Miksi armeija ei kuulu tasa-arvon piiriin?
Miksi näin tasa-arvon kulta-aikana maanpuolustusvelvollisuus koskee vain miehiä? Itse olen myös sitä mieltä, että miehet ja naiset ovat saman arvoisia, mutta minkä ihmeen takia vain miehet joutuvat armeijaan? Eikö maanpuolustus kuuluisi kaikille sukupuoleen katsomatta? Miksi tasa-arvon edistäjät eivät yritä ajaa muutosta asiaan?
On toki totta, että miehet ovat lähtökohtaisesti fyysisiltä ominaisuuksiltaan valmiimpia armeijan haasteisiin, mutta maanpuolutus vaatii myös muitakin oninaisuuksia kuin pelkkää fyysistä kuntoa. Kaikki miehet eivät edes välttämättä ole ihan terävimmässä terässä, jolloin ihan perusnainen suoriutuu fyysisitä haasteista paremmin.
Ei ole provo, haluaisin kuulla asiallisia mielipiteitä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mies on sotilaaksi suunniteltu. Ei pidä kääntää joka asiaa päälaelleen tasa-arvon nimessä. Minä kävin mielelläni miehenä vuoden palveluksen. M37
"Out of every one hundred men, ten shouldnt even be there, eighty are just targets, nine are the real fighters, and we are lucky to have them, for they make the battle. Ah, but the one, one is a warrior, and he will bring the others back.
Heraclitus
Vierailija kirjoitti:
Eikös persut ole naisten armeijaa vastaan? Ainakin Jussi Niinistö.
Ja vihreät haluavat tasa-arvoisen asevelvollisuuden. Aloittaja ei seuraa aikaansa vaan länkyttää ikivanhoja väitteitä.
Naiset paikkaamaan hoitajapulaa ilman palkaa kuullostaisi järkevältä, tai sitten työnantajat eivät olisi velvoitettujamalsamaan palkkaa naisille palveluksen ajalta. Olisiko naisista tässä mitään järkeä?
Mun armeijaan menon estivät miehet. Isäni ja poikaystäväni sanoivat, että en pärjää siellä.
Siis mikä estI: MIEHET!
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, armeijankin kuuluisi olla tasa-arvoinen. Toivon todella että joku kaunis päivä armeija olisi kaikille vapaaehtoinen, ketään ei saisi pakottaa tappamaan ja kuolemaan valtion puolesta.
Tuo ei ole vaihtoehto, koska Suomen puolustuskyky ei ole riittävän vahva vapaaehtoisarmeijalla. Sinut ja lapsesi raiskataan venäläisten toimesta, jos Suomen uskottava puolustus tuhotaan. Sitäkö haluat?
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole poliittista tahtoa muuttaa vallitsevaa tilannetta, kun vaihtoehdot olisivat käytännössä tehdä vapaa ehtoinen kaikille tai sitten pakottaa naisetkin armeijaan, mitkä on vaikeita saada läpi. Eli mennään nyky meiningillä vaikka onkin paska.
Naisilta voitaisiin periä puolet palkasta palveliksen ajan ja maksaa se palkkana miehille.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, armeijankin kuuluisi olla tasa-arvoinen. Toivon todella että joku kaunis päivä armeija olisi kaikille vapaaehtoinen, ketään ei saisi pakottaa tappamaan ja kuolemaan valtion puolesta.
Sitte kukaan ei käy sitä ja Wagner tulee käymään tääl niinlu Bahmutis
Ap on vähä-älyinen.
Suomessa maanpuolustusvelvollisuus on sekä naisilla että miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Mun armeijaan menon estivät miehet. Isäni ja poikaystäväni sanoivat, että en pärjää siellä.
Suomalainen nainen syyttää aina miehiä omista raukkamaisista valinnoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös persut ole naisten armeijaa vastaan? Ainakin Jussi Niinistö.
Ja vihreät haluavat tasa-arvoisen asevelvollisuuden. Aloittaja ei seuraa aikaansa vaan länkyttää ikivanhoja väitteitä.
Mitta eipä halua sdp ja kepu
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä pärjäisikään jos he ihan estivät.
Vierailija kirjoitti:
Ap on vähä-älyinen.
Suomessa maanpuolustusvelvollisuus on sekä naisilla että miehillä.
Kerropas vähä-älyinen nainen, että miten tuo liittyy armeijaan.
Vaikea sitä asia on muuttaa, kun tämän hetken toiseksi suurin puolue vastustaa henkeen ja vereen. Vihreät muuttaisi asian, mutta eipä taida pelkkä Vihreiden kannatus riittää. Kansa se on kuitenkin kuka siitä asiasta äänestyskäyttäytymisellään päättää.
Vierailija kirjoitti:
Ja itse et osannut omaa päätöstä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sitä asia on muuttaa, kun tämän hetken toiseksi suurin puolue vastustaa henkeen ja vereen. Vihreät muuttaisi asian, mutta eipä taida pelkkä Vihreiden kannatus riittää. Kansa se on kuitenkin kuka siitä asiasta äänestyskäyttäytymisellään päättää.
Haha mitä helvetin väliä toisiks suurimman puolueen kannalla on. Varmaan 7/8 eduskunnasta olevasta puolueesta vastustaa sitä.
En oo varma onko oikeesti ees kirjattu vihreiden puolueohjelmaan että naiset pitää laittaa armeijaan, luultavasti länkytät vaan paskaa.
Miesten linnake. Isot pojat ovat näin sen halunneet pitää.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja patriarkaatti esti :)
Miksi uskoit miehiä. Etkö ollutkaan oikeustoimikelpoinen, täysi-ikäinen, itsenäinen nainen?
Vieläkin pääset inttiin, jos olet alle 30v.
Äidiksi tulevan naisen pitää synnyttää, koska biologia vaatii sitä. Biologinen mies ei synnytä, vaikka olisi juridisesti nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha mitä helvetin väliä toisiks suurimman puolueen kannalla on. Varmaan 7/8 eduskunnasta olevasta puolueesta vastustaa sitä.
En oo varma onko oikeesti ees kirjattu vihreiden puolueohjelmaan että naiset pitää laittaa armeijaan, luultavasti länkytät vaan paskaa.
Varmaan joku venäläistrolli. Niitä tuntuu armeija-keskustelut kiinnostavan.
Kenelläkään ei ole poliittista tahtoa muuttaa vallitsevaa tilannetta, kun vaihtoehdot olisivat käytännössä tehdä vapaa ehtoinen kaikille tai sitten pakottaa naisetkin armeijaan, mitkä on vaikeita saada läpi. Eli mennään nyky meiningillä vaikka onkin paska.