Citroen C4, n. 16 vuotta vanha...uskaltaako ostaa??
Auttakaa te, joilla on kokemusta näistä 2000-luvun puolivälin jälkeen valmistetuista sitikoista. Olen semmoisesta kiinnostunut, olisi minun ja lapsen käyttöön sopivan kokoinen ja hintainen ja meidän budjettiin sopiva auto olisi mukavasti jo varusteltukin. Itse en suoraan sanottuna autoista juurikaan ymmärrä, mutta soittelin kavereita läpi ja kyselin kokemuksia. No en siitä viisaammaksi tullut. Lähes kaikki sanoivat että älä herran jestas laita kättä p***aan ja kun taas yksi, jonka uskoisin asiasta eniten tietävän, totesi vaan että sitikat ovat nykyään hyviä autoja. Että kärsivät vaan vanhan sitikan huonosta maineesta edelleen.
Ketä uskon??
Kommentit (48)
Miksi ei jos kunnossa on ja hinta passaa.
Bensa C4/C5 kytkin yleensä 200tkm. ja lämmityslaite ongelma kalleimmat remontit. Muuten samat viat tai ominaisuuden kun vaikkapa Mersussa mutta 8x halvemmalla. Jarrut, nivelet.
Mieluummin saman ikäluokan Toyota Corolla tai Honda Civic. Katsot vaan hyväkorisen niin luotettavia kilometrejä tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
sitikan jousitus on upea keksintö mutta jos tulee vikaa niin pirun hankala ja kallis korjata
C4 jousitus on ihan normaali.
Vaikka vanhemmissa autoissa onkin jo yleisesti tiedossa mitkä ovat hyviä ja mitkä huonoja malleja, usein on ongelma kun googletat jotakin autoa, niin löytyy tiestysti vain vikoja.
Kyllähän nettiauton hintaluokka kyseiselle mallille yleensä kertoo suuntaa auton luotettavuudesta.
Vanhemmitenhan ökyautojen hinnat suorastaan romahtaa koska ovat turkasen kalliita ylläpitää ja usein vikapesiä kaikkine härpäkkeineen.
Itse maksoin vuosia takaperin 19 vuotiaasta autosta 2500€, joka on aika kova hinta. Kilometrejä oli tosin vain 200 tkm ja kyseinen malli on ehkä se maailmanhistorian luotettavin. Nyt 200 tkm myöhemmin voin todeta että se ei ollut virheostos.
Sitikkaa nyt ei uskalla ostaa vaikka olisi vaan 16päivää vanha!
Vierailija kirjoitti:
Sitikkaa nyt ei uskalla ostaa vaikka olisi vaan 16päivää vanha!
Niinpä. Muuten kyllä mutta kun naapurin pojat nauraa.
Toyotat on hintaansa suhteutettuna melko kuraa. Ovathan ne suht kestäviä, mutta eivät niin ylivertaisia, kuin hinnan perusteella voisi kuvitella.
Moni haluaa pitää vanhan ja halvemman autonsa mahdollisimman hyvässä tikissä. Poikkeuksen tähän tekee lähinnä he, jotka päättävät ajaa uudempana hankkimassa auton paaliin saakka itse, jolloin auton elinkaaren loppuvaiheissa huolloista aletaan tinkiä, kun mittarissa alkaa olla 300-400 tkm. Poikkeuksen tekee myös he, jotka ostelevat juuri leimattuja 500-1000 euron autoja ja ajavat niillä aina vain sen aikaa minkä ilman korjauksia sattuvat kestämään.