Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhaihmiset hoi...

Vierailija
25.08.2008 |

kun ei tiedetä, millaista teillä muuten on ja mistä te tykkäätte ja oletteko valmiita näkemään vaivaa. Tai mimmoisia kiviä ne on...

Minä en ajattaisi kiviä pois vaan tekisin niistä jotain. Joko kivipuutarhan tai asetelman tai vain sellaisen röykkiön, missä ruoho kasvaa kivien välistä (vaatii kyllä runsasta rounupddia ja kitkemistä pysyäkseen pelkkänä nurmiheinänä). Etenkin jos muuten on vain tasaista nurmikkoa niin jotain vaihteluahan se minun mielestäni kaipaa.

Mutta teillä voi olla ihan eri tarve pihallenne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt kaivuri pihalla ja pitäs päättää että ajetaanko kiviröykkiö kokonaan pois vain jättäiskö...? Piha on pieni ja muuten tulee pelkkää nurmikkoa. Olen ihan onneton puutarhahommissa... Lapset haluais että jäis koko röykkiö. Apua, mitä tekisit?

Vierailija
2/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä saa vaikka minkälaisia kukka- tai kiipeilypaikkoja. Ei kuitenkaan keskelle pihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei oikein ymmärtäny ideaa. ajattelin että vois olla ihan kulmassa, nää on ihan postimerkkitontteja.

Vierailija
4/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea sanoa kun ei tosiaan näe minkälaisia kiviä ovat ym. Mutta kannattaa kyllä harkita tarkoin kuskaako kaikki kivet pois? Mä jättäisin ainakin kiviä ja laittaisin kivikkokasveja kasvamaan niille. Muutama iso kivikin on kiva. Ei niitä enää takaisinkaan saa jos ne pois kuskaa.

Vierailija
5/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin valoisaan kulmaukseen, mikäli mahtuu.

Koloihin sitten multaa ja niihin kivikkokasveja. Löytyy paljon erilaisia, esim. maksaruohoja, ketoneilikkaa, sammalleimua tms...

Mutta jos piha on kovin pieni, ja siellä haluaan pelata pallopelejä tms. niin kannattaa harkita mahtuuko.

Kiviä voi käyttää myös esim. kukkapenkkien reunuksina.

Itse en ikinä haluaisi pelkkää nurmikkoplänttiä pihalle, se on tylsää...kivet ja kasvit tuovat mukavasti lisäväriä ja persoonallisuutta pihaan.

Vierailija
6/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanoin että jättää 5 järkälettä. Tarkoitus olis laittaa pari marjapensasta ja / tai pieni luumu- tai omenapuu. Mut kiitos kommenteista! Ap

Vierailija
7/7 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ellet sitten halua olla nyppimässä sieltä kivien ja kivikkokasvien (jotka ovat usein aika matalia) jatkuvasti niitä rikkaruohoja.

Meillä oli edellisen talon pihalla sellainen "kasa" ja voimat loppui sen siistinä pitäimiseen. Rikkaruohojen siemenet itää hyvin tuollaisessa kasassa, kun sitä ei muuten ajella - kuten nurmikkoa. Ja idyllinen kivikkoperenna-idea olisi vaatinut sateisena kesänä suurinpiirtein jokaviikkoista nyppimistä. Never again!

Lapsille siitä kivikasastakaan ei ole mitään iloa, jos istutat siihen niitä kivikkokasveja, koska eihän se sitten mitään kiipeilyä enää kestä.

Vaikka olen "puutarhaihminen" ja tykkään laitella ja istutella tuolla pihalla, niin nämä "kivikkosysteemit" on todella rasittavammasta päästä. Mutta kukin tyylilläänä :o)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi