Mitähän tää mun psyyke voisi olla?
- olen välillä impulsiivinen, tunteet ottaa vallan vaikka järki sanoo toista = hirveät ristiriidat pään sisällä
-mielialat saattaa pahimmillaan vaihdella ääripäästä toiseen PÄIVÄN aikana. Yleensä tätä tulee muutaman päivän välein.
- välillä ihan hyvä itsetunto, olen sosiaalinen ja koen olevani hyvä työssä ja muutenkin ns. "hyvä tyyppi". Liikun ihmisten ilmoilla.
Sitten on toinen ääripää, tunnen olevani surkea, ruma, kukaan ei välitä, ihan sama vaikkei mua ois. En haluaisi puhua kellekkään, erakoitua vaan rauhassa. Tällöin on vaikea mennä esim.  Kauppaankaan. 
- rahankäyttöongelmia. Jos saan päähäni että mun pitää saada jotain, hankin sen. Vaikkei välttämättä olisikaan varaa. Sitten mietin millä pärjään. Impulsiivisia ostoksia.
En ole kuitenkaan väkivaltainen enkä tee rikoksia, tunnistan oikean ja väärän. Moraali ja arvot on kohdillaan.
Onko muilla tällaista? Voin sanoa, että tosi raskasta. Ikää 28v, nainen. Näin on ollut aikalailla teinistä asti.
Kommentit (39)
epävakaa persoona. Kyökkitsykologin arvio.
Vierailija kirjoitti:
epävakaa persoona. Kyökkitsykologin arvio.
Ei se epävakaa ole, jos ei ole sosiaalisia ongelmia.
Vaihtelevatko mielialasi ilman ärsykkeitä vai reagoitko sosiaalisiin tilanteisiin tai siihen miten sinuun suhtaudutaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei se epävakaa ole, jos ei ole sosiaalisia ongelmia.
Se on vaihtelevaa. Välillä tunnen itseni iloiseksi ja sosiaaliseksi, toisessa hetkessä välttelen ihmisiä, haluan erakoitua ja olen sosiaalisesti kömpelö. Ahistaa puhua ihmisille. Tuntuu, ettei ketään kiinnosta mun asiat tai olla mun kans tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelevatko mielialasi ilman ärsykkeitä vai reagoitko sosiaalisiin tilanteisiin tai siihen miten sinuun suhtaudutaan?
Reagoin miten muhun suhtaudutaan ja mietin koko ajan mitä muut ajattelee musta. Ajattelen että muut pitävät mua jotenkin huonona ja tylsänä ihmisenä, koska oon välillä sosiaalisesti kömpelö. Välillä taas hyväntuulinen ja juttelen kovasti. Voi päivän aikana vaihdella. Yleensä jotku ärsykkeet vetää pakan ihan tilttiin. Välillä taas omat pienet ajatukswt. Ap
Ja on itselle tosi raskasta pään sisällä. Toisaalta en esim. Työelämässä näytä tätä, mutta pääkopassa saattaa myllertää tunteet ihan sekasin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reagoin miten muhun suhtaudutaan ja mietin koko ajan mitä muut ajattelee musta. Ajattelen että muut pitävät mua jotenkin huonona ja tylsänä ihmisenä, koska oon välillä sosiaalisesti kömpelö. Välillä taas hyväntuulinen ja juttelen kovasti. Voi päivän aikana vaihdella. Yleensä jotku ärsykkeet vetää pakan ihan tilttiin. Välillä taas omat pienet ajatukswt. Ap
Helpottaako sinua tieto, että kyse on arvauksista mitä kukakin sinusta ajattelee elleivät he konkreettisesti kerro tai näytä suhteutumisellaan ajatuksiaan? Useimmat takuulla kykenevät suhtautumaan myötätunnolla myös sosiaaliseen kömpelyyteen ja ymmärtämään epävarmuutta.
Yksi mahdollisuus on se, että sinulla ei ole varsinaisesti mitään sairautta tai häiriötä, vaan olet vain traumatisoitunut. Trauma ja monimutkainen traumatisoituminen aiheuttaa "selittämätöntä" pahaa oloa, ihmissuhdevaikeuksia ja eskapismia (esim. impulsiivinen shoppailu voi olla eskapismia, kun ihminen yrittää peittää senhetkistä pahaa oloaan niillä hyvän mielen hormoneilla, joita ostaminen aiheuttaa).
Tai sitten sinulla on joku sairaus tai häiriö, en voi tietää.
Ei kaikkeen pidä hankkia tai saada diagnoosia. Kaikki ei ole yhtä seesteisiä ja tasaisia aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkeen pidä hankkia tai saada diagnoosia. Kaikki ei ole yhtä seesteisiä ja tasaisia aina.
Hei mene pois. Ap:tä selvästi häiritsee oma tilanteensa, ja hän tekee todella hyvin, kun yrittää selvittää, mistä ongelmat johtuvat.
Ällöttää, kun aina joku pätemässä, että "myhy myhy, aina ei saa mitä haluaa, turhaan tuhlaat energiaasi turhan vatvomiseen, paha olosi on oma vikasi kun sinähän voisit vain lakata tuntemasta olosi pahaksi". Sinusta voi olla parempi vaihtoehto vain paskoa oma elämänsä ja kaikki ympäriltään ilman, että koskaan pysähtyy miettimään "voisiko vika olla minussa" mutta lakkaa vastustamasta sitä, jos joku toinen haluaa ratkoa ongelmuaan ja tehdä elämästään parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mene pois. Ap:tä selvästi häiritsee oma tilanteensa, ja hän tekee todella hyvin, kun yrittää selvittää, mistä ongelmat johtuvat.
Ällöttää, kun aina joku pätemässä, että "myhy myhy, aina ei saa mitä haluaa, turhaan tuhlaat energiaasi turhan vatvomiseen, paha olosi on oma vikasi kun sinähän voisit vain lakata tuntemasta olosi pahaksi". Sinusta voi olla parempi vaihtoehto vain paskoa oma elämänsä ja kaikki ympäriltään ilman, että koskaan pysähtyy miettimään "voisiko vika olla minussa" mutta lakkaa vastustamasta sitä, jos joku toinen haluaa ratkoa ongelmuaan ja tehdä elämästään parempaa.
Aikamoiset johtopäätökset vedit minusta.
Ei vaan vastustan sitä, että kaikkeen pitää nykyaikana saada diagnoosi. Kyse voi olla siitä, että se on normaalin rajoissa oleva variaatio. 
Mulla on saman tyyppistä vaihtelua muiden kanssa. Onko sulla sitä kaikkein läheisimpien ihmisten kanssa vai vain muiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoiset johtopäätökset vedit minusta.
Ei vaan vastustan sitä, että kaikkeen pitää nykyaikana saada diagnoosi. Kyse voi olla siitä, että se on normaalin rajoissa oleva variaatio.
Pidätkö toisia ihmisiä oikeasti niin vähä-älyisinä, etteivät oikeasti tietäisi sitä, että elämä ei ole aina tasaisen seesteistä?
Ap ei puhunut mitään mistään diagnooseista, hän kysyi mahdollisia selityksiä omalle ololleen ja käytökselleen, koska tilanne selvästi häiritsee häntä. Sinä tulit pätemään, että ap ei saa yrittää selvittää eikä korjata mitään, koska ehkä hänen elämänsä kuuluukin olla normaaliuden nimessä kurjaa.
Ruokavaliosi? Sun pitäisi saada enemmän magnesiumia.