Kun ryhdyit kasvissyöjäksi, niin tippuiko sulta kiloja paljon pois?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikken käytä kermaa enkä juustoa niissä.
Oliiviöljyä kyllä sekä siemeniä ja pähkinöitä. Niissä on hyviä rasvoja
Voissa ja kermassa ne hyvät rasvat on.
Jos haluaa suonensa tukkia tehokkaasti.
Älä nyt viitsi. Uskotko oikeesti tohon huuhaahan??
Paino kyllä putosi, parissa kuukaudessa 7kg (ihan normaalipainon sisällä)! Lähti ihan itsestään, ei tarvinnut punnita ja kytätä ruokia.
Olen vain lihonut kasvisruokavalion myötä.
No eläinkunnasta voi todeta: millaisia eläimiä on kasvissyöjät ja millaisia lihansyöjät? Kummat ovat lihavia, kummat hoikkia ja lihaksikkaita? Ei tästä tietenkään suoraan voi vertailua tehdä ihmisiin - eläinkunnan lihansyöjien pitää olla nopeita ja terävä-älyisiä menstyäkseen. Mutta kasvissyöjillä on monesti monia ongelmia ruokavaliossaan vaikka protskun saanti ois ok tasolla - esim. raudan puutetta. Syövät myös monesti paljon rasvaisia juustoja. Raudan puute aiheuttaa voimattomuutta ja liika rasva lihomista. Normaalisti syövillä ei ole tällaisia ongelmia.
Kyllähän herkuttelija lihoo kaikella mahollisella .
Karkkia paljon jos ei muuten lihotus onnistu.
Lihoin, koska kasvisaterian jälkeen kun pieraisi kerran niin taas oli nälkä eli pitäisi syödä koko ajan.
Ei. Mutta se johtuu siitä, että tykkään kovasti juustosta ja käytän myös liikaa esim.alkoholituotteita
Paino putosi 124 kilosta 73 kiloon vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti jää proteiinia puuttumaan, mikä lisää napostelua. Moni tuntemani kasvissyöjä on lihonut.
Näkeehän sen eläimistäkin XD
Vierailija kirjoitti:
Helposti jää proteiinia puuttumaan, mikä lisää napostelua. Moni tuntemani kasvissyöjä on lihonut.
Näkeehän sen eläimistäkin XD
Meiltä lähti 120 kiloa kun akka alko heiniä syöttää. minä nautin vilja tuotteet nestemäisinä.
Kokeilin kerran vegaanihaastetta kuukauden ajan, ja minulla kyllä tippui paino viisi kiloa. Täysin vegaaninen ruokavalio sopisi minulle elimistön hyvinvoinnin näkökulmasta hyvin. Ruoansulatus tuntui toimivan nopeammin. Uskon, että kasvirasvat kulkevat elimistön läpi eläinperäisiä rasvoja nopeammin. Lisäksi minulla on paha tapa syödä suuria määriä juustoa, ja vegaaniset juustot ovat niin hirveitä, että tarpeeton leivän puputtaminen jäi pois, enkä muutenkaan tehnyt ruokalajeja, joihin tulee paljon juustoa, kuten lasagnea. Lisäksi painon tippumiseen vaikutti varmaankin se, että ei tullut otettua esimerkiksi työpaikalla kahvipöydästä pullaa, kun ei ollut vegaanista vaihtoehtoa tarjolla. Lakto-ovovegetaristinen ruokavalio taas on minulle huonoin mahdollinen, sillä juuston ja kerman syönti karkaa minulla helposti käsistä.
Itsestäni en voi sanoa mitään, koska syön silloin tällöin lihaa. Tuttavapiirissäni on useampi tukeva, jopa hieman ylipainoinen kasvissyöjä. Syövät paljon leipää ja pullaa yms. Yksi heistä on sanonut itsekin, että lihoi kasvisruualle alettua (eettisyyden vuoksi), koska tunsi usein nälkää ja söi siihen reilusti leipää.
Minulta ei tippunut kasvissyönnin kokeilun aikana painoa, mutta tämä johtuu varmaan siitä että söin lihaa minimaalisesti aikaisemminkin. En pidä punaisesta lihasta ja lapsuudenperheessä sitä ei oikein syöty joten en ole siihen oppinut aikuisenakaan, kalaa ja kanaa syön satunnaisesti. Maitoa vatsani ei kestä.
Lihasten kasvattamiseen tarvitaan ruokaa, ei kylläkään kasvisruokaa. Vegaaniruualla ei lihakset kehity. Valehtelet niin, että korvat heiluu!