Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahat vatsakivut IBS:ssä: neuvoja?

Vierailija
20.01.2023 |

Hyvät neuvot on kalliit, kun lapsella on pahat vatsakivut joka päivä fodmapista huolimatta. Onko kokemusta spasmolyyteistä lääkehoitona? Mikään käsikauppalääke ei auta.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään lääke autakaan, vaan sopiva ruoka.

Vierailija
2/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hänet makamaan kylkiasentoon siten, että jalat ja kädet menevät ristiin, ts. jos ylempi jalka on suorana ja alempi koukussa, alempi käsi on koukussa ja kämmen pään alla, ylempi käsi suorana vartalonmukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat, keliakia ja laktoosi-intoleranssi varmaan tutkittu?

Mulla auttoi hiilarien (myös esim. gluteeniton pasta) vähentäminen ja kuuriluonteisesti Candida forte + maitohappobakteerit. Oli suolisto ollut ihan sekaisin.

Vierailija
4/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sopimatonta ruokavaliossa selkeästi vieläkin on. Suolistovaivojen takia olen itsekin joutunut luopumaan vaikka mistä.

Vierailija
5/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla auttanut muu kuin alkaa ruoka-aineista yksi kerrallaan kokeilemaan mikä käy ja mikä ei käy.

Vierailija
6/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salisburyn dieetti on pelastus.

Vierailija
7/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta jokapäiväistä kipua ja välillä pahoinvointia Ei pysty menemään kouluun vaikka pitää koulusta ja on kavereita. Kipu on saatava poikki. Tähystykset tehty molemmista päistä ja verikokeita liuta Ei löydy mitään. Onko Libraxista kokemusta tai Litalgin?

Vierailija
8/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7/7 on ap. Gluteeniton, maidoton ja fodmap kokeiltu 5 vk. Ei vaikutusta, samoin apteekin käsikauppalääkkeet. Eivät auta.

Vierailija
9/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiat, keliakia ja laktoosi-intoleranssi varmaan tutkittu?

Mulla auttoi hiilarien (myös esim. gluteeniton pasta) vähentäminen ja kuuriluonteisesti Candida forte + maitohappobakteerit. Oli suolisto ollut ihan sekaisin.

On tutkittu ja ovat negaa. ap

Vierailija
10/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korjaantui kun vaihdoin vhh-ruokavalioon. Aluksi piti olla hyvin tiukka. Sittemmin vähän on voinut helpottaa. Suosittelen.

Vierailija
11/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ruokavalio on käytössä? 

Vierailija
12/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko närästyksen mahdollisuus poissuljettu?

Mulla on närästystä ja se oireilee juurikin kipeänä ja polttavana tunteena vatsassa. Ollut sama vaiva lapsesta asti.

Vierailija
13/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruokavalio on käytössä? 

Sorit, en ehtinyt lukea AP:n aiempaa viestiä, jossa kysymykseen jo vastattu:7/7 on ap. Gluteeniton, maidoton ja fodmap kokeiltu 5 vk. Ei vaikutusta, samoin apteekin käsikauppalääkkeet. Eivät auta.

Vierailija
14/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa boulardii-probiottivalmisteita, apteekista tai luontaistuotekaupoista. Ei ole mikään "kipulääke" vaan tasapainottaa suoliston toimintaa, pitempi kuuri voi olla tarpeen pysyvien vaikutusten saamiseksi.

Onhan varmasti kaikki muut vatsakivun syyt suljettu pois?

Vierailija
15/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kuukautta jokapäiväistä kipua ja välillä pahoinvointia Ei pysty menemään kouluun vaikka pitää koulusta ja on kavereita. Kipu on saatava poikki. Tähystykset tehty molemmista päistä ja verikokeita liuta Ei löydy mitään. Onko Libraxista kokemusta tai Litalgin?

Sopiva ruoka on ainoa apu. Älä kähde mitään lääkkeitä antamaan, et niillä vaivoja poista.

Vierailija
16/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava ja kävin kokeissa jossa todettiin että oli maitoallergia. Voi olla syy siis ihan mikä vaan eli lääkäriin.

Vierailija
17/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole syömishäiriötä, bulimiaa tms.? Joskus sairastuneet pystyvät piilottamaan näkyvät merkit pitkään.

Vierailija
18/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kannattaa pois sulkea kaikki fyysiseen terveyteen liittyvät syyt. Hän on siis käynyt ylä- ja alakautta tehdyissä tähystyksissä, ei mitään. Verikokeet ok. 

Periaatteessa on mahdollista, että siellä on joku konkreettinen muu syy elimistössä. 

Sen takia poissulkisin sellaisen varaamalla ajan koko vartalon magneettikuvaan. Magneettikuvasta kyllä selviää onko mitään missään. Sen jälkeen on selvää, että syy on ns toiminnallinen tai muuta, ei tarvitse ainakaan huolehtia että jotain olisi siellä.

Siihen ei pääse näin julkiselta, mutta sinne pääsee pian yksityisen keskuksen kautta ja pääsee ihan ilman lääkärikäyntiä/lähetettä. Maksaa n. 900 euroa. Googleen.

Vierailija
19/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enfometrioosi? Gynekologille varaisin ajan. Ibs yleinen ilmeisesti endometrioosin kanssa. Minulla vaikea ja oireili muulloinkin kun kuukautisten aikaan ennen, kun löytyi sopiva lääke. Kauhulla muistelen niintä aikoja, kun oireet pahoina. Kuin piikkipallo olisi kulkenut suoliston läpi.

Vierailija
20/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enfometrioosi? Gynekologille varaisin ajan. Ibs yleinen ilmeisesti endometrioosin kanssa. Minulla vaikea ja oireili muulloinkin kun kuukautisten aikaan ennen, kun löytyi sopiva lääke. Kauhulla muistelen niintä aikoja, kun oireet pahoina. Kuin piikkipallo olisi kulkenut suoliston läpi.

Mikä lääke on kyseessä? Saattaa olla endoakin mutta gyneaike on vasta tulossa, jossa tarkemmin tutkitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän