Miten sammutan toisen ihastumisentunteet minua kohtaan?
Olen varattu (mies) ja haluan töissä hoitaa hommat hyvin,. Työkaveri (nainen) on näköjään ihastunut minuun, katselee minua paljon ja pyrkii usein juttusilleni. Miten sammutan hänen kiinnostukseni minua kohtaan silleen että huomaa, ettei minussa ole tavoittelemisen arvoista ja voisimme olla jatkossa vain asiallisesti työkavereina? Pieraisu hississä kun olen kahdestaan hänen kanssa toimisi mutta liian härskiä. Joku hienovaraisempi, hienotunteisempi idea?
Kommentit (36)
Vähän sama tilanne, sillä erotuksella että olen nainen. Mies ehdottelee koko ajan tapaamista ja viestittelee iltaisin. Kiusallista, mutten voi olla tyly kun kuitenkin pakko olla tekemisissä.
Kun kehut vaimoasi, kehu erityisesti sellaisia piirteitä, joita työkaverilla ei ole. Esim. jos sinulla ja vaimolla on yhteinen harrastus jota työkaveri ei jaa, puhu siitä.
Itse olen kyllä kerran antanut suoraan pakit ilmiselvästi ihastuneelle ja perässä roikkuvalle harrastuskaverille, mutta työkaverin kohdalla tilanne on mutkikkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Symppaan. Nämä tällaiset hiljaa ihastuvat, jotka koko ajan roikkuvat hihassa, mutta eivät ota asiaa puheeksi, ovat raivostuttavampia ikinä. Jos edes ottaisivat asian puheeksi, niin voisi antaa pakit ja asia olisi sillä selvä.
Olen kerran kysynyt yhdeltä poikkeuksellisen ärsyttävältä harrastuskaverilta, että onko hän ihastunut ja jos on, niin en ole kiinnostunut. Lisäksi toivoin, ettei niin innokkaasti aina tulisi seuraani. Ei kieltänyt ihastumistaan, mutta jätti tuon jälkeen rauhaan. Juuri kuten halusinkin.
Ehdotan siis, että kysyt asiasta ihan suoraan ja annat pakit.
Entä jos vastaa, että en ole? Oletko ok vastauksen kanssa.
Miksi sinun pitäisi tehdä jotain?
Heräsi uteliaisuus. Kuvaile, miten nainen osoittaa ihastumisen? Oletko varma, ettet tulkitse normaalia ystävällisyyttä ihastumiseksi? Oletko epävarma omasta suhteestasi?
Kaikki neidit ei tahdo jättää rauhaan millään, joten voit olla pulassa pitkään.
Älä missään tilanteessa anna minkäänlaista sympatiaa hänelle, toinen keino on puhua jotain kielteistähänestä jotta "vahingossa" kuulee, näitä tarraantujia on suoralla puheella mahdotonta karkoittaa.
Onneksi he on vähemmistö, mutta sitäkin hankalampi ryhmä.
Se että on naimisissa tai varattu ei tunnu hidastavan tahtia ollenkaan.
Lopulta vähän kyseenalaisin keinoin saatiin pahimman roikkujan ahdistelu loppumaan, Esitettiin hänen aviomiehen kanssa rakastuneita, ja hänen sairalloinen mustasukkaisuus heräsi ja rupesi suojelemaan miestään minulta, en tiedä miten heillä nykyään menee, mutta silloin olivat ainakin hetken onnellisia yhdessä, ja mä maailman pahin sika.
Olin ollut uudessa projektissa vuoden ja pomon kanssa yhteinen työpiste. Kerran sitten saimme sanaharkkaa aikaiseksi. Pari työkaveria tuli siihen juttelemaan ja rauhoittelemaan ja yhtäkkiä paljastui, että kaikki luulivat meidän olevan pari. Olimme vähän liian hyvin omaksuneet työparin roolin. Olimme kumpikin hölmistyneitä, kummallakin oli kumppani, eikä mitään romantiikkaan viittaavaa keskenämme.
Oletko Ap varma toisen kiinnostuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama tilanne, sillä erotuksella että olen nainen. Mies ehdottelee koko ajan tapaamista ja viestittelee iltaisin. Kiusallista, mutten voi olla tyly kun kuitenkin pakko olla tekemisissä.
No ei ole sama. Sun on helppo vastata jos tulee suoria ehdotuksia. Mikset tekisi sitä asiallisesti?
Aloituksessa on "näköjään ihastunut minuun, katselee minua paljon ja pyrkii usein juttusilleni".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole sama. Sun on helppo vastata jos tulee suoria ehdotuksia. Mikset tekisi sitä asiallisesti?
Aloituksessa on "näköjään ihastunut minuun, katselee minua paljon ja pyrkii usein juttusilleni".
on näköjään ihastunut minuun, katselee minua paljon ja pyrkii usein juttusilleni.
Eli ei välttämättä ole edes ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaimostasi rakastavasti. Jos muijalla on yhtään älyä, tajuaa antaa asian olla, kun huomaa suhteenne olevan vakaa ja sinun olevan rakastunut vaimoosi.
Tämä neuvo on hyvä. Valitettavasti miehet usein tulkitsevat naisen ystävällisyyden väärin. Parikin kertaa joku mies on ilmoittanut olevansa varattu, vaikka olen ollut omasta mielestä normaalin ystävällinen, eikä olisi tullut mieleenkään muu.
Tämähän johtuu ainoastaan tästä meidän jurosta kulttuurista, kun toisiamme ei juurikaan noteerata. Helposti siis normaali iloinen keskustelutilannekin saa uusia merkityksiä kun ei ole edes tottunut siihen että huomioidaan ylipäätään. Ulkomailla sosiaalisemmissa piireissä miehet tuskin luulevat että jokainen puhuva nainen on heistä kiinnostunut.
Koitat vaan ovelasti johonkin väliin puhua vaimosta, mutta silleen että se jotenkin sopii asiaan eikä vaikuta oudolta.
Nauti yhteisestä kemiasta ja tunteesta että olet kiinnostava - todennäköisesti nainen on vain perusystävällinen sinua kohtaan.
Minulla ja kollegalla on samantyyppinen tilanne. Olemme samalla aaltopituudella ja tulemme erinomaisesti toimeen. Mutta olemme molemmat tyytyväisiä elämiimme eikä ole tarvetta enemmälle. Miehen (ammatillinen) itsetunto on noussut humisten, koska hän kokee tulleensa nähdyksi ja arvostetuksi. Minä nautin hänen vilpittömästä ja ystävällisestä läsnäolostaan - ja se on tälle miehelle sen verran vierasta, että asiaa on pitänyt erikseen teroittaa. Jotenkin tulee olo, että hän pääsee vihdoin nauttimaan "huonoista" ja "aliarvostetuista" piirteistään. Kyseessä on siis aivan loistava, aliarvostettukin ihminen, johon suhtaudun kaikella hänen ansaitsemallaan suopeudella ja arvostuksella. Ja hän kohtelee minua hyvin vastavuoroisesti.
Se on aika ainutlaatuista ainakin meidän ammatissamme, ja siksi ystävällisyys voi sekoittua suurempiin tunteisiin. Mekin olemme käyneet sivulauseissa keskustelun siitä, että ystävyytemme on kollegiaalista eikä sen syvempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Symppaan. Nämä tällaiset hiljaa ihastuvat, jotka koko ajan roikkuvat hihassa, mutta eivät ota asiaa puheeksi, ovat raivostuttavampia ikinä. Jos edes ottaisivat asian puheeksi, niin voisi antaa pakit ja asia olisi sillä selvä.
Olen kerran kysynyt yhdeltä poikkeuksellisen ärsyttävältä harrastuskaverilta, että onko hän ihastunut ja jos on, niin en ole kiinnostunut. Lisäksi toivoin, ettei niin innokkaasti aina tulisi seuraani. Ei kieltänyt ihastumistaan, mutta jätti tuon jälkeen rauhaan. Juuri kuten halusinkin.
Ehdotan siis, että kysyt asiasta ihan suoraan ja annat pakit.
Entä jos vastaa, että en ole? Oletko ok vastauksen kanssa.
Olisin ollut täysin ok vastauksen kanssa. Puheeksi ottamisen tarkoitus oli se, että kyseinen harrastuskaveri jättäisi rauhaan. Hän siis jatkuvasti lähetteli kutsuja milloin mihinkin viestitse ja lyöttäytyi seuraani epänormaalin innostuneesti. Itse en ollut ollenkaan kiinnostunut, koin joa hänet vähän epämiellyttävänä käytöksensä vuoksi.
Käyttäydyt vain normaalin asiallisesti ja jos nainen tekee aloitteen, torjut.