Onko Sepram -lääkkeen käyttäjiä paikalla?
Onko valmiste sopinut sinulle? Tuliko mitään sivuvaikutuksia? Koetko lääkkeen auttaneen?
Mä olen nyt n. kaksi viikkoa käyttänyt Sepramia ja alku on ollut tosi hankala, tulin ensin tosi ahdistuneeksi ja sitten alkoi pahoinvointi mikäli oli pahimmillaan 5-6 päivä, lisäksi herään aamuyöstä enkä saa enää nukuttua. Tänään on ollut oikeastaan eka päivä että olo on ollut suht. normaali, onkohan toiveita että lääke kuitenkin sopisi mulle ja jopa auttaisi? Lääkäriaika / kontrolli mulla on viikon päästä.
Kommentit (6)
Oliko sulla mitään sivuoireita aloittaessa? Millainen annos sulla on? Mulla on 20 mg/pvä.
En kunnolla enää muista, mutta kyllä minulla oli oireita, taisi olla ainakin unettomuutta. Toisaalta olin niin huonossa kunnossa psyykkisesti, ettei siinä tainnut lääkeoireita paljoa huomata...;)
Siitä on jo 5vuotta kun aloitin.
Ja annostus oli 20mg, välillä on ollut 30 ja raskaana olessa 10.
Ei ole tutkittua, mutta omahoitajani on kuullut monien asiakkaidensa todenneen, että noissa apteekissa ilmaiseksi halvempaan lääkevastineeseen vaihdettavissa lääkkeissä on eroja. Minäkin aloitin Cipramililla, vaihdoin halvempaan Sepramiin ja sitten vieläkin halvempaan Citalopram Biochemieen, mutta tämä ei tuntunut hyvältä (ei sitä syytä osaa selittää; ei vain tuntunut hyvältä) ja vaihdoin takaisin Sepramiin.
2
Mullekin lääkäri määräs tota Cipramilia mutta kun siitä ei ois saanut edes kelakorvausta niin hintaero oli niin huima että otin ton Sepramin. Varmaan sit jo viikon päästä olen vähän " viisaampi" ja on selvinnyt sopiiko tuo lääke + annostus mulle. t. ap
Mielialalääkkeitä aloittaessa oireet voivat jopa hetkellisesti pahentua, mutta keskiarvoisesti noin kolmen viikon päästä niiden pitäisi alkaa tehota, joten sinulla on hyvään saumaan tuo kontrollikäynti.:)