Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ajokortin tai passin selfie pakko ottaa valokuvaliikkeessä?

Vierailija
19.01.2023 |

Eikö sitä voi ottaa itse, tai kaveri?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kai täyttää tietyt ehdot että hyväksytään ihan sama kuka otti.

Vierailija
2/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäs lähettää sähköisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä lapsi, se ei ole selfie. 

Vierailija
4/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on hyvin yksityskohtaiset määräykset. Harvalla on edes kameraa jolla sen voisi tehdä

Vierailija
5/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta sellainen insta-herutteluselfie ei ole sama kuin passikuva.

Vierailija
6/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa ei voi ottaa kännykällä tai tabletilla, terävyysalue täytyy ulottua nenästä korviin, optisia virheitä ei saa olla, mitään suodattimia tai kuvankäsittelyä ei saa käyttää... Tuossa aluksi

Vierailija
7/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Meillä esim. isä otti kuvan aikoinaan mopokorttiini ihan vain järjestelmäkameralla valkoinen ovi taustana. Piti tosiaan täyttää ne kuvalle annetut vaatimukset koon ja kuvattavan kasvonilmeiden yms. osalta. Helpommalla kyllä pääsee jos vain valokuvaamoon menee.

Vierailija
8/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä ole poliisin sivuilla ohjeistukset siitä minkälainen se passikuva pitää olla.

Tietysti, jos ei osaa lukea tai ei vain ymmärrä lukemaansa ...

Mikään hiton selfie se ei ole.

Ei tarvitse välttämättä mennä valokuvausliikkeeseen, mutta paremmin onnistuu ja saa sieltä sitten ohjeet kuinka toimia, kun he lähettää ne kuvat suoraan sähköisesti poliisille hakemusta varten.

On olemassa myös ihan niitä itsepalvelu -kuvauskoppejakin esim. ihan poliisilaitoksella saattaa olla ja kauppakeskuksissa.

Vierailija
9/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa itse, mutta tarvitset hyvän salaman varjostimineen jotta ei tule yhtään varjoja. Vaatimukset löytyy googlaamalla. Jos tutuissasi ei ole kunnon välineillä varustettua valokuvauksen harrastajaa, niin unohda.

Vierailija
10/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä ihan puhelimen kamerallakin mutta todennäköisesti et onnistu siinä.

Vierailija
11/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Meillä esim. isä otti kuvan aikoinaan mopokorttiini ihan vain järjestelmäkameralla valkoinen ovi taustana. Piti tosiaan täyttää ne kuvalle annetut vaatimukset koon ja kuvattavan kasvonilmeiden yms. osalta. Helpommalla kyllä pääsee jos vain valokuvaamoon menee.

Vaatimukset on vähän muuttuneet siitä, kun sinä olit mopoiässä ja isi kuvan otti ...

Vierailija
12/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupasta on välillä saanut eurolla passikuvat. Jos ei just nyt ole kiire niin kannattaa katsoa tuleeko tarjouksia

Vierailija
13/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut 2 viimeisintä passikuvaani itse. Digijärkkäri jalustalle, neutraali tausta ja valoisa tila riittää. Kameran pitää olla riittävän kaukana ja objektiivissa noin 40-50 asteen polttoväli, ettei kasvot vääristy.

Vierailija
14/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ottanut 2 viimeisintä passikuvaani itse. Digijärkkäri jalustalle, neutraali tausta ja valoisa tila riittää. Kameran pitää olla riittävän kaukana ja objektiivissa noin 40-50 asteen polttoväli, ettei kasvot vääristy.

Ja kannattaa tosiaan näissä itseotetuissa kuvissa tarkastaa, että kasvoista näkyy riittävä osa ja suhteet ovat oikein niin ei tarvitse lähettää uusia kuvia perään.

Vierailija
15/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhut jostain "40 asteen polttovälistä" niin et ole kyllä koskaan ottanu yhtään kuvaa.

Vierailija
16/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun puhut jostain "40 asteen polttovälistä" niin et ole kyllä koskaan ottanu yhtään kuvaa.

Kinokamerassa 50mm polttovälin kuvakulma on n. 40 astetta. Terveisin yli 30 vuotta kuvannut, yli 300 objektiivia sinä aikana omistanut.

Vierailija
17/17 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Tuli ajatusvirhe, kun ensin olin kirjoittamassa kuvakulmasta. Siis 40-50 mm polttoväli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi