Kumpi parempi lehti lapselle Tiede vai Tieteen kuvalehti?
Lapsi täyttää helmikuussa 12v. Haluaisin tilata hänelle lehden. Kumpi näistä sopisi hänen ikäiselleen paremmin?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Lapselle on tullut Aku Ankka jo vuosia ja sen aina lukee. Hyvä niin. Nyt vaan ajattelin, että jotain oikeaakin voisi jo lukea. On kiinnostunut monenlaisista asioista ja mielelläni tätä puolta ruokkisin kaiken digihässäkän keskellä.
Ja kivahan se olisi itsekin lukea jotain lehteä kun muuten on kaikki itselläkin diginä. Mutta ensisijaisesti lapselle tämä tulisi määräaikaistilauksena.
Kenties se Tieteen Kuvalehti toimisi kuvailujenne pohjalta näin alkuun uteliaisuuden herättäjänä ja jos innostuu niin sitten yläkoulussa vaikka vaihtaa Tiede-lehteen.
Tämä siis ap. Ja Aku Ankka tulee edelleen. Sitä ei lopeteta niin kauan kun tulee luetuksi. Sen on isoisä lapselle tilannut.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. -Johannes 14:6
Lukeeko lapsi siis tällä hetkellä jotain uutisia/ajankohtaista asioita? Noi molemmat ihan ok kai tiedonhalun herättäjinä,mutta HS Lasten uutiset toiminut meillä myös hyvin sanomalehtiin tutustuttajana noin 8 vuotiaasta alkaen ja edelleen 11v lukee mielellään lehden kannesta kanteen joka viikko.
Näitä lasten uutisia pohdin aikanaan, mutta kun oli koronat ja sodat niin vähennettiin vähän uutistulvaa lapsilta.
Ap
Ei kumpikaan. Joku lasten lehti on parempi. Sellainen minkä hän haluaa.
Tieteen Kuvalehti ei ole sisällöltään kovin laadukas, mutta se on värikäs, kuvitettu ja hyvin kansantajuinen.
Sanoisin, että lapselle se sopisi paremmin kuin Tiede- lehti.
Tiedon taso on entry level- tyyppistä ja joskus lipsahdetaan sensaatiohakuisuuden puolelle kriittisyyden kustannuksella.
Myös koulunsa huonosti käyneelle, mutta myöhemmin tieteistä kiinnostuneelle aikuiselle voi lehti sopia paremmin, kuin Tiede-lehti.
Tiede-lehti voi lapsen ja monen vähemmän lukeneen mielestä olla liian kuiva.
Lainaa kirjastosta molemmat. Anna lapsen sitten itse päättää, kumman tilaat.
Minulle tuli jo muinoin Tiede2000 ja sen haluan luettavaksi myös vanhainkotiin. Se on minun mielestäni paljon asiallisempi ja siinä vähemmän seuraavassa numerossa korjattavia virheitä kuin Tieteen kuvalehdessä. Tuon ikäiselle ehkä jälkimmäinen olisi sopivampi, mutta lukiolainen hyötyisi enemmän Tiede-lehdestä.
Minulle tulee nyt molemmat, mutta kyllä ne minun mielestäni on tarkoitettu erilaisille lukijoille. Kuvalehti sellaiselle, joka on kiinnostunut yleensä vähän kaikesta, Tiede on hyvä pitämään tietoja ajan tasalla meille 1970-luvulla koulunsa käyneille. Siinä on paljon sellaista uutta tietoa, jota ei ollut meidän koulukirjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tiede on vihervasemmistolaisen Sanoman lehti, joten odotettavissa propagandaa
Itse asiassa saman firman lehti kuin Vauva. Käy selaamassa en nettisivuja, on yllättävän asiallinen verrattuna tähän.
Musta tiede lehti on kiinnostavampi. Siellä on myös lapset kysyvät osio
Suosittelen kirjallisuutta joka kertoo totuuden. Jeesus Kristus on Herra ja Vapahtaja.
https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/lastenraam…