Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko puhelimessanne ICE-numero ja kenelle se on?

~ mummo ~
19.01.2023 |

Minulla on vanhemmalle lapselleni. Tilanteet muuttuu ja tuotakin pitää pohtia uudelleen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kerran ollut jopa käyttöä sille. Kaaduin pyörällä metsässä ja painon vain sos-nappia niin miehelleni meni sijainti-tietoni ja hätäilmoitus. Hän soitti ambulanssin ja tuli itse paikalle.

Mulla on kerran kassissa painuneena puhelin lähettänyt isälleni hätäviestin. Soitti mulle ja kysyi että onko kaikki ok.

Vierailija
22/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitusnäytölläni lukee "luuri hukassa, soita..." ja mieheni numero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/puhelimesi-yhteystietojen-ice-lyhen…

>– Eräs 20 vuotta alalla toiminut ensihoitomestari kertoi, ettei ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, jossa puhelimen osoitekirjaan lähiomaisen nimen eteen laitetusta ICE-tunnuksesta olisi ollut hyötyä, Waitinen kertoo MTV Uutisille.

Vierailija
24/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukitusnäytölläni lukee "luuri hukassa, soita..." ja mieheni numero.

Ja tämä on mielestäsi hätätapaus?

Vierailija
25/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>– Eräs 20 vuotta alalla toiminut ensihoitomestari kertoi, ettei ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, jossa puhelimen osoitekirjaan lähiomaisen nimen eteen laitetusta ICE-tunnuksesta olisi ollut hyötyä, Waitinen kertoo MTV Uutisille.

Tuo ICE homma oli hyödyllinen silloin kun puhelin oli vain puhelin kun silloin ei puhelimet ollut lukitta, salattu ja kryptattu silloin oli vain näppäinlukko estämässä tasku puhelut

Vierailija
26/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytössä kaksin kappalein.

Menee kaverilleni Vanilla Icelle ja ice cubelle.

Vierailija
27/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrätte, että ICE henkilö ei tarkoita välttämättä lähiomaista?

ICE henkilön on tiedettävä mm. terveydentilasta ja lääkituksestä.

Kai te ymmärrätte että hoitohenkilökunta ei ala kenenkään puhelinta selaamaan.

Kolarissa kuolleen ihmisen puhelimesta löytyi ICE ja tälle ihmiselle soitettiin sitten kun tilanteessa oli kaikki tehty.

höpsis, poliisi tuo kuolinviestin aina paikan päälle

Vierailija
28/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeni on lukittu. Sillä ei soita kukaan muu kuin minä.

Ja vaikka ei olisikaan lukittu, niin ei soittajat ala toisten puhelimesta mitään numeroita etsimään. Mistähän moinen pöhkö luulo on alunperin lähtenyt?

No lukitusnäytöltä näkee yhteystiedot helposti. Luulisi, että joku sen katsoisi nopeasti. 

Vierailija
29/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut tajuta yhtään mitään.

Sinä et tainnut tajuta. Jos sinun puhelimessasi on ice asetettu, niin yritäpä soittaa sillä puhelimella siihen numeroon, jos puhelinmuistioon pääseminen vaatii pin-koodin tai muun tunnistustavan, jota satunnainen kaduntallaaja tai ambulanssiväki ei tiedä etukäteen.

Vierailija
30/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja aikuinen lapsi. En ole kyllä koskaan katsonut, miten hätäyhteystiedot saa näkyviin, mutta tallennettu ne on.

Vierailija
31/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ICE homma oli hyödyllinen silloin kun puhelin oli vain puhelin kun silloin ei puhelimet ollut lukitta, salattu ja kryptattu silloin oli vain näppäinlukko estämässä tasku puhelut

Lukitusnäytölle voi laittaa ICE-yhteystiedot. Ei haittaa vaikka puhelin on lukittu. 

Vierailija
32/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otappa nyt selvää jutuista ennekuin kommentoit!

Vierailija
33/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitusnäytöllä on mieheni tiedot. SPR muistaakseni antoi hyvät neuvot sen asentamiseen.

Vierailija
34/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, eiköhän hätätapauksessa osata katsoa puheluhistoriasta joku kenelle soittaa.

En soita kellekään!

Vierailija
35/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut tajuta yhtään mitään.

Sinä et tainnut tajuta. Jos sinun puhelimessasi on ice asetettu, niin yritäpä soittaa sillä puhelimella siihen numeroon, jos puhelinmuistioon pääseminen vaatii pin-koodin tai muun tunnistustavan, jota satunnainen kaduntallaaja tai ambulanssiväki ei tiedä etukäteen.

No se ICE pitää laittaa lukitusnäyttöön.

Vierailija
36/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä on näin paljon ihmisiä, jotka ei tiedä mistään mitään?

En nyt tarkoita tätä keskustelun aihetta, mutta yleensäkin.

Vierailija
37/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun numeroni on ICE- numerona yhdellä työkaverilla työpuhelimessaan.

Olen kerran soittanut vieraan ihmisen puhelimesta tällaisen in case of emergency- puhelun. Näin, kun pikkupoika kaatui polkupyörällään ja jäi makaamaan maahan. Kun pääsin hänen luokseen, alkoi palailla tajuihinsa, mutta oli ihan pihalla, ja alkoi valitella päätään. Ohjeisiin paikalle tulleen toisen aikuisen soittamaan 112 ja itse soitin pikkupojan puhelimella ( jonka pinkoodi oli niinkin vaikea kuin 1234, heti eka yritys toimi) numeroon "Äiti", josta vastasi siis pojan äiti.

Vierailija
38/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli ja sen vaimo

Vierailija
39/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICE on hyvä ominaisuus merkitä vaikkapa penisilliiniallergia. Terveystiedoistahan se sitten löytyy jos hoitoon joutuu, mutta antaa jotain osviittaa jo ensihoidolle kun antavat tietoja eteen päin. Mulla on veriryhmäkin siinä, vaikka sekin testataan ennen veren antoa. Ei tiedosta haittaa ole, noi on sellaisia minkä tiedon näkemisellä ei voi mitään haittaa mulle tehdä. Puolison numero tietty on siinä.

Vierailija
40/43 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Mutta eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kännyssäsi ICE-numero. Jos et itse voi soittaa, ei kukaan yritä sun kännyllä soittaa sun ICE-numeroon, jos käy hyvin, ne sottaa 112, kunhan selfiet on ensin otettu.

112 voisi kyllä olla hyvä pikavalintanumerona kännyssä, jos jotain sattuu: voi tulla apu paikalle jopa nopeammin kuin ICE-numerolla. Taidanpa laittaa.

No, jos vaikka lähdet lenkille, mukanasi hyvinkin voi olla vaan kotiavaimet ja puhelin. Sitten joku juoppo ajaa sun päälle. Mitä luulet, jos sun puhelimen lukitusnäytöllä ois ICE-numero, selviäisikö sun henkilöllisyys ja saisiko omaiset tiedot onnettomuudesta huomattavasti nopeammin kuin ilman sitä?