*+*+*HEINÄHIPPUSET perjantai*+*+*
PIINAPIPPALOT PARHAIMMILLAAN :)
Eiköhän me kaikki loput hippuset olla jo piinailuvaiheessa :)
PLUSSA-AALTO JATKUKOON!
Kommentit (32)
Plussauutisia odotellessa.. Mulla kohta varmaan pomo laittaa jotain rajoitteita tälle mun nettisurffailulle. Koko ajan käyn täällä kurkkimassa. ;D
Nyt ei taas tänään ole ollut minkäänlaisia oireita. En kyllä uskalla edes ajatella testaamista ennen ku menkat myöhässä. Eli aikasintaan testailen keskiviikkona, jos tarvetta tulee. Tähän mennessä, kun aina on käynyt niin, että lähestulkoon heti testauksen jälkeen on tätikkä kurvannu paikalle. Oon siis taikauskoinen ja pidän näpit irti testeistä vaikka yksi testi on meillä vessassa hyllyssä suoraan pytyn edessä eli sehän suorastaan huutaa mun nimee siinä joka kerta kun siel käy asioimassa. :O
-S- kp 26/26-29 (dpo 11?)
Minäkin pinoudun taas pitkästä aikaa. Taustalla ole roikkunut koko kuukauden. Eipä kummenpia uutisia ole ollut kerrottavana. Piinaviikko täälläkin menossa, tämä viikko tuntuu menevän niin hitaasti...
Hieno homma, että plussia on sadellut oikein urakalla! Onnittelut kaikille! Ja lohtuhalit kaikille tippuneille.
Mitä nyt omaan napaan tulee, niin tässä kierrossa kyllä jos jonkinmmoisia oireita. MM. Rinnat ovat olleet viimeisen viikon ajan silloin tällöin kipeät, alavatsassa nipistelyä ja repäisykipuja viimeisen viikon. Eikä toistaiseksi vielä mitään menkkaoireita. Mutta ei pidä liikaa haaveilla, jotta taas ei putoa korkealta ja kovaa. Sunnuntaiksi saapuvaa tätäiä yritän estää kovasti saapuvaksi. Katsotaan kuinka käy. Testin ajattelin tehdä ensi viikolla, jos tätsy ei yllätä.
Mutta peukkuja ja plussatuulia meille viimeisille piinailijoilla! Ja kaikille oikein rentouttavaa viikonloppua! Keli ei kuitenkaan ainakaan täällä etelä Suomessa ole kovin kaunis..
-K- kp 26/28-30
Sanna-P. Mulle on myös käynyt niin, että just sinä aamuna kun ilosena meinaa testata onkin pissa jo punasta.. Ja se on niin masentavaa, että siks mieluummin kattelen haamuja ja sitä, että tapahtuuko niille mitään. Muuten voi just käydä niin ettei pääse testaamaan lainkaan! ;)
Mut ihailen kyllä kaikkia rautahermoja! =D
Sofia, kiitos kysymästä, mutta tämä aamu sai mut entistä enempi ymmälleni..
siis lämmöt hitusen laskussa ja tikussakaan ei heti mitään näkynyt. Kävin hakemassa kaffetta ja sillä välin kuopus oli siivonnu tikun pöydältä lattialle. Ja kun sen nostin niin siinä näkyi ohut, mutta selvä viiva.. Ei siis sellasen testiviivan näkönen vaan paljon ohuempi. eli mä en kyllä tuohon uskalla luottaa yhtään, jos se oli vaan pölyä lattialta.
Noh, eiköhän huominen tuo vihdoin totuuden tullessaan..
Sillävälin hirmusesti onnea kaikille meiulle loppukuisille! Tosi kivaa, kun meitä on näin paljon!
piipaa kp 26(26)27 dpo 14?
http://piipaa.page.tl/
Mä aina välillä hiukan kurkistan ja nyt tuli oikein itku silmään, kun joku puhuu abortista.. siis se, että meinaa " tehdä" joskus kolmannen, mutta ajankohta vaan ei ole nyt sopiva ja siks sitä harkitsee.. :' (
Siis en tiedä, mutta mä en kestä tuommosia juttuja yhtään tätä nykyä vaikka yleisesti ottaen kannatan ihmisen oikeutta valita..
Mutta sit jos nyt tekee abortin ja se oikee aika tuliskin jo vaikka vuoden päässtä.. onko se teistä oikein?
Mitä mä teitä kiusaan tämmösillä. :(
Täti kaarsi paikalle vaikka kuinka sille yritin väittää etttä aika ei ole vielä:) Joten seuraavaksi suuntaan sitten elokuisiin.
