Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen sierain aina tukossa. Miten se on muilla korjattu?

Vierailija
20.01.2023 |

Toinen sierain aina ollu lähes tukossa. Ilmaa kulkee hieman kyllä. Joskus yöllä avaan suun että happea kulkisi riittävästi. Joskus päivälläkin suu oltava auki. En tiedä onko krooninen nuha vai rakennevika syynä, muistelen että polyyppikin oisi joskus ollut siellä. Mieleeni on tullut laittaa itse joku pehmyt putki sinne, että se pitäisi sieraimen auki. Miten muilla tuo on korjattu terveyskeskuksessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveyskeskuksessa vaan sairaalassa nenä- suu- ja kurkkulääkärin toimesta. Poltti poskionteloiden limakalvoja pienemmiksi. On mulla rakenteellistakin vikaa mutta tuo pienempi operaatio auttoi sen verran että ilma kulkee nenän kautta paremmin kuin aiemmin. Kannattaa käydä tutkituttamassa jos vaivaa.

Vierailija
2/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos polyyppi on uusinut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on nenän väliseinä vino ja toinen sieraimista pieni ja aina tukossa. Korjaus vaatisi leikkauksen, johon en ole vielä lähtenyt.

Vierailija
4/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän väliseinän vinous on tavallisin ongelma, joka aiheuttaa kroonista nuhaa ja /tai vaikeutunutta hengitystä toisen tai kummankin sieraimen kautta.

Ainoa hoito on kirurginen korjaus. Se tehdään sairaalassa yleensä päiväkirurgisena toimenpiteenä ja kestää noin pari tuntia. Yleisanestesiassa.

En tiedä miten Suomessa toimitaan mutta mieheltäni oikaistiin vanhan nenämurtuman jälkitila. Ihan lääkärillä kävi joka kirjoitti lähetteen. Emme siis asu Suomessa.

Jos kyseessä on joku pienempi ongelma niin ehkä voidaan korjata ilman krurgiaa.

Vierailija
5/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyyppi saattaa herkästi uusiatua, kai tiesit tämän?!

Vierailija
6/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan väliseinän korjauksessa kärsänpäätä pienemmäksi samalla...

Vierailija
7/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kävi jossain nenäleikkauksessa, jossa nenän väliseinää kai korjattiin tms. Oli ahdasta. Joillakin taas voi olla krooninen allergia ja vaatii suihkeen, myös nenäöljyn. Talvella kylmä voi aiheuttaa tulehdusta ja nuhanalkuja.

Vierailija
8/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista voi kokeilla: kasvojen pesun yhteydessä vetää vettä useita kertoja nenään ja puhaltaa takaisin ulos.

Myöhemmin, noin viiden minuutin kuluttua kanavat aukeavat. Ja tämä siis toimii vaikka pesun yhteydessä tuntuisi että toinen sieraimista on tukossa, silti sekin saa jonkin verran vettä sisäänsä, tuntuu lievää kirvelyä.

Vierailija
9/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tuo on ihan yleinen ilmiö. Suurella osalla ihmisiä on aina jompikumpi sierain tukossa

Vierailija
10/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin nenässä tai terveydessä olevan ongelmaa, kun olin tukossa ja nukkuminen tosi vaikeaa 10-vuoden ajan. Sitten kotona korjattiin home- ja sädesienivauriot ja oireet katosi sen tien. Mulla oli jopa krooninen kuiva yskä, johon söin lukemattoman määrän antibioottikuureja joka vuosi ja sain sen aina vain hetkeksi pois. 

Onko ongelma siis aina joka paikassa, vai vain kotona?

Vierailija
11/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin nenän väliseinä juurikin sen takia että oli aina tukossa. Vino väliseinän rusto otettiin pois ja pilkottiin sopivaksi ja laitettiin takaisin. Silikonit tämän jälkeen pariksi viikoksi nenään jotka lääkäri poisti ihan vartin käynnillä. Nenä parani aika hyvin n. 3kk aikana.

Vierailija
12/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap on koettanut nenätippoja?

Vierailija
13/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, tuo on ihan yleinen ilmiö. Suurella osalla ihmisiä on aina jompikumpi sierain tukossa

ei pidä paikkaansa. Ja, koska vaivaa ei ole toisessa sieraimessa, ei ole kyseessä joku home tai allergia, eikä nuhakaan. Joudun illalla asettelemaan pääni siten että avaan suun niin että se pysyy auki kun nukahdan.

Krooninen suun kautta hengitys vaikuttaa hampaisiin reikiinnyttävästi, koska sylki kuivuu, ja sylki on se mikä pitää hampaat reijättöminä. Hammashoitaja puhui minulle tästä.Että suu auki hengitys ei ole normaalia ihmiselle, ja se pitäisi korjata, Myös nenän kautta hengitys tekee ilmasta lämpimmmn ja puhdistaa sen.

Vierailija
14/15 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nenä leikattu kahdesti. Avattu sieltä sisältä ja poistettu jotain ns kuorikkeita.

Aiemmin meni aina vasen puoli tukkoon ja elin poskiontelokierteessä.

Vierailija
15/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva jos te jotka olette käyneet leikkauksessa mainitsisitte myös kustannukset.