Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaatteista tehdään nykyään niin pieniä?

Vierailija
20.01.2023 |

Olen 156cm ja 105kg. En tahdo saada normaalikaupoista sopivia vaatteita, tai ainakaan valinnanvaraa ei hirveästi ole. Miksi nykyään vaatteista tehdään niin pieniä, että tällainen lievästi pyöreä ihminen ei enää tahdo löytää sopivia kokoja? Kyllä ennen oli paremmin, kun päälle menivät S-koonkin vaatteet.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteet ole pieniä vaan naiset ovat niin läskejä ettei löydy edes isoja kokoja laihduta sillä siittä pääsee 

Vierailija
42/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet läski ei peili valehtele 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap ei ole S kokoa enää...Ennemmin xxl. Mutta ymmärrän kyllä ongelman, nuo xxl vaatteet on tehty pidemmille. Ja on kootkin ehkä vuosien saatossa muuttuneet? Itse olin xs/s kokoa 10 vuotta sitten. Nyt hyvä jos M enää mahtuu, ostan yleensä L kokoa. Mutta löysin kaapista siivouksen yhteydessä noin 15 vuotta sitten ostetut (hintalappu kiinni) housut kokoa xs ja hyvin mahtuivat jalkaan.

Vierailija
44/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi enää ei ole portaita jotka eivät hengästytä?

Mihin menivät heinäsirkat?

Vierailija
45/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta muistan farkkuja, joita lyhentää, puseron hihat liian pitkiä, vaikken ollut lihava. Kaikkien olla -samanpituisia, -painoisia ja vieläpä saman näköisiä  :(   :(

Vierailija
46/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla trolli ja huono sellainen. Sä et ap ole mikään pyöreä vaan sairaalloisen lihava. Vaatteet ovat kyllä ihan normaalin kokoisia. 

Vierailija
47/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ratkea kehoituksella laihduta, markkinarakoa olisi maassamme suurten kokojen vaatteille.

Jos pörssisi kestää, käy shoppailemassa Berliinissä, siellä löytyy kokoja. C&A:n tarjontaa voit tutkailla netissäkin.

Vierailija
48/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen huomannut. Varsinkin housut tuottavat ongelmia kun mulla on pömppömaha ja tikkujalat. Lantio on lisäksi kapea. Housut pussittavat ikävästi, jos ovat vyötäröltä sopivat. Mulle varmaan passais parhaiten jotkut äitiyspöksyt. Puserot vielä sopii, mutta nekin ovat jotain ihme tiukkus-muotia ja kangas kutistuu pesussa. Tokmannilta olen löytänyt Polan tuottaita. Ne ovat hyviä.

Vierailija
49/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on turhaa valitusta, nimenomaan nykyinen muoti jättikokoista, jotka ovat kaikille rumia muumikaapuja.

Vierailija
50/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koot ovat suurentuneet minun mielestäni. Nuorena olin langanlaiha ja käytin kokoa XS/S, nykyään olen selkeästi pyöreämpi ja käytän silti kokoa S.

Vierailija
51/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ommellaan Kiinan mittojen mukaan.

Eikä Kotimaisia vaatevalmistajia ole kuten vain Kärsämäellä sijaitseva Finnsvala, se on vuodesta 1955 lähtien valmistanut teknisiä vaatteitta,

Jonka asiakkaat ovat Työntekijät jotka , työskentelee kylmässä.

Ja käyttäjä ryhminä ovat myös aktiivilikkkujat.

Tuotteiden pääkäyttäjäryhmät ovat a kylmätyöntekijät, elintarvike- ja rakennusalan työntekijät sekä viranomaistahot.

Erityisenä käyttäjäryhmänä on myös moottoriurheilijat, ja Finnsvalalle onkin myönnetty ainoana suomalaisena vaatevalmistajana FIA:n (Federation Internationale De L’automobile) hyväksyntä moottoriurheilussa käytettäville kypärähupuille. 

Eli on Kotimaisen vaatteiden valmistus hyvin pientä, 

.. Ei nyt mieleen kyllä tule muita   Täysin Kotimaista vaatevalmistajia. , joka valmistaisi  Paitoja, housuja , hameita 

Mekkoja  , takkeja ulkovaatteitta , kumisaappaita . ( Nokiakin ulkoisti tuotantonsa ulkomaille ) 

Jotkut ahkerat taitavat kutoajat laittavat myyntiin villapaitoja, villahousuja, sukkia, lapasia , pipoja , myssyjä  netissä laittavat ilmoituksia myös , että Kudon tilauksesta villapaidan Alkaen hinnaltaan  120- €.

Mutta se ei ole teollista massatuotantoa.

Vierailija
52/55 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kauhea keskustelun sävy. Ihmiset mikä teitä vaivaa kun olette noin ilkeitä netissä? Kuka puhuisi noin kasvotusten kenellekään? Hävetkää jos edes sen verran osaatte käyttäytyä. Luontaisesti laihat heti haukkumassa ja arvostelemassa jos joku on tyytyväinen itseensä eikä halua laihduttaa miellyttääkseen teitä. Ja nyt puhe oli vaatteiden koosta, ei lihavuudesta, niin miksi ei voida puhua niistä vaatteista vain? Kuukausi sitten erään urheilukaupan atleettinen ja laiha myyjä keskusteli kanssani juurikin ap:n aiheesta ja sanoi kokojen olevan iso ongelma jopa hänellä. Joutuu ostamaan välillä xxl-kokoa, vaikka on ikänsä ollut kokoa s. Aasiasta tulee välillä todella pientä vaatetta. Toki suomalaiset on Euroopan lihavin kansa, mutta ollaan myös luonnostamme isompia kuin vaikkapa Etelä-eurooppalaiset. Ne meistä on selvinny täällä pohjolassa ankarista talvista ja ajoista joiden keho on osannut parhaiten kerätä vararavintoa. Tokihan jokainen haluaisi että olisi kevyt askel ja kokoa s, mutta kaikille se ei ole se elämän tärkein asia ja annetaan jokaisen elää elämää parhaaksi katsomallaan tavalla. Aurinkoista kevättä! 

Vierailija
53/55 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaa!

Vierailija
54/55 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi pyöreä ihminen 🤣

Ole nyt kerrankin elämässäsi rehellinen itsellesi!

Vierailija
55/55 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska provo 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän