Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntonäytöllä kaappien tutkiminen

Vierailija
22.01.2023 |

Oikeesti, pengotaanko näytöillä joka paikka? Meillä oli täällä näytön jälkeen jääkaapinovi auki! Oikeesti. Eikö sen nyt näe päällekkin päin minkälainen jääkaappi suunnilleen on? Tai voishan sen oven ainakin huolehtia kiinni asti jos pitää sisälle katsoa. Ties kauanko oli auki.
Yök. Inhottava ajatus että vieraat ihmiset tonkii joka paikan täällä ollessaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulossa asunnon katsojia tulevina viikkoina, ja toivon, että vuokranantaja antaa minun olla paikalla. En ensinnäkään luota vuokranantajaan, ettei penkoisi tavaroitani, enkä asunnonkatsojiin, etteivät varasta.

Siis eihän vuokranantaja esittele asuntoa, jossa edellinen asukas vielä asuu, vaan se edellinen asukas. Vuokralaisen ei tarvitse päästää vuokranantajaa asuntoon ellei siitä ole etukäteen sovittu, että tulee maanantaina kello 12 käymään.

Vierailija
42/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistimme aikoinaan Espoossa kaksion myyntiin. Myimme siis itse, ilman välittäjää.

Oletimme, että meillä on aikaa siivota paikkoja, mutta ensimmäinen soittaja halusi heti tulla katsomaan. Emme halunneet kieltäytyä, koska toivoimme nopeita kauppoja hyvällä hinnalla.

Vähän ehdin aamiaista raivata pöydästä. Meillä oli koiranpentu, joka opetteli siistiksi ja sitä varten oli sanomalehti makkarin lattialla.

Kun ovikello soi, huomasin lehden päällä kakkakinkareen. Kiersin lehden rullalle ja työnsin makuuhuoneen kaappiin.

Tuleva ostaja sitten makuuhuonetta katsoessaan avasi juuri sen oven ja sanomalehtipaketti sisältöineen vieri lattialle. Hienotunteisesti hän ei ollut huomaavinaan, vaan siirtyi ihailemaan merinäköalaa.

Hän osti asunnon pyydetyllä hinnalla samantien.

Hauska tarina, mutta silti vähän ihmettelen, että sulla tulikin mieleen siivota kakka kaappiin? Tuskin roskis nyt niin kaukana oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko vielä hyviä vinkkejä, mihin ostajat näytöllä kurkkii/ kiinnittää huomiota? Ihan jotta osaisin nämä kohdat itsekkin katsoa "sillä silmällä"

Mä haistelen paikat läpi. Ummehtunut haju ajaa pois. Veskit ja kylppärit syynään tarkkaan. Kaakelien saumat kertoo aika paljon, ja saunan lauteet. Vesipisteet tietty, onko vuotojen näköisiä oireita. Rivarin takapihan ja pation mulkoilin tietenkin, vaikka oli vielä hieman lunta maassa.

Ja nuo jääkaapit ja uuni jne. Kaikki varmaan jo sanottukin.

Mä ilahduin, kun myyjä oli pessyt ikkunatkin, oli raikasta.

Yksi juttu kannattaa myös: Taulujen takaa näkee onko luteita. Pieniä mustia pisteitä, niiden kakkaa. Samoin lattialistat, jos on siivottomat, niin sieltä voi löytyä mitä tahansa.

Kuivaruokakaapin kurkkaus, näkyykö jotain kuoriaisia.

Vierailija
44/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jokin aika sitten eräällä näytöllä Helsingin kantakaupungissa. Hintapyyntö oli 6600 e/m2, ja kylppärin ovenkahva jäi sisäpuolelta käteen.

Minulle tuli fiilis, että mistään muustakaan ei ole pidetty huolta, joten poistuin vähin äänin.

Myyjän kannattaisi kiinnittää huomiota asunnon yleiskuntoon tai jos ei jaksa, niin huomioi sitten hinnassa.

Vierailija
45/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin jokin aika sitten eräällä näytöllä Helsingin kantakaupungissa. Hintapyyntö oli 6600 e/m2, ja kylppärin ovenkahva jäi sisäpuolelta käteen.

Minulle tuli fiilis, että mistään muustakaan ei ole pidetty huolta, joten poistuin vähin äänin.

Myyjän kannattaisi kiinnittää huomiota asunnon yleiskuntoon tai jos ei jaksa, niin huomioi sitten hinnassa.

Juuri näin.

Meillä oli myyjän kakarat roikkuneet ovissa, ja oli naarmuja ja tarroja ja kylppärin hanat heiluivat, eli se sekoittaja vai mikä se nyt on. Veskipytty vuoti. Mutta kaikki laitettiin kuntoon taloyhtiön toimesta. Muuten asunto on juuri hyvä ja erittäin rauhallinen.

Jaa, niin, nuo uudet ovet laitettiin itse. Eipä ne tarjouksessa paljoa maksaneet. Seinäpinnat maalattiin myös.

Vierailija
46/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon säilytystilaa ja jättäisin tarkoituksella kaikkien kiinteiden kaappien ja komeroiden ovet raolleen, koska ne on vaan plussaa tälle asunnolle. 

Vierailija
47/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinteisiin kaappeihin saa ja kuuluu katsoa. 

Ei saa, ei kuulu!

Vierailija
48/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, koska ostaja maksaa niistä.

Vierailija
49/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana joskus hirvittää mitä ihmiset jättävät näkösälle asuntoon kun tulen esittelemään: esim yöpöydällä lompakko ja passi, jääkaapin ovessa tulevan lapsen ultraäänikuvat

Vierailija
50/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko vuokra-asunnon vai omistus- näyttö. Molemmissa varmaan syytä kurkata ainakin osaan kaapeista. Joku jääkaapin tai uunin kunto on omistusasuntoa ostaessa aivan toissijaista, kun taas vuokra-asunnossa niiden haluaa tietenkin olevan suoraan hyvässä käyttökunnossa.

Mutta luulis, että molemmissa tapauksissa myös hyvä välittäjä varmistaisi, että asunto jää näyttöjen jäljiltä kuntoon, kaapit kiinni jne.

No vaikuttaahan se ostaessa hinnanmääritykseen, että pitääkö alkaa heti laajaan keittiöremppaan uusine kodinkoneineen vai onko vanha jääkaappi ja liesi ja uuni vielä ok.

Minä osaan jo kuvien perusteella sanoa, joutuuko uusimaan koko keittiön vai ainoastaan osan. En tarkoita, etteikö kaappeihin saisi katsoa, mutta itselleni uunin tai jääkaapin vaihto ei ole kovinkaan kummoinen asia. 

Vierailija
51/53 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin jääkaappiin sellaisen liiketunnistimella toimivan patterikäyttöisen murtohälyttimen. Siinä olisi sitten selittämistä välittäjälle.

Vierailija
52/53 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä kiitos. Mitä siivota? Mihin kiinnittää erityistä huomiota ennen näyttöä?

Vierailija
53/53 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää katsoa ihan kaikkiin kaappeihin asuntonäytöllä! Asunnon ostaminen on ISO asia ja kaappien ja esim. laukkujenkin sisältö voi välillä paljastaa jotain raskauttavaakin myyjästä. Parempi vaan katsoa kuin katua!