Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

villavaippahousut+ ihottuma

16.11.2006 |

Onko kenenkään lapselle tullut ihottumaa/ allergiaa ruskovillan villavaippahousuista tai itse kudotuista hahtuvahousuista pienelle vauvalle.

Meillä 2kk poika jolla käytän ruskovilloja ja hahtuvia harsojen kanssa. Nyt mahaan tullut pientä ihottumaa housun yläreunan tietämille, mietin vaan, että onko allerginen housuille vai onko iho muuten vaan kuiva. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että ihan pienillä ei pitäisi vielä villa-allergiaa olla ja ruskovillat pitäis olla hyvin siedettyjä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 100% varma että pääset ongelmasta eroon kun keittopeset vaipat pesukoneen kuumimmalla ohjelmalla ja peset villahousut myös tarpeeksi usein.

Joidenkin on tosiaan keittopestävä vaipat sillointällöin tai ne alkaa haisemaan ja tai tulee iho-oireita.

Tai sitten käytät normaalipesussa esipesua ja ekstrahuuhtelua ja voit huoletta vähetntää pesuaineen mää PUOLEEN siiät mitä purkin kyljessä käsketään. Varmaan suurin osa kestovaippailijoista tekee niin ja ihan puhdasta tulee silti. Niissä purkeissa on aina suositeltu se maksimmimäärä tietenkin mutta 25ml ainetta riittää ihan hyvin ja säästyy kukkaro ja luonto.

Mutta aloita siitä vaippojen keittopesusta, niin varmasi ongelma poistuu =)

Vierailija
2/2 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vahvisti omaa käsitystäni siitä, että on harvinaista olla villalle allerginen.

Keittopesen vaipat noin kerran kuussa, mutta en ole tullut ajatelleeksikaan, että voisin vähentää pesuaineen määrää..... kiitti vinkistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan