Kummilapsen äiti suuttui
Annoin kummilapselle synttärilahjaksi muovailuvahapaketin leivonnaissetillä . Äitinsä mielestä kuulemma ihan turhaa romua oleva lahja vaikka lapsi tykkäsi sillä puuhailla.
Kommentit (93)
Meillä oli kans yksi kummilapsi , jonka perheestä ei tullut koskaan kiitosta lahjoista. Oli helppo päättää, että lopetetaan lahjojen antaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi oikeasti kysyä mitä lapsella on jo.
Noita kyniä, liituja, vesivärejä, muovailuvahoja jne. tulee ihan joka tuutista.
Vein lopulta kolme ämpärillistä kyniä, maaleja ja liituja lapsen päiväkotiin seulottuani ehjät ja kunnolliset.
Muovailuvahoja ja tarvikkeita meillä oli pyykkikorillinen.
Tulee joka tuutista, mutta myös päivittäin näitä käytetään eli kulutus on kova. Yhtään turhaa ei ole vielä ollut.
Kukaan ei tarvitse satoja kyniä ja liituja tai pyykkikorillista muovailuvahoja.
Mulla on kirjaimellisesti satoja kyniä ja tarviin niistä jokaisen.
-kuvataiteilija
Sulla tuskin on niitä sokoshotelliketjun ilmaiskyniä, Kärkkäisen halvinta kynäpakettia tai Tiimarin konkurssipesästä haalittuja kuivuneita tusseja.
Olisikin parempi että jos haluaa ostaa lapselle kyniä, kysyisi sitten edes millaisia hän tarvitsee. Eikä tuoda mitä sattuu käteen tarttumaan.
Voi myös antaa rahaa tai lahjakortin taideliikkeeseen.
T kuvataidepainotuslapsen äiti
Eläpä mamma painota!
Kuulakärkikynillä voi tehdä taidetta ja halpoja värikyniä käyttää kuvanveistoon.
Ei kolmella ämpärillisellä turhia kyniä oikeasti tee mitään. Miksei voi antaa sellaista, jota oikeasti toivotaan ja tarvitaan? Tämä on täydellinen mysteeri.
Itse kysyn aina tarkasti toiveet ja täytän vain niitä. Kunnioitan myös aina lasten vanhempia, enkä kanna vain oman iloni tai jonkin omituisen nöyryyttämisen tarpeen ohjaamana heidän kotiinsa turhaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä otti kerran herneet nenään , kun vein kummitytölle glitter lompakon. Kuulemma tuli kamala sotku.
Eli ostit jotain halpiskamaa, josta irtoaa hiutaleita. En yhtään ihmettele että suuttui.
Meillä isovanhemmat osti vauvalle sellaisen lelun, joka vilkutti valoja ja vinkui kimeällä äänellä. Kaksi kertaa oli meistä vanhemmista hauska mutta sen jälkeen meinasi hermot mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä otti kerran herneet nenään , kun vein kummitytölle glitter lompakon. Kuulemma tuli kamala sotku.
Eli ostit jotain halpiskamaa, josta irtoaa hiutaleita. En yhtään ihmettele että suuttui.
Meillä isovanhemmat osti vauvalle sellaisen lelun, joka vilkutti valoja ja vinkui kimeällä äänellä. Kaksi kertaa oli meistä vanhemmista hauska mutta sen jälkeen meinasi hermot mennä.
Monet isovanhemmat antaa todella isoja leluja ja todella kovaäänisiä leluja. Meilläkin oikein aina naureskellaan vielä päälle, miten kyllä nyt menee vanhemmilta hermo, kun tätä vingutat.
WTF?
Vierailija kirjoitti:
Olipas juntti äiti . Lapselle on kädentaitoja kehittävää puuhaa muovailu ja mielekästä tekemistä .
Muovailu on ihan hirveää!
Päiväkodissakin kaikki villit lapset laitetaan muovailemaan! Ihan hirveetä hapatusta.
Ois vaikka kyniä ja paperia, muovailuvaha on kankeaa tönkköä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi oikeasti kysyä mitä lapsella on jo.
Noita kyniä, liituja, vesivärejä, muovailuvahoja jne. tulee ihan joka tuutista.
Vein lopulta kolme ämpärillistä kyniä, maaleja ja liituja lapsen päiväkotiin seulottuani ehjät ja kunnolliset.
Muovailuvahoja ja tarvikkeita meillä oli pyykkikorillinen.
Tulee joka tuutista, mutta myös päivittäin näitä käytetään eli kulutus on kova. Yhtään turhaa ei ole vielä ollut.
Kukaan ei tarvitse satoja kyniä ja liituja tai pyykkikorillista muovailuvahoja.
Mulla on kirjaimellisesti satoja kyniä ja tarviin niistä jokaisen.
-kuvataiteilija
Sulla tuskin on niitä sokoshotelliketjun ilmaiskyniä, Kärkkäisen halvinta kynäpakettia tai Tiimarin konkurssipesästä haalittuja kuivuneita tusseja.
Olisikin parempi että jos haluaa ostaa lapselle kyniä, kysyisi sitten edes millaisia hän tarvitsee. Eikä tuoda mitä sattuu käteen tarttumaan.
Voi myös antaa rahaa tai lahjakortin taideliikkeeseen.
T kuvataidepainotuslapsen äiti
No siis mä puhuin ihan kynistä, jos joku käyttää sua roskapussina musta se on asia erikseen.
Mä en edes tienny et lapsuuden tiimarin kuspa kynät on juttu edelleen.Mun lapsi harrastaa kuvataiteita tosissaan. Tekee parhaillaan lukiodiplomia.
Kynissä on eroja. Lapsille tuodaan hyvin yleisesti sekundaa panostamatta laatuun. Kuten ap:kin on temponut mitä sattuu.
Haluaisitko vielä kertoa lisää kuvataidepainotteisesta lapsestasi? Me kyllä kuunnellaan, ja mielellämme. Voit myös aloittaa ihan uuden keskustelunkin hänestä 👏
Mä veisin jatkossa sen kummilapsen esim. leffaan tai syömään tai kahvilaan tai puistoon leikkimään tai jokin muu aineeton lahja. Ei pääse äiti valittamaan. Yllätyin, kun mun kummipoika pyysi, että veisin sen joskus kahvilaan. No minähän vein ja hän oli aivan innoissaan siitä, mietti jo etukäteen mitä siellä tilaa ja mitä laittaa päälle.
Jatkossa vain onnittelut tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä veisin jatkossa sen kummilapsen esim. leffaan tai syömään tai kahvilaan tai puistoon leikkimään tai jokin muu aineeton lahja. Ei pääse äiti valittamaan. Yllätyin, kun mun kummipoika pyysi, että veisin sen joskus kahvilaan. No minähän vein ja hän oli aivan innoissaan siitä, mietti jo etukäteen mitä siellä tilaa ja mitä laittaa päälle.
Miksi se äiti tuollaisesta valittaisikaan?
Se on se loputon krääsä, romu, tavara, kuona, joka äitejä rasittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovailuvahalla pilaa maton meillä oli lyhytnukkainen matto lapsen huoneessa ja se piti heittää pois koska nuo ei lähteneet pois.
Muovailuvahaa käytetään pöydän ääressä. Mikä uusavuttomuus taas..
Ja pienet lapsethan aina sitten muistaa ja hoksaa ja se äiti sitten 24/7 tuijottaa ettei se kummitädin turha lahja vaan mene väärin.
Kummitädin lahja on sen verran ylhäällä, että pieni lapsi joka ei tiedä missä mitäkin saa käyttää, ei omatoimisesti saa sitä otettua käyttöönsä vaan ainoastaan valvonnan alla. Vai onko teillä syövyttävät kemikaalit sekä sakset ja lihaveitset lapsen huoneessa? Omat nyt on jo teinejä, mutta kyllä meillä tussit, askartelusakset, liimat, muovailuvahat ja vesivärit mun tallessa lasten ollessa pkoti-ikäisiä, silti niitä sai sieltä käyttöönsä vaikka monta kertaa päivässä, jos niin halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovailuvahalla pilaa maton meillä oli lyhytnukkainen matto lapsen huoneessa ja se piti heittää pois koska nuo ei lähteneet pois.
Ja pienet lapsethan aina sitten muistaa ja hoksaa ja se äiti sitten 24/7 tuijottaa ettei se kummitädin turha lahja vaan mene väärin.
Kummitädin lahja on sen verran ylhäällä, että pieni lapsi joka ei tiedä missä mitäkin saa käyttää, ei omatoimisesti saa sitä otettua käyttöönsä vaan ainoastaan valvonnan alla. Vai onko teillä syövyttävät kemikaalit sekä sakset ja lihaveitset lapsen huoneessa? Omat nyt on jo teinejä, mutta kyllä meillä tussit, askartelusakset, liimat, muovailuvahat ja vesivärit mun tallessa lasten ollessa pkoti-ikäisiä, silti niitä sai sieltä käyttöönsä vaikka monta kertaa päivässä, jos niin halusi.
Meillä ne lahjat työnnetään suoraan lapselle, selkäni takana, kun olen keittämässä kahvia tai viemässä vaatteita naulakkoon.
Siinä ekan viiden minuutin aikana on sitten jo sotkettu/hukattu/jne.
Tämä minua ihmetyttää melkein vielä enemmän kuin se turha lahja. Miksei sitä lahjaa voi avata rauhassa, miksei voi katsoa, ettei siitä häviä osia saman tien tai se mene rikki tai sotke.
Jollain on pyykkikorillinen muovailuvahoja?? Muovailuvaha ei kestä ikuisesti, joten sitä voi ihan hyvin heittää välillä menemäänkin. Yleensä siinä vaiheessa kannattaa uusia, kun seasta löytyy hiuksia, vaha on sitkeää ja kovettunutta tai värit ovat sekoittuneet ruskea-harmaaksi mössöksi. En oikein jaksa uskoa, että jollain olisi pyykkikorillinen priimakuntoisia muovailuvahoja. Siinä tilanteessa kannattaa varmaan kierrättää avaamattomat paketit hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa olis jos lapsi ei asuis niin kaukana
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lastenhuoneessa elämääkestävä sisustus. Ja jos ei kestä niin heihei eikä jäädä kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne lahjat työnnetään suoraan lapselle, selkäni takana, kun olen keittämässä kahvia tai viemässä vaatteita naulakkoon.
Siinä ekan viiden minuutin aikana on sitten jo sotkettu/hukattu/jne.
Tämä minua ihmetyttää melkein vielä enemmän kuin se turha lahja. Miksei sitä lahjaa voi avata rauhassa, miksei voi katsoa, ettei siitä häviä osia saman tien tai se mene rikki tai sotke.
Mun kaksivuotias sai viimeksi mummolta lahjaksi legopaketin jonka ikäraja oli 7+.
Se piti tietenkin avata jo eteisessä repien, paketti hajosi, osia katosi ja astuin sitten sellaiseen läpinäkyvään teräväkulmaiseen pikkiriikkiseen osaan aamulla kun olin menossa laittamaan kahvia. Ihan sikakiva.
Kerran saatiin sellaiset jotkin ihme pompom-huiskat jotka soi vielä roska-astiassa pakkasessakin monta päviää ennen kuni hyytyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme lapsenlasta, muovailemme usein ja kyllä, vain pöydän ääressä. Ei mitään ongelmaa, ovat pienestä asti tajunneet homman. Kun kaksivuotias hakee muovailuvahat hän automaattisesti menee pöydän ääreen, nostan hänet tuoliin ja sitten muovaillaan. Kaikkien kanssa sama homma. Moni muukin asua hoituu noin, pienestä asti on opetettu, että miten asiat tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme lapsenlasta, muovailemme usein ja kyllä, vain pöydän ääressä. Ei mitään ongelmaa, ovat pienestä asti tajunneet homman. Kun kaksivuotias hakee muovailuvahat hän automaattisesti menee pöydän ääreen, nostan hänet tuoliin ja sitten muovaillaan. Kaikkien kanssa sama homma. Moni muukin asua hoituu noin, pienestä asti on opetettu, että miten asiat tehdään.
Asuuko ne lapsenlapset luonasi?
Onko muovailuvaha nykyään mitennterveellidtä? Siis onko ne aineet ihan ok, lapsi ei varmaan ole hygieniasta muovaillessa kovin tarkka?
Vierailija kirjoitti:
Tökerösti on lapsen äiti kommentoinut. Minäkin miettisin, veisinkö enää mitään kun ei enää kelpaa noinkin mukava asia kuin muovailuvahat.
Rupeekohan sitten rahaa ronkumaan?
Älä siihenkään lankea. Kortti tms. taitaa riittää merkkipäivinä. Nekin menee sit kai roskiin.
Puhelimella viesti niin ettei tuu hiilisolanjälkiä.
Lopettaisin lahjomisen