Onko jotenkin erikoista että joku syö? Asun ekassa kerroksessa ja monesti joku pysähtyy oikein toljottamaan kun ruokailen
Tai juon kahvia ja olen läppärillä keittiön pöydän ääressä.
Kissaakaan eivät ihaile kun kissa on yleensä olkkarin ikkunalla.
Kommentit (62)
Tottakai minä katson. Ei minua kiinnosta sinun ruokailusi, enempi kiinnostaa se että mitä sisällä näkyy.
Onneksi Suomessa saa sentään katsoa ympärilleen kävellessään. Jos haluat että ei asuntoosi katsota niin pistä verhot kiinni. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ratkaissut saman ongelman ikkunakalvolla. Jyskistä ostin, mutta myydään niitä muuallakin.
Narraat. Jos sisällä on valot niin niin peilikalvot ei toimi, näkyy sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ratkaissut saman ongelman ikkunakalvolla. Jyskistä ostin, mutta myydään niitä muuallakin.
Narraat. Jos sisällä on valot niin niin peilikalvot ei toimi, näkyy sisälle.
Ikkunakalvo ei olekaan peilikalvo, vaan enemmänkin sumennekalvo. Sen läpi ei tosiaan näe kuin korkeintaan epämääräisen hahmon liikehdintää.
"Mitä tolla on ruokana? Pitäiskö ostaa samaa kun en keksi mitä kohta kaupasta ostaisin".
Itse kun asuin (viimeisen) kerran katutasossa inhotti kun poliisit sai kiinni tirkistelijän itse teossa talon luota. Tuskin oli ikkunani takana mutta oli taatusti kurkkinut kaikista ikkunoista. Töllistely on vielä harmitonta kunnon tirkistelyyn verrattuna.
Siksi niitä verhoja on olemassa. Oma valinta jos niitä ei halua käyttää, eihän ne toki pakollisia ole. Mutta ei pidä sitten ihmetelläkään.
Se on tunnelmallisen näköistä.
"Siellä se lämpimässä kodissa mukavasti syö, olisinpa itsekin kohta kotona syömässä."
Miten typeriä voivatkaan ihmiset olla, että pitää tuijottaa toisten kotiin sisälle.
Saman koin, kun asuimme paritalossa, naapurin lapsi työnsi naamansa kiinni ikkunaamme ja suojasi kasvonsa kädellä nähdäkseen kunnolla sisään makuuhuoneeseemme. Katsomaan kääntyivät myös useat aikuiset.
Muutimme takaisin kerrostaloon ja nyt saa rauhassa pitää verhot auki kuten ennenkin.
Edellisessä rivitaloasunnossamme ei moista tapahtunut ikinä kolmenkymmenen vuoden aikana.
Jätit kertomatta, että istut haarat levällään ikkunaan päin, ilman housuja. Sinä rietaskusipää. Aina te jätätte olennaisia mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi niitä verhoja on olemassa. Oma valinta jos niitä ei halua käyttää, eihän ne toki pakollisia ole. Mutta ei pidä sitten ihmetelläkään.
Kyllä kyseessä on ohikulkijan erittäin huono käytös.
Ikkunat on rakennettu tuomaan valoa ja viihtyisyyttä, vain moukka mulkoilee estoitta toisen kotiin.
Entä jos ihmisiä kiinnostaa millä internetsivulla on tai mitä tekee tietokoneella, kun siinä ikkunan äärellä joku kivasti istuskelee.
Luin syksyllä jutun, että katutason asuntoa tuijottanyt oli saanut sakot siitä tuijottamisestaan.
Mä muutin heinäkuussa taloon, minkä takapihalla oli päiväkodin piha. No, heinäkuu meni hienosti kun päiväkoti oli suljettu. Elokuun alku olikin sitten kauhistus kun 10 tenavaa roikkuu aidalla ja tuijottaa mun keittiöön. Muutin aika nopeesti muualle.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan juonut ulkona pullosta limua? Menepä kaupan eteen ja tee se niin saat toljottajia yllinkyllin. Mitä isompi pullo sen sen enempi.
juu kesällä kun unohtui juomapullo kotiin ja ostin kaupasta 1,5l limun koska se tulee halvemmaksi kuin pieni pullo, korkkasin sen kaupan edessä niin jopas jaksoi kiinnostaa. mummot pysähtyi hymyilemään ja tuijotti kuin ei olis ennen janoista nähneet. käännyin poispäin niin ei auttanut,oli toisella puolella lapsiperhe jotka kaikki toljotti kun ihmettä. voi meitä suomalaisia.
ei asuntoja pitäisi rakentaa niin alas että näkee sisään tai pääsee parvekkeen kautta. tulisi lailla kieltää kun on vaarallisia ihmisiä paljoooon olemassa.
Vanhempani asuvat kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa. Keittiön ikkuna aivan ulko-oven vieressä. Kun joku menee vaikkapa tupakalle pihalle niin ei mitenkään harvinaista että tuijottavat koko tupakoinnin ajan kiihkeästi ikkunasta sisään. Vähentynyt viime vuosina kun jokaisella puhelin mitä räpläävät samalla mutta monesti ehtivät silti ahkerasti sisään vilkuilla. Aivan käsittämätöntä toimintaa eikä alkeellisiakaan käytöstapoja kyseisillä henkilöillä. Talvella pimellä tietysti sälekaihtimet eteen mutta kesällä moiseen eivät viitsi lähteä ja tuijottajat näkevät oikein selvästi sisään vaikkei sisällä valoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin heinäkuussa taloon, minkä takapihalla oli päiväkodin piha. No, heinäkuu meni hienosti kun päiväkoti oli suljettu. Elokuun alku olikin sitten kauhistus kun 10 tenavaa roikkuu aidalla ja tuijottaa mun keittiöön. Muutin aika nopeesti muualle.
Tarhatasoahan ne isotkin ihmiset ovat. Tuskinpa on kummoista seuraelämäkään, jostain ymmärrettävästä syystä. :/
Vierailija kirjoitti:
Taattua palstalaatua että vammaisen käytöksen puolustelijoita löytyy nopeasti. Taidat itse käydä tuijottelemassa kun normalisoit käytöstä.
Johonkin sitä on katseensa kohdistettava. Ehkä valoa kohti, ajattelematta sen kummempaa.
Mä ostin sellaisen kappaverhon ikkunan alaosaan. Nimenomaan ALAosaan. Ylhäältä pääsee päivänvaloa, mutta saan murkinoida vaikka nakupellenä ilman häiritseviä katseita ja silti näen ikkunasta ulos, lintuja, puita ja taivasta.
Suosittelen siis verhoa.