Kuinka monella on ollut onnittelumalja yo-juhlissa?
Kommentit (17)
Kaikissa yo-juhlissa, missä olen ollut.
Noin koko eteläinen Suomi ja Itä-Suomi sekä Pirkanmaa ja Keski-Suomi.
En ole ollut yksissäkään yo- tai valmistujaisjuhlissa missä ei olisi ollut onnittelumaljaa.
Olen Etelä-Pohjanmaalta. Juhlissani ei ollut onnittelumaljaa enkä myöskään muista, että missään muissakaan yo-juhlissa lähiseudulla olisi ollut maljoja. Se ei siihen aikaan (1980-luvulla) kuulunut paikkakunnalla tapoihin. Nykyisistä tavoista en tiedä, koska olen asunut jo yli 35 vuotta muualla.
Maljoja on juotu vaikkei olisi yo juhliakaan.ympäri Eurooppaa ja muuallakin
Vierailija kirjoitti:
Missä ei ole?
Sama kun kysyisi, missäpäin Suomea asut (eihän ne juhlat vastaajan luona ole) ja saatko kahvia riittävästi. Ihme aloitus kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Etelä-Pohjanmaalta. Juhlissani ei ollut onnittelumaljaa enkä myöskään muista, että missään muissakaan yo-juhlissa lähiseudulla olisi ollut maljoja. Se ei siihen aikaan (1980-luvulla) kuulunut paikkakunnalla tapoihin. Nykyisistä tavoista en tiedä, koska olen asunut jo yli 35 vuotta muualla.
Omissa juhlissani v.85 Turussa nostettiin kyllä kuohumaljat.
1973. Isot juhlat, koska ainut lapsi. Hienot boolit ja tarjoilut. Itse en ehtinyt maistamaan. Pidin kuohuviinilasia ja tervehdin kymmeniä vieraita. Kun meidän oma ainut tytär oli samassa tilanteessa, pidin huolen, ettei hän joudu kärsimään.
Mitä teet tiedolla, että asun stadissa ja käyn juhlimassa toisella puolen Suomea.
Tiedoksi, että elämää on kehäkolmosen toisellakin puolella.
Meillä oli viime keväänä, Keski-Suomi.
Oon syksyn -22 ylioppilas ja oli onnittelumalja. Satakunta.
Yo juhlat ovat pitkästyttävimpiä juhlia heti rippijuhlien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Oon syksyn -22 ylioppilas ja oli onnittelumalja. Satakunta.
Mahdoit olla juovuksissa juotuasi satakunta maljaa.
Ap jatkaa: kysymys liittyi siihen, että jossain luki, että pohjois-Suomessa ei onnittelumaljat ole niin yleisiä kuin etelässä. Mietin, pitääkö paikkansa. Itse olen ollut monissa yo-juhlissa, joissa ei ole ollut onnittelumaljaa (ja asun Pohjois-Suomessa) ja toki myös monissa joissa onnittelumalja on. Ihan vaan kiinnosti, onko tässä alueellisia eroja!
Meillä oli onnittelumaljat tyttären yo-juhlissa joulukuussa. Etelä-Pohjanmaalta ollaan.
Vierailija kirjoitti:
1973. Isot juhlat, koska ainut lapsi. Hienot boolit ja tarjoilut. Itse en ehtinyt maistamaan. Pidin kuohuviinilasia ja tervehdin kymmeniä vieraita. Kun meidän oma ainut tytär oli samassa tilanteessa, pidin huolen, ettei hän joudu kärsimään.
Pidit huolen, ettei tytär joutunut kärsimään siitä, että olisi tervehtinyt kymmeniä omiin juhliinsa kutsuttuja vieraitaan?
Erikoista mielestäni.
En koskaan saanut papereita I- tuli monesta
eikä edes vitsi