Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaisia joululahjoja odotatte/olette saaneet lastenne kummeilta?

Vierailija
16.11.2006 |

Montako kummia lapsellanne on? Ostavatko he kimppa-lahjan vai jokainen oman?

Kysyn tätä siksi, että eräs perhe asettaa meille odotuksia miehen kummitytön lahjan suhteen ja meistä ne tuntuvat kohtuuttomilta... Kiinnostaa tietää, miten homma muilla menee.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heistä puolet ehkä ostaa kummilapselleen lahjan, arvoltaan 10-20 euroa, joten ei mitään kovin suurta. Muilta ei tule mitään.

Vierailija
2/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisivat tyyliin villasukat. Ei mitään törkykallista, mutta ei kirppikseltäkään. Yksi pari elää kädestä suuhun, joten heille olen sanonutkin, että älkää stressatko lahjojen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 15-20 euroa per kummi. eivät osta yhteislahjaa. Jotkut eivät osta lapselle mitään lahjaa eivätkä muista edes postikortilla. Harmittaa, että heidät edes valittiin kummeiksi. Mielestäni on ok, jos kummi on yleis- arvoiltaan antimaterialistinen, mutta jos kummi ostaa kaikille muille tutuilleen lahjoja ja kummilapselle ei " koska se on materialistista" niin saa puolestani puhua pukille. Lisäksi meille yksi kummi sanoi, että hän ei osta lapselle lahjaa, koska " saan sillä rahalla itselleni jotain paljon kivempaa" .

Harkitkaa ihmiset TOSI tarkkaan ketä kummeiksi valitsette.

Ja aidan toiselta puolelta: me muistamme kummilastamme jatkuvasti kortein ja pikkulahjoin (esim. tarroja, heijastin syksyn alkaessa, joulukalenteri, xylitol-purkkaa jne.), koska molemmat itse lapsena koimme olevamme jollain tavalla arvottomia, koska kummimme eivät muistaneet meitä. Halusimme siis itse kohdella kummilapsiamme paremmin.

MUTTA juuri koskaan ei tule edes kiitos-viestiä. Mielestäni lapselle tulisi edes opettaa jotain käytöstapoja, kuten esimerkiksi kiittäminen kun saa lahjan (vaikka sitten vain aikuisen esimerkistä).

Nonni, johan tuli paatosta kerrakseen. Love thy neighbor.

Vierailija
4/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuitenkaan osaa ostaa mitään halvempaa itse, vaikka joskus tuntuukin ' epäreilulta' että itse käytän heidän lapsiinsa enemmän rahaa kuin he minun lapsiini. varakkuudessa ei ole eroja.

Vierailija
5/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan aina muutaman lahjaidean noin 5-25 euron väliltä ja kummit sitten ostavat omien varojen mukaan ;) En pahastu 5 euron lahjasta vaan minusta muistaminen on tärkeintä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme