Häpeäisitkö jos olisit leipäjonossa ja ohi kävelisi tuttu joka pysähtyisi kyselemään että mitä sä jonotat?
Kommentit (36)
Ei. Olen köyhä.
Rikkaita varmaan hävettäisi ja niin kuuluukin.
Se ei ole leipäjono, vaan ruokajono.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi leipäjonossa niin että huomasin naapurin vakitöissä käyvän ukon jonottavan samassa jonossa. Moikattiin:)
Ei vakityöt kerro siitä, riittävätkö rahat elämiseen.
En häpeäisi, mutta se hävetti, kun joskus opiskeluaikana olin ravintolassa töissä ja siellä oli joku suurempi tilaisuus, niin pöydästä saatettiin kipata roskiksee 150 sämpylää, kilo kaupalla juustoa ja kinkkua jne. vaikka niihin ei asiakkaat edes koskeneet ja ne oli kaikki syömäkelpoisia. Ei edes henkilökunta saanut ottaa. Ja tietenkin maksettavaksi tuli jätemaksut.
Siinä monta kertaa ajatteli, onko tässä mitään järkeä, kun tuhlataan ruokaa ja laitetaan roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerran tuli eräs tunnettu vasemmistoliiton poliitikko jakamaan vaaliesitteitä jonoon.
Hursti pyys aika pian voisitko mennä vähän kauemmas.
Toi on tosi härskiä poliitikolta! Takavuosina romanikerjäläiset tulivat kilistelemään rahakippoja pysäkeille, kun ihmiset odottivat bussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi ja nolottaisi.
Miksi?
Tuntuisi siltä että olen epäonnistunut ihmisenä. Minusta se on enemminkin yhteiskunnan vika jos ihmiset joutuvat leipäjonoon varakkaassa Suomessa. Suomessa ei pidetä riittävästi huolta sairaista eikä köyhistä.
Roskisdyykkaus on varmaan myös taas muodissa.
Sehän siinä hävettää, että joku tunnistaa. Siksi en mene, vaikka säästäisi ruokakuluissa.
Koskaa en enää työelämässä.Lenkkini kulkee aamuisin juuri siletä ohitse missä jonossa on ruokaa hakemassa ihmisiä ja heitä on yli 1000 kolmena päivänä viikossa ,jossain päin Helsingin lähiö. Katson maahan ohikulkiessa, kuin heitä ei olisikaan. Sydämeni sattuu joka kerran aihe ja ihmisten tilanne. Olen kerrostalo alueenimissä asun,väistämättä nähnyt henkilöitä saman talon väkeä.He kääntävät selkänsä etten vaan tervehdi!En tietysti ja vihdoin olen löytänyt uuden aamu lenkki tiet , josta saan edestakaisin 10-12 km.Ihmisten ei pidä hävetä asemaansa.Yhteiskuntamme hyvä palkaiset kansanedustajamme kyllä! Hyvin vointi Suomi ,raha lähtee ulkomaille avustuksiin ja oma kansa satessa, pakkasessa tai heltessä jonotaa ravintoa itsellen ja perhelleen,kun muuta vaihtoehtoa ei ole!
Minun naapurit ovat samanaikaan ruokajonossa . Moikataan. Minä ajattelen ruokajonosta että olen käymässä kierrätyspisteellä. Ei sen kummempaa. En häpeä sitä. Säästö on satoja euroja vuodessa. Muuten heitettäisiin roskiin hyvää ruokaa jos ei pystyttäisi jakamaan ihmisille tällä tavalla. Ei siinäkään ole järkeä.
Eihän sitä ap. edes tiedä, onko tuttusi hakemassa ruokaa vai viemässä sinne, kun molemmat joutuvat hengittämään samaa ilmaa ja kävelemään maaperää.
Vierailija kirjoitti:
Minun naapurit ovat samanaikaan ruokajonossa . Moikataan. Minä ajattelen ruokajonosta että olen käymässä kierrätyspisteellä. Ei sen kummempaa. En häpeä sitä. Säästö on satoja euroja vuodessa. Muuten heitettäisiin roskiin hyvää ruokaa jos ei pystyttäisi jakamaan ihmisille tällä tavalla. Ei siinäkään ole järkeä.
Juuri näin. Leipä/ruokajonot jos mitkä ovat kierrätyspisteitä, koska ruoka tulee sinne yrityksiltä, joka muuten jouduttaisiin laittamaan roskikseen ja kuormittamaan luotoa.
Eikä se ole sen kummempi kuin kierrätys lavat tai kirpputorit, jossa annetaan ilmaiseksi tavaraa, joskus ruokaakin.
Jostakin syystä vain leipä/ruokajonoilla on häpeä maine ja se liitetään köyhyyteen, vaikka eihän se ole kummempi, kuin kesällä käy marjassa tai sienessä muiden metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi leipäjonossa niin että huomasin naapurin vakitöissä käyvän ukon jonottavan samassa jonossa. Moikattiin:)
Ei vakityöt kerro siitä, riittävätkö rahat elämiseen.
Minullakin on vakityö. Käyn leipäjonossa, jotta voin elättää kahta nuorta, toinen opiskelee ja toinen on psyykkisesti sairas. Jos en tukisi taloudellisesti heitä, en kävisi itse leipäjonossa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole leipäjono, vaan ruokajono.
Joudun ottamaan saikkua lomapäiviä, että pääsen edes toisinaan keskiviikkoisin ruokajonoon. Joskus kuumottaa kun olen sanonut että olen migreenissä, että jos työkaverit näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin olevani matkalla O'Connell'siin. Jäin vaan kaivamaan jotain laukusta siinä jonon kohdalla.
t: tamperelainen
Mikä on O``Connell``s?
Sanoisin olevani matkalla O'Connell'siin. Jäin vaan kaivamaan jotain laukusta siinä jonon kohdalla.
t: tamperelainen