Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaatteista tehdään nykyään niin pieniä?

Vierailija
20.01.2023 |

Olen 156cm ja 105kg. En tahdo saada normaalikaupoista sopivia vaatteita, tai ainakaan valinnanvaraa ei hirveästi ole. Miksi nykyään vaatteista tehdään niin pieniä, että tällainen lievästi pyöreä ihminen ei enää tahdo löytää sopivia kokoja? Kyllä ennen oli paremmin, kun päälle menivät S-koonkin vaatteet.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen 12cm pidempi ku sä, kohta nelkyt vuotias, mulla on kolme lasta ja neljäs syntyy juhannuksena ja painan 52 kiloa vähemmän.

Vierailija
22/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mittaillut miesten alushousuja ja kokojen M ja XL välillä ei ole kuin muutama sentti kokoeroa. Ymmärrän kyllä, että tosi  isoilla voi olla ongelmia saada vaatteita.

En kyllä koe itseäni isoksi, vaan muodokkaaksi taskuraketiksi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on taskuraketti?

Vierailija
24/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on taskuraketti?

https://urbaanisanakirja.com/word/taskuraketti/

Vierailija
25/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siro, kuvaillaan taskurakettia. Lyhyt ja lihava ei ole siro. Vähän niinku huikeen pitkä ja laiha on silti iso ihminen, koska se on yhteen suuntaan iso. Sä oot vähän sama kun tuommonen huikeen pitkä olis vaan vaakatasossa. Silti iso.

Vierailija
26/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ovat olleet jo pitkään massiivisia.

Vierailija
27/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdutko kuitenkin edelleen niihin S-kokoisiin vaatteisiin, joita ennen ostit?

En, sillä ne on kutistunut pesussa. Ap

Viime viikonloppuna nappasin takin, kun tuulettumassa ollut oli pudonnut lumeen ja oli märkä. Olipa kiva yllätys kaupungissa, kun takki oli ainakin kaksi numeroa liian iso. En raskinut edes käyttää sitä viime talvena ja nyt se oli teltta. Minun kaapissani on eri säätö, miten kutistus ohjelmoidaan. 

Vierailija
28/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ennemminkin ihmetyttää, miksi kengät on nykyään niin pieniä???

Luuleeko ne että jalankoko ihmisillä pienenee kun tehdään pienempiä kenkiä.

En nykyään meinaa löytää oikeasti sopivia kenkiä, kirppareilta ne parhaimmat on löytyny. Koko 38

Vierailija
29/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäni on yhtä pitkä, mutta painaa 42 kiloa. 

Vierailija
30/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit ennen siis kokoa S?

Kyllä ennen meni S-koko. Nykyään eivät mahdu enää päälle. Vähän olen toki lihonut, mutta en mitään merkittävää määrää. Ap

Koitahan vetää ne vaatteet päällesi sivusuunnasta, ei pystysuunnassa, kuten nyt olet yrittänyt!

Ei vertikaalisesti vaan horisontaalisesti.

Vierailija
31/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yksi päivä sovittaessani kaupassa vaatteita huomasin vaatekokojen isontuneen. S kokoinen takki oli minun 165kg 58kg päällä kuin säkki ja jouduin ostamaan XS kokoa, joka on aiemmin ollut pieni.

Vierailija
32/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo

Vierailija
33/55 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 1990 luvulla mitoitus vaatteissa oli +20. Eli oli kakskytkertaisesti isompi oversize ja nyt -1, eli pienempi ja ahtaampi kuin oletkaan on vaatekoko. Siksi 1990 luvun vaatteet menevät vieläkin päälle oikein mukavasti ja tilaakin on vielä kasvaa vaikka olen lihonut 30 kiloa sitten 1990 luvun.

Vierailija
34/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kans, että ihmisiä on eri kokoisia. Miksi niitä takkeja ei ole nollasta sataan? Itse painan kans 105 (167cm) ja lihasta on aika paljon, toki ylipainoakin. Miksi täällä heti lynkataan kysyjä? Luhdallakin + -mallit ei kauhen isoja ollut muistaakseni. Ja hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta minulla painoa lisännyt, ei ylensyöminen. Päinvastoin olen syönyt liian vähän. Ottakaa selvää asioista, ennen kun kommentoitte kenenkään painoa. Kysymys oli nyt takkien koosta.

Vierailija
35/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään vaatteissa on lahkeet ja hihat liian lyhyitä? Yritän parhaillaan etsiä ihan vaan collegehousuja kotikäyttöön, mutta kaikissa lahkeet jää puoleen sääreen. Ja olen vielä mielestäni lyhyt js lyhytjalkainen. Ennen lahkeet oli kunnollisen pituisia eikä nilkat jääneet paljaiksi palelemaan.

Sama takkien hihoissa, kun nostelet käsiäsi yhtään lantiolinjan yläpuolelle niin ranteet paljastuu.

Vierailija
36/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan päinvastaiset kokemukset. Ennen käytin kokoa M (38),  nykyisin täytyy ottaa S. M-kokoisissa nimenomaan hihat ovat valtavan pitkät, mutta kyllä sitä liikaa väljyyttä muuallakin on. Minun mittani eivät ole muuttuneet. 

Arvelen, että väestön lihoessa valmisvaateteollisuus muokkaa kokoja noin päin, jotta ostajat olisivat tyytyväisiä, kun eivät joudu ostamaan isompaa kokonumeroa olevaa vaatetta, vaikka ovat lihoneet. Näin sitä pystyy huijaamaan itseään.

Vierailija
37/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 38. Hukun S-koon t-paitaan. XS-koko sopiva, mutta joskus XS kokokin on isohko. 

Vierailija
38/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap o trolli. Ei noin lyhyt voi painaa noin paljoa. :D ei ainakaan pysty omin jaloin kävelemään

Vierailija
39/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis sä oot melkein yhtä levee ku pitkä ja se ettet mahu s-koon vaatteseen on jonkun muun vika? Miten teitä läskejä hoidetaan sit vanhainkodissa? Insinöörit joutuu kehittää jotain läskinvanhuksen nostorobotteja ( Felder( fat elder) lifter 2030 kun menee hoitajilta selät vaikka on neljä riuskaa hoitajaa nostamassa yhtä helevetin pyylervöä pesulle.

Ei tuon tason obeesit elä vanhaksi. Delaavat viimeistään 5-kymppisinä.

Vierailija
40/55 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isoihin kokoihin erikoistuneista liikkeistä. Zizzi, Lorella tai Tokmannin plus-mallistosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä