Miksi vanhemmat pariskunnat kävelee lenkillä peräkanaa niin että mies on usein edellä?
Taas näin kotimatkalla yhden tällaisen pariskunnan. Tuulipuvut yllä, mies 10m naisen edellä paahtaavat eteenpäin.
Kävelevätkö koko matkan näin? Minulle on opetettu että kävelylenkki on myös sos. tilanne, joten lenkkikaverin kanssa keskustellaan.
Kommentit (58)
Olivatko tuulipuvut saman väriset?!
Samanmerkkiset , miehellä tumman sininen ja naisella pinkki.
- Ap
Täällä oli kerran hyvä keskustelu eksyttämisestä. Missähän se ketju on?
tOSIJUNNTIA ON KUN AKKA KULKEM EDELLÄ
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijänä huomannut, että nuoremmat parit tukkivat vierekkäin kävellessään koko tien eikä tilaa jää ohittamiseen. Vanhemmat osaavat ehkä huomioida muunkin liikenteen.
Oman puolison huomiointi on myös tärkeää. Miksi kaahaat pyörälläsi kävelytiellä?
Mieluummin katson kävelytiellä käsikädessä käveleviä ihania vanhempia pariskuntia ja kohteliaasti "anteeksi"-sanalla tarvittaessa menen ohi, kuin katson sitä kiusallista näytelmää jossa ukko ei piittaa naisestaan tuon taivaallista. Tulee muillekin paha mieli siitä näystä
Vierailija kirjoitti:
miksi siellä kävellessä pitäisi keskustella kun kotonakaan ei keskustella, vaan mamma on naama kännykässä koko ajan.
Miten olet yrittänyt aloittaa keskustelua? Oletko ehdottanut ruudutonta aikaa, laittanut kivan musiikin ja valaistuksen ja kysellyt kuulumisia?
Vinkki: ei monologeja, vaan kysymyksiä
Ex ei kestänyt sitä, että miehet katselee minua. Oli ihan yleistä että kulki puskissa/sivussa/10m edellä. Sieltä sitten huutelin kuin pikkulapsi isiä että odota, mennään tänne... oli hyvin nopeasti ex tämä deitti. Ei minkäänlaista itseluottamusta.
Kato vanhemmat ihmiset osaa kävellä itekseen. Ei kävely ole ainakaan sosiaalinen tilanne. Mielummin kävelen itsekseni ja rauhoitan mieleni. Nuoremmat taas tykkää kälättää lenkillä, salilla, kirjastossa. Eli miksi nuoremmat kävelee vierekkäin ja kälättää koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on pidempi askel. Jos kävelevät askelmäärässä samaa vauhtia niin mies ehtii edelle.
Mutta kun se etäisyys ei kuitenkaan kasva. Jos pelkkä askelpituus määrittävä tekijä niin useamman kilometrin lenkillä mies olisi loppumatkasta satoja metrejäkin edellä. Nyt heti alusta alkaen nämä kävelijät sen viiden - kymmmenen metrin etäisyydellä toisistaan ja välimatka säilyy.
Se mies aika ajoin pysähtele katselemaan ympäristöä (=odottelemaan hitaampaa).
Raivostuttavaa kun ihmiset kävelevät rinnakkain pyörätiellä keskustassa. Miten heidät voi ohittaa? Yleensä ei mitenkään vaan joutuu ennakoimaan jo edellisessä risteyksessä mihin suuntaan menevät että voi valita eri reitin itse.
Meillä on toisinpäin ja ei ole tuulipukuja.
Huvittavampaa on katsoa marketin parkkipaikalla niitä autossa istuvia miehiä jotka odottavat äitiä kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole pelkästään vanhojen parien tapa kävellä vaan muutoinkin mies paahtaa hyvin usein metrejä edellä. Naisten ei koskaan näe menevän edellä.
Itsekkin olen tuota ajatellut. Huomatkaa että välimatka ei siis kasva. Eli nainen ei halua kävellä rinnalla jostain syystä? Itsekkin usein odotan et rouva saavuttaa ja jatketaan mutta kohta se välimatka on taas sen saman 5-10 metriä. Mutta säilyy eli vauhti molemmilla sama....
Hyvä vaan, kun eivät kävele rinnakkain kapealla jalkakäytävällä/kadulla. Voisi kaikenlaiset tampiot ottaa mallia, etenkin kaupungissa, kun kävellään kapealla kadulla pahimmillaan enemmän kuin kahden henkilön rivissä ja tukitaan koko katu tai sitten vyörytään itsepäisesti ja törkeästi vaikka päin, ettei rivi vaan rikkoutuisi sekunniksikaan.
No jos me ollaan puolison kanssa kävelyllä, mies paahtaa ennen pitkää aina edelle. Hänellä on pitemmät koivet ja ilmeisesti myös kovempi hoppu perille. Mä kävelen perässä omaan tahtiini, jos ei ole kiirettä. Aikani (=vuosia) yritin pysytellä tahdissa, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että turha mun on hoppuilla.
Nykyään teen kävelylenkkini yksin, joten meitä näkee menemässä peräkanaa vain, jos olemme yhdessä menossa jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole pelkästään vanhojen parien tapa kävellä vaan muutoinkin mies paahtaa hyvin usein metrejä edellä. Naisten ei koskaan näe menevän edellä.
Näkee kyllä. Ainakin mun sisko paahtaa aina edellä, ihan sama kulkeeko miehensä vai mun kanssa.
Mun sisko myös. On todella ärsyttävä ja epäkunnioittava tapa. Luiskaan joutaa nämä tyypit.
miksi siellä kävellessä pitäisi keskustella kun kotonakaan ei keskustella, vaan mamma on naama kännykässä koko ajan.