Toivottavasti EI nähdä teidän muiden kanssa siellä, eli paljon plussaonnea kaikille lopuille~~
Medison
Mie kanssa käyn tuolla o-puolella välillä lueskelemassa ja satuin lukemaan myös ton aborttijutun. Tai en lukenu oikeastaan muuta, kun sen alotuksen, kun alko niin ahdistamaan koko juttu.
Minuu kanssa ihmetytti, että niillä on kolmas lapsi toiveissa, mutta ajankohta ei ole just nyt sopiva, niin harkitsevat aborttia. Kyllä alko suorastaan raivostuttamaan ja tulikin mieleen, että olisko provo. Tai sitten oikeesti jotkut ihmiset on TYHMIÄ (mikä ei sekään ole kyllä mahdottomuus, kun katsoo tätä nyky-yhteiskunnan meininkiä). Siis ihan ku niitä lapsia vaan tilattais kuin jostain postimyynnistä ja kun todetaan, että en mä nyt haluukaan, ni pois vaan. Ihan pimeetä!!!
Huhhuh.
Piipaa, kävin katsomassa tuota sun tän päiväistä testiä. Ihan selvästi siinä se ohut viiva näkyy. Mulla oli viime kierrossa kanssa tuollainen selvä ohut viiva, ja kun katsoi tarkemmin, niin näkyi myös yhtä vahva viiva kuin kontrolliviiva. Eli vain toisessa laidassa oli " väriä" . Tosin minulla viiva ei sitten vahvistunut. Pidän peukkuja että sinulla vielä vahvistuu. Sullahan on hienosti lämmöt vielä koholla.
S kp24 dpo10
Tsemppiä uuteen kiertoon :)
piipaa: mie kans kävin katsomassa ton sun tuoreimman testitikun ja viivahan siinä näkyy. Toivottavasti se nyt siitä vahvistuu ja loppuu sunki piina!!!!!
Suuren suuret pahoitteluni. Parempaa onnea seuraavaan kiertoon.
Sofia ja Sanna-p- kiitos tsempistä! Nyt kun mä sitä oikein tihruan niin ehkäpä se onkin just semmonen leveä ja toinen pää vaan on tumma ja ohut viiva. Koska se näyttää ihan hiukan siltä kuin siinä ois kaks viivaa.. Huoh, ei tätä kyllä voi pitää mitään.
toisaalta onhan se parasta mitä tässä kierrossa on näkynyt, mutta pitänee silti oottaa huomisaamua ennenkun antaa itselleen luvan toivoa..
mä edelleen vatvon ja pyörittelen tuota mun ovista mielessä. Jos tänään oiskin vasta dpo12.. hmm. Se on mahdollista, mutta epätodennäköstä. no ainakin se on varma, että se on 12-14...
Piipaa00: Mä olen täällä ihan tulisilla hiilillä sun vuoksesi, kylläpä menee jännäksi. Kyllä minäkin näen sen viivan ihan selvästi, eikä siihe ole voinut mitenkään maasta mitään tarttua! Jos se tosiaankin olisi niin, että se eka haaamu oli pregnylistä ja nyt sitten alkaisi se todellinen haamu vahvistua!!! Voi kun se nyt vahvistuisi!!!!
Sanna-P ja Sofia27: arvatkaa vaan minkä tikun kanssa mä kuljen täällä ympäri taloa ja katselen aina vähän väliä.... No nyt sitten odotellaan kurvaako täti paikalle vaiko pääseekö testaamaan. Nyt meinaan malttaa sitten myös sinne keskiviikolle uuden testin kanssa. Eiköhän me mennä kaikki joukolla tuonne odotuspuolelle ja piipaa00 otetaan myös mukaan tähän plussajunaan!
Medison: pahoittelut tädistä ja elokuulta ei sitten lipsuta!!!!!
Odotuspuolella olen käynyt lukemassa myös keskusteluja, mutta en ole vielä tuota kyseistä käynyt lukemassa, täytyypä käydä.
Juu, yhtä piinaa, yhtä piinaa tämä on!!!!!
kp 25/29 dpo 10
Hyvä että meitä on täällä vielä jokunen, jotka piinailee :)
Nyt ois menossa kp27/28-31 joten testailen ens viikon tiistaina tai keskiviikkona. Mies haluis odottaa kauemminkin mut en mä kyllä siihen pysty!! Helppohan sen on sanoa kun ei tarvii tutkailla oloja ja tuntemuksia koko aikaa :)
Uusia oireita viime kiertoon on tuo rintojen arkuus ja ainakin esikoisen kohdalla sama oire oli silloin. Muuten kaikki muut voi olla itse aiheutettuja tai vuoden aikaan sopivia...
mun on nyt pakko osallistua tähän abortti keskusteluun(ja pahottaa kaikkien teidän mieli) mutta siis OIKEESTI IHMISET ON TYHMIÄ!!! joudun työssäni hoitamaan myös aborttipotilaita(mikä on nykyisin äärimmäisen hankalaa)mutta nytkin meillä on siellä potilaana raskauspahoinvoinnin vuoksi nuori äiti jolla jo ennestään lapsi, odottaa siis tätä uutta tulokasta mutta hänelle tehtiin alkukesästä abortti koska silloin ei ollut lapsen oikea aika saapua!arvaatte varmaan että on hieman hankalaa olla empaattinen ja ymmärtäväinen hoitaja ku ite yrittäny jo jonkin aikaa ja kun ei tärppää niin ei tärppää...
mutta siis edelleen peukutan teidän loppujen puolesta ja toivon jokaiseen kotiin pientä heinähippusta. me käytiin eilen neuvolassa keskustelemassa, semmoinen ryhmätilanne; että mitä parannusta olis toivottavaa ajtkossa saada perhevalmennukseen ja tulipa aika haikee olo,istuin vielä samalla paikalla ku vuosi siten syksyllä sen mahani kanssa, meinas ihan tippa tulla simmuun...nyt mie lopetan nämä höpötykset ja lähen touhuumaan ton esikoisen kanssa(ja jään odo0ttelemaan ovista mikä taitaa jäädä tässä kierrossa tulematta, tai ainakin hirmu myöhään menee)
ja olihan se erikoinen juttu ja pitkät keskustelut kirvoittanut asia.
Toinen ketju mihin itsekin intouduin kirjoittamaan oli tuo päivähoitokeskustelu ja olin kyllä ikävästi yllättynyt monesta jutusta. Joku jopa perusteli, että hänen alta 2 v on niin sosiaalinen tapaus, että kyllä pitää saada jatkaa päivähoidossa kun uusi vauva tulee!! Hyvin jyrkästi tuomittiin päiväkotihenkilökunta, vaikka olen ihan samaa mieltä, että suorastaan älytöntä laittaa 4 v kokopäivähoitoon vaikka vain muutamaksi kuukaudeksi kun äiti hoitaa uutta vauvaa kotona. Sen vielä ymmärrän, että jos ei ole muita kerhoja tai lapsia lähellä, voi tuonikäinen olla osapäivähoidossa muutamana päivänä viikossa. Mutta jotenkin tuntuu, että vähän kuin tuo aborttikeskustelukin, että elämän pitäisi olla niin helppoa ja mukavaa. Joku perusteli, toisen lapsen viemistä päivähoitoon, koska haluaa uutta vauvaa täysimettää!! häh!! eikö se muuten onnistu. Itse olen kaikki kolme täysimettänyt ja vauva on roikkunut tississä kiinni, kun olen keskimmäiseltä kakkaa pyyhkinyt. Enkä todellakaan ole mikään superäiti.
Ihmettelen, että kauheasti vielä haukutaan hoitohenkilökuntaa, että se on niiden homma hoitaa lapset ja olkoot muuten hiljaa eli ajatellaan noin ja sitten ollaan valmiit laittamaan omat lapset näiden henkilöiden armoille koko päiväksi! Itse siis teen työtä kerran kaksi viikossa ja noina päivinä lapset ovat päiväkodissa. Muuten kotona paitsi eskarilainen. Päiväkodin henkilökunta on ihanaa, todella omistautunutta työllensä.
Kaikki toitottivat, että se on sinun ja perheesi päätös eikä päiväkotihenkilökunnan. Niin hemmetissä on, mutta pitäisiköhän myös miettiä tuota lapsen etua. Meidän heinähippunen epiapi siellä olikin kirjoittanut lopuksi eriävän mielipiteen, kiitos siitä!!!!!
No tulipa tätä paasausta, mutta välillä olen kurkkua myöten täynnä tätä vaatimista ja individualismia. Mikä on minulle oikea ratkaisu? Vanhemmuus on kompromisseja ja uhrautumista.jos siihen ei ole valmis niin kannattaa unohtaa koko juttu!
taas tässä yötyön jälkeen heränneenä hieron silmiäni ja lueskelen teidän kuulumisia.. Yksi ikävä täti oli päässyt yllättämään (medisonko se oli?). Joten ei muuta ku nenä pystyyyn ja ensi kierrolle parempaa onnea. Ja Piipaalle peukuttelen, toiv viiva vahvistuu....ja minä kun en nyt sitten pääse koneelle ennen sunnuntai-iltaa...argh. Mitenköhän pysyn nahoissani? :)
Täällä ei mitään oireita edelleenkään. Ajattelin, että JOS tätiä ei ensi viikolla näy (pitäisi kai saapua viim ke mennessä??), niin yrittäisin olla testaamatta perjantaihin asti. Mutta onko enää edes heinähippusten pinoakaan silloin olemassa...on tainnut jo kaikkien kohtalo ratketa siihen mennessä...että mihinkäs minä sitten käyn uutiset kertomassa?? Jos nyt niikseen tulee, että piina jatkuisi sinne asti.. toivotaan.
Nyt täytyy alata pakkaamaan viikonlopun tavarat kasaan. Kamala vesisade, latistaa aivan mielen.
TOIVON TEILLE LOPUILLE KANSSAPIINAILIJOILLE PLUSSARIKASTA VIIKONLOPPUA!! TOIVOTTAVASTI SAAN SUNNUNTAINA LUKEA PALJON HYVIÄ UUTISIA!
Aivan käsittämättömän raskas viikko takana, onneksi on viikonloppu.
Täällä ovatkin plussatuulet puhaltaneet viikon aikana ja moni on siirtynyt toiselle puolelle. Ihanaa! isot onnittelut ja läjäpäin tarrasukkia pikkaisille.
Wintergirl: Onnittelut haamusta! Vahvistukoon pian :)
Piipaan testauksia seuraan jännityksellä. Toivotaan, että tämä olisi nyt se HAAMU, joka kohta plussaksi muuttuu :)
Medisonille pahoittelut tädistä ja jaksamista uuteen yritykseen.
Sofia ja Sanna-P lupaavia oireita on, toivotaan, että tuloksena olisi heinähippunen :)
Calzalille tsemiä testaukseen bd.
Oma (.) Väsyttää järjyttävästi, mutta on vaikea tietää väsyttääkö rankka viikko vai joku muu. Viikon aikana minua on kiusannut karmea närästys muutamaan otteeseen. Eilen popsin rennietä kuin karkkia ja lipitin vettä, kun oli niin törkeä polte. Tänä aamuna banaanijogurtti rupesi närppimään... joko todellakin vatsahaava tai sitten hippunen tekee kiusaa :) vaikea valinta kumman ottaisin... Muita oireita ei ole, ei kyllä menkkaoireitakaan.
Ei auta kuin katsella.
Pontta piinailuun ja laitetaan plussia tilaukseen.
iksu 27/28-35 (tj) dpo 12 (tj)
Ja sain vastauksen:
1. Testi perustuu siihen, että testikohdassa on ainetta joka reagoi
hCG hormonin kanssa. Tällöin testikohdan väri muuttuu punaiseksi. Mitä
runsaammin hormonia on sitä punaisempi viivasta tulee. Raskaustestin
kohdalla tilan on sellainen, että jos tulee vähänkin punaista näkyviin
niin kyseessä on positiivinen tulos. Viivan leveydellä ei ole
merkitystä eikä sillä jos vain osa testin leveydestä tulee punaiseksi.
On aika useasti ilmentynyt, että Acon testillä hyvinkin haalea punainen
on merkinnyt raskautta. Tulosta voi seurata vaikka päivittäin, eli
haalea viiva muuttuu raskauden jatkuessa erittäin tummaksi ja
?hypähtää? heti esiin.
2. Testissä ei ole viivan paikkaa Tätä kysytään aina silloin tällöin.
Kotitestit
ps yleensä lähetämme ilmaisen testin tuloksen varmistamiseksi
..kun en mä parhaalla tahdollanikaan erota siitä viivasta punasta vaikka se ihmeen tumma onkin.. hmm..
onkohan niissä testeissä joku vika vai mitä mutta ei tullu punasta niihin mun viime kierron testeihinkään, viivat kyllä tuli ja heti ja ihan kontrolliviivan paksuinen mutta se oli semmonen tummansävyinen, ehkä enemmän sininen tai violetti.
jännittyneen odotan sun huomista testausta piipaa :)
Ja niitä plussia..
Mites Piipaa, joko piina muuttui plussaksi? Pidän peukkuja
Wintergirl sitten meni ja teki jo testin :) WAU, todella lupaavalta näyttää, eiköhän se siitä vielä vahvistu!
Sanna-P:lläkin tosi lupaavia oireita. Koskas meinasit testailla?
Täällä ei mitään selviä oireita.
S kp24/29 dpo10