Kiva hotelli Tampereen keskustassa?
En ole ikinä käynyt Tampereella, muuta kuin junassa istuessa matkalla pohjoiseen. Nyt kesällä olisi kuitenkin tarkoitus mennä ihan hotellilomalle sinne. Mikä olisi kiva hotelli 4-henkiselle perheelle pariksi yöksi? Ei ole autoa mukana, joten mieluiten ihan keskustasta, että pääsee kävellen katsomaan paikkoja. Mutta ei sellaista, jossa kuuluu joku yökerhon jumputus aamuyöllä ja on rauhatonta.
Kommentit (82)
Torni ja Ilves ovat olleet ihan kivoja. S-ketjun hotellit taasen ovat toistensa kopioita.
Vierailija kirjoitti:
No ehdottomasti Tammer, se on todella uniikki ja ihan maailmanluokan mittakaavassakin tosi ihana. Paljon olen reissannut, harva perushintainen hotelli on Tammerin veroinen.
Oon kerran käyny ja olihan se kiva, mutta ei ihan odotuksia täyttänyt. Mä tykkään scandiceista, ne on ok, paitsi se yks kasarityylinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehdottomasti Tammer, se on todella uniikki ja ihan maailmanluokan mittakaavassakin tosi ihana. Paljon olen reissannut, harva perushintainen hotelli on Tammerin veroinen.
Oon kerran käyny ja olihan se kiva, mutta ei ihan odotuksia täyttänyt. Mä tykkään scandiceista, ne on ok, paitsi se yks kasarityylinen.
LOL
No katso joltain sivustolta, josta näet asiakkaiden kommentteja. Tampereen ydinkeskustassa on paljon melko saman tyylisiä ketjuhotelleja, joten valitse vaikka sen perusteella minne aiotte mennä ja mihin on lyhyt kävelymatka. Tampereen keskusta kun on järvien vuoksi aika pitkulainen itä-länsi suunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokia Areena silloin, kun siellä ei ole tapahtumia. Rautatieaseman vieressä.
Laplands hotels Arena, vajaa 300 huonetta.
Suosittelen myös tätä, aivan upea.
Ja vastaavaa aamupalaa ei kyllä tule joka paikassa vastaan!
Tammerin pihassa käydään huumekauppaa.
Rautatieaseman ympäristössä on monia hotelleja.
Hämeensillan vieressä oliko scandic Koskipuisto oli surkea.Huone tosi pieni ja kolkko. Vanhat huonekalut ja ruma suihkuhuone, onneksi ei oltu varattu kuin yksi yö. Lisämaksusta olisi ilmeisesti saanut paremman huoneen. Aamiainen ja sijainti oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä budjetti? Teinä ottaisin ehkä kuitenkin hieman keskustan sivusta, esimerkiksi Pyynikiltä vaikka Scandic Rosendahlista huoneen. Toisena vaihtoehtona asunto rauhallisemmilta alueilta, mutta kuitenkin lähempänä keskustaa, vaikka Amurilta. Eli Airbnb, tai muu huoneistohotelli. Julkinen liikenne on Tampereella ihan hyvä, joten välttämättä ihan keskustassa ei tarvitse olla, ellei ehdottomasti halua.
Jos lähdetään siitä mitä EN suosittele, varsinkaan lapsille, ovat Unity (hirvittävän kovat sängyt, kolkko) ja mikään rautatieaseman lähellä (500 m säteellä) melun takia.
Keskihintaiset käy, Scandic-tyyppiset esim. on hinnaltaan ok. Mieluummin keskustasta haen, koska osa porukasta (=teini) aikoo mennä yöelämää katsomaan ja en halua, että hän haahuilee bussilla yöllä. Ap
Minkä ikäinen teini? Jos alaikäinen, ei keskustassa ole hänelle mitään, enkä suosittele.
Scandiceiden välillä on eroa. Paras Tampere Station ja huonoin Koskipuisto. City siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä linkki jossa esitellään tuota Tammeria. En liioittele kun sanon että kannattaa käydä! https://yhteishyva.fi/matkailu/arvovaltaisia-vieraita-akrobaatteja-huon…
Tammerissa aamiainen ei kuulu huoneen hintaan, mikä voi olla lapsiperheille kustannuskysymys. Aikuisen aamiainen maksaa yli 20 €/hlö, yhdeltä kerralta.
Ei kannata päästää teiniä yksinään yöhön, minkään kaupungin yöhön, eikä varsinkaan vieraan kaupungin.
Jos keskustasijainti on tärkeä, ykköspaikat ovat Sokos Hotel Ilves (juuri rempattu) ja Scandic Koskipuisto. Mutta Scandic Koskipuistosta ei kannata varata sitä pienintä standard-huonetta (kuten joku ylempänä on tehnyt), vaan ottaa joku isommista vaihtoehdoista. Ne ovat tilavia ja mukavia.
Aamiainen ja palvelu molemmissa näistä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on yhden mielestä kiva, voi olla toisen mielestä kaamea. Miksi et ota itse selvää? Netistä selviää mutta ai niin, se vaatii vaivaa.
Olenkin vähän googlaillut, mutta ei hotellien sivuilla kerrota varjopuolia. Esim. jos huonesiivous on surkeaa tai aamiainen kämänen. Turussa oltiin Kakolassa ja se oli kiva. Ap
Kyllä kerrotaan, kokeile vaikka TripAdvisorista etsiä.
Tammerille ääni täältäkin. En enää mene muihin hotelleihin Tampereella kerran Tammeria kokeiltuani. 😄 Loistava sijainti, ei mitään yökerhoa jumputtamassa, upea vanha rakennus ja tosi hyvä aamiainen.
Vierailija kirjoitti:
Torni ja Ilves ovat olleet ihan kivoja. S-ketjun hotellit taasen ovat toistensa kopioita.
Nämähän on S-ketjun paikkoja molemmat.
Menisin itse Lapland hotel Areenaan. Aamupala on eri luokkaa kuin muilla ketjuhotelleilla, hieno, siisti, uusi hotelli. Rauhallinenkin, kun on siellä ylhäällä korkeuksissa, vaikka keskustassa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata päästää teiniä yksinään yöhön, minkään kaupungin yöhön, eikä varsinkaan vieraan kaupungin.
Jos keskustasijainti on tärkeä, ykköspaikat ovat Sokos Hotel Ilves (juuri rempattu) ja Scandic Koskipuisto. Mutta Scandic Koskipuistosta ei kannata varata sitä pienintä standard-huonetta (kuten joku ylempänä on tehnyt), vaan ottaa joku isommista vaihtoehdoista. Ne ovat tilavia ja mukavia.
Aamiainen ja palvelu molemmissa näistä hyviä.
Onko Scandic Koskipuistosta lähtenyt pois se baari? Vietin Scandicissa kerran unettoman yön kun jumputus kuului aamuyöhön saakka.
Tämä näyttää tosiaankin kivalta, kiitos! Muitakin hyviä ehdotuksia tullut, täytyy tsekata. Ap