Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestätkö mieluummin puoluetta vai sopivaa ehdokasta, joka on "väärässä" puolueessa?

Vierailija
18.01.2023 |

Äänestätkö mieluummin sinulle sopivaa puoluetta vaikka siellä ei olisi sopivaa ehdokasta vai toista puoluetta, josta löytyy sinulle sopiva ehdokas?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöä jolla on samoja arvoja.

Vierailija
22/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis äänestämään mitä tahansa eduskuntapuoluetta paitsi persuja, kristillisiä, tai tätä Anon pellepuoluetta. 

Paljonko saat tukia vuodessa?

Saan opintotukia sen verran kuin niitä yleensäkään kaltaiselleni ihmiselle maksetaan, eli reilut 3000 euroa vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoluetta äänestän. Niinhän tämä homma toimii. Toissijaisesti sitten henkilöä tuon valitun puolueen sisällä.

Vierailija
24/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoluetta tietysti. Niillähän on se puoluekurikin eikä yksittäinen edustaja voi kauheasti sooloilla.

"Puoluekuri"

Kertoo että äänestät kokoomusta.

Hyvä kommentti osoittamaan kuinka tyhmiä vihervassarit on.

Vierailija
25/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis äänestämään mitä tahansa eduskuntapuoluetta paitsi persuja, kristillisiä, tai tätä Anon pellepuoluetta. 

Saan opintotukia sen verran kuin niitä yleensäkään kaltaiselleni ihmiselle maksetaan, eli reilut 3000 euroa vuodessa. 

Jotenkin arvasin että omilla rahoillasi et pärjää. Ja tuskin tulet pärjäämäänkään.

Vierailija
26/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin arvasin että omilla rahoillasi et pärjää. Ja tuskin tulet pärjäämäänkään.

Säännölliset tulot ovat pienoinen mahdottomuus, jos lähtökohtaisesti kaikki aika menee opiskeluun. Sitä paitsi kun olen valmistunut, minulle aukeaa hyviä uramahdollisuuksia merkittävine tienesteineen. Mutta mitäpä sinä tai muutkaan täällä ymmärtäisitte, kun ette ole varmaan itse kovinkaan pitkälle kouluttautuneet. 

Vierailija
27/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät mikä on puoluekuri? Ehdokkaat äänestää puolueensa linjan mukaan ei itsenäisinä.

Mutta jos on sosialistihallitus, on aika sama äänestääkö demareita tai Vasemmistoliittoa, jos molemmat puolueet ovat hallituksessa. Samoin jos on porvarihallitus, on aika sama äänestääkö Kokoomusta tai RKP:tä. Hallituksen linja on ