoja. Tehny pyykkihuoltoa. Siistiny paikkoja, siivonnu pari kaappia. Pessy maton. Pessy tuulikaapin seinät. Lämmittäny leivinuunia.
Vielä pitäis tehdä perusteellinen imurointi ainaki. Ehkä pestä lattiat. Vaihtaa lapsille lakanat. Pudotella pölyjä. Ja keittiön saumat näyttää karseilta. Pari kaappia pitäis siivota.
Ruokaaki pitää tehdä ja hakea polttopuita sisälle. Ikkunatki kaipais pesua. Ja mitä ihmettä mä teen niille kylppärin tummuneille saumoille, kun ei vaan puhdistu!?
Ei vaan enää yhtään huvittais.
Kommentit (36)
Persujen kodissa aina paskasta kun eivät osaa siivota
Lumityöt on toki tehty, nyt onneksi ei ole satanut lunta. Sohvan päälliset on vasta pesty, ja kiinteät päälliset pesty tekstiilipesulla. Tyynyt ja matot on tuuletettu viimeksi noin viikko sitten.
Saumoille todellakin pitäisi tehdä jotain!
Verhoja en ole pessyt. Tuulettanut ja ulkona ravistellut kyllä.
Järjestä elämä niin, että koirat eivät pyöri koko huushollissa.
Ota muut perheenjäsenet avuksi. Onko sun yksin pakko kaikki tehdä?
Kaikki pikkusotkut siivotaan saman tien, ei ole mikään iso ja aikaa vievä juttu, että pyyhkii jonkin pienen sotan heti pois.
Vaatteet ja muut järjestykseen, eikä heitellä ja jätetä lojumaan sinne sun tänne. Tehdään saman tien ennemmin kuin vasta huomenna tai viikon päästä.
Opettele järjestelmällisyyttä ja edellytä sitä myös muilta perheenjäseniltä.
Minunki piti siivota, mut en viittiny. Aika paskasta on... mut sit vaan on.
Vimin nestemäinen pesuaine on tosi hyvä (litteä keltainen pullo) Kastele kaakelit, levitä sienellä pesuainetta saumoille, anna vaikuttaa 10min, hankaa saumat puhtaaksi karkealla sienellä ja huuhtele.
Tottakai pikku sotkut siivotaan heti. Eikä täällä vaatteita loju. Lapset on opetettu pienestä pitäen viemään pyykkikoriin. Jatkuvasti teen jotain pientä. Ja aivan siistiä meillä yleensä aina onkin.
Nyt vaan pitää olla täydellisen puhdasta joka kohta. Ja vaikka kokoajan teen asioita tämän eteen ja jo kerran tehnyt ison suursiivouksen. Ei mikään meinaa riittää. Sotkua tulee silti kokoajan. Ja jatkuvasti löytyy uusia siivottavia nurkkia tai muuten rempallaan olevia kohtia.
Ei jaksa siivota mutta jaksaa kuitenkin kirjoittaa yksityiskohtaisesti palstalle mitä on tehnyt ja mitä on tekemättä. Mitä odotat täältä?
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa siivota mutta jaksaa kuitenkin kirjoittaa yksityiskohtaisesti palstalle mitä on tehnyt ja mitä on tekemättä. Mitä odotat täältä?
Ilmeisesti että muut kehuisi miten ahkera hän on. Tai saisi jotain säälipisteitä.
Kuulostaa kummalliselta, että noin paljon pitää tehdä kerralla. Jos tuo on sinun viikkosiivouksesi, neuvon löysäämään pipoa. Vessan pesu ja imurointi on hyvä tehdä ainakin kerran viikossa, kaiken muun voi jakaa pidemmäksi aikaa, silloin tällöin tehtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä talossa asuu 5hlö, ja vain 1 siivoaa. Lapset jotain sotkuja kyllä, yleensä se taso riittää, nyt ei. Tuo mies ihminen lähinnä vaan sotkee. Ihmisistä, koirista, pyykistä kertyy pölyä ja sotkua kokoajan.
Jee!👍. Löytyihän se yksi paska ukko edes tällekkin päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti että muut kehuisi miten ahkera hän on. Tai saisi jotain säälipisteitä.
No en odota yhtään mitään. Kunhan kirjotin. Kun pidin tauon ja makasin sohvalla hetken. Sitten jatkoin hommia, ja nyt oon taas sohvalla. Enää en taida tälle päivälle tehdä mitään. Ehkä. Tai sit teen.
Ei oo normi viikkosiivous tämmöstä, ei tod.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en odota yhtään mitään. Kunhan kirjotin. Kun pidin tauon ja makasin sohvalla hetken. Sitten jatkoin hommia, ja nyt oon taas sohvalla. Enää en taida tälle päivälle tehdä mitään. Ehkä. Tai sit teen.
Ei oo normi viikkosiivous tämmöstä, ei tod.
Harmittaako kun kukaan ei vieläkään ole kysynyt että miksi sitten oikein pitää puunata?
No en mä ikkunoiden väleistä pesiskään. Sisäpinnat kuitenkin pitäis.