Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söin kokonaisen levyn suklaata koska ahdistaa

Vierailija
19.01.2023 |

ja nyt ahdistaa vielä enemmän kun mietin mitä tälläisen sokerimäärän syöminen tekee keholle :(
syön aika paljon herkkuja koska niistä tulee hyvä olo hetkeksi mutta jälkeen päin aina alkaa ahdistamaan ihan hirveästi

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lenkille niin keho käyttää ainakin osan sokerista hyödykseen.

Mutta ei nyt kannata jotain yksittäistä suklaalevyä murehtia. Yleisesti tuollainen lohduksi herkuttelu ei ehkä paras juttu, jos se sitten ahdistaa vaan lisää. Mikä sua ahdistaa? Siis ennen kuin ahdistut syömisestä. Onko lääkitystä?

Vierailija
2/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten ensi kerralla kun olet ostamassa suklaalevyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auttoiko se?

Vierailija
4/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei nyt kannata jotain yksittäistä suklaalevyä murehtia. Yleisesti tuollainen lohduksi herkuttelu ei ehkä paras juttu, jos se sitten ahdistaa vaan lisää. Mikä sua ahdistaa? Siis ennen kuin ahdistut syömisestä. Onko lääkitystä?

Hei, minulla on todettu ahdistuneisuushäiriö sekä kärsin myös paniikkikohtauksista. Monet asiat ahdistavat, ruuan kanssa ahdistaa erityisesti muiden ihmisten kanssa syöminen ja jos vähänkin syön jotain epäterveellistä (limut, mehut, suklaa, sipsit, liian suolainen ruoka jne, paljon perunaa/pastaa) niin alan heti ajattelemaan että saan varmasti jonkun diabeteksen tai tulen muuten sairaaksi ja tulee kauhea morkkis että olen syönyt "ei turvallista" ruokaa. Olen alkanut käymään yksityisellä terapeutilla, mutta siellä on nyt alkuun lähinnä keskitytty siihen mikä aiheuttaa näitä paniikkikohtauksia enkä ole oikein ehtinyt syömisestä puhua. Aloitin syömään SSRI-lääkkeitä noin 2kk sitten mutta minulla on ollut aina tälläistä ahdistusta niin pitkään kuin muistan.

Vierailija
5/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vertaisesi täällä - myös ahdistushäiriöstä kärsivä. Mua ahdistaa koko maailmantilanne ja kaupan päälle työstressi niin vedin kitusiini levyllisen valkosuklaata koska se tosiaan auttaa siihen hitonmoiseen ahdistukseen. Persiistä mut minkäs teet.

Vierailija
6/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri luin että syöpäsolut käyttävät sokeria ravintonaan.

Juuri juures ravinto...

Syöpäsolu sokeri käyttää...

Ravinto ei käytä, moottori ei kuluta mitään koska moottorit on osa tietokonetta joka ohjelmoidaan tasapainoista ravintoa ravitsen.

Saan olla väärässä, mutta saatko sinä olla?

Vierailija
7/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, vertaisesi täällä - myös ahdistushäiriöstä kärsivä. Mua ahdistaa koko maailmantilanne ja kaupan päälle työstressi niin vedin kitusiini levyllisen valkosuklaata koska se tosiaan auttaa siihen hitonmoiseen ahdistukseen. Persiistä mut minkäs teet.

Paljon tsemppiä! Kyllä me tästä selvitään, kesää kohti ollaan onneksi menossa

Vierailija
8/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen tasapainohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri juures ravinto...

Syöpäsolu sokeri käyttää...

Ravinto ei käytä, moottori ei kuluta mitään koska moottorit on osa tietokonetta joka ohjelmoidaan tasapainoista ravintoa ravitsen.

Saan olla väärässä, mutta saatko sinä olla?

Unohdin kirjoittaa myös että moottori ei myöskään kuluta mitään koska moottorimme on osa funktionaalista energiaamme ja se tuottaa energiaa, eli sokeri ei tuota yhtään mitään, se kuluttaa vain ja sokeria pitää manipuloida olemaan kulutettavaa, mutta ei aggressiolla vaan absoluuttisella manipulaatiolla

Vierailija
9/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene kova ahditus jos makean syöminen auttaa.

Vierailija
10/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, minulla on todettu ahdistuneisuushäiriö sekä kärsin myös paniikkikohtauksista. Monet asiat ahdistavat, ruuan kanssa ahdistaa erityisesti muiden ihmisten kanssa syöminen ja jos vähänkin syön jotain epäterveellistä (limut, mehut, suklaa, sipsit, liian suolainen ruoka jne, paljon perunaa/pastaa) niin alan heti ajattelemaan että saan varmasti jonkun diabeteksen tai tulen muuten sairaaksi ja tulee kauhea morkkis että olen syönyt "ei turvallista" ruokaa. Olen alkanut käymään yksityisellä terapeutilla, mutta siellä on nyt alkuun lähinnä keskitytty siihen mikä aiheuttaa näitä paniikkikohtauksia enkä ole oikein ehtinyt syömisestä puhua. Aloitin syömään SSRI-lääkkeitä noin 2kk sitten mutta minulla on ollut aina tälläistä ahdistusta niin pitkään kuin muistan.

Lääkityksesi takia haluat mielihyvää herkuista. Yhdessä ne monistavat ahdistuksen ja kaiken lisäksi lihottavat.

Vierailija
11/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää löytää terve keino vapauttaa dopamiinia aivoissasi. Addiktio on väärä tapa.

Hae apua jos et pärjää yksin addiktiosi kanssa.

Netistä löytyy paljon tietoa. Ensimmäinen askel on ongelman myöntäminen.

Vierailija
12/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liene kova ahditus jos makean syöminen auttaa.

Hei, unohdin mainita että makean syöminen ei auta mutta jostain syystä tulee silti ahmittua

Vierailija
13/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on joku syömishäiriö? Ahmimishäiriö? Bulimia?

Vierailija
14/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö roskaa, niin ei ahdista? Tutkittu juttu, että ruokavalio vaikuttaa vahvasti mielialaan. Ravitsevaa ravintoa, parempi mieli. Suolisto ja aivot yhteistyössä.

Vierailija
15/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mitkään muut solut eivät tarvitse ravintoa.

Vierailija
16/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta loogiselta (syitä aina keksitään). Sitä paitsi ei ole synti syödä joskus vaikka suklaalevyä, jos kokonaisuus on hallinnassa.

Vierailija
17/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syö roskaa, niin ei ahdista? Tutkittu juttu, että ruokavalio vaikuttaa vahvasti mielialaan. Ravitsevaa ravintoa, parempi mieli. Suolisto ja aivot yhteistyössä.

oletpas hupi veikko kun toisella on  ongelma

Vierailija
18/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää "mikset lopeta" kommentit. Eivät selvästi ole kohdanneet addiktia koskaan.

Sokeri on huume ja harvalla pysyy huumeet hallinnassa.

Vierailija
19/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi lisää riskiä enemmän. Sitä ei keho tarvitse mihinkään, toisin kuin sokeria maltillisina määrinä.

Lopettaa alkoholin, huimausaineet ja lääkkeet jää käytöstä kuin itsestään. Järkivalintojahan nämä on.

Vierailija
20/36 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autto ahdistusyömiseen tämä ja siinä tehtävät harjoitukset. Opin säätelemään tunnetiloja muutenkin kuin syömällä:

Peter Levine Healing Trauma Full Audiobook:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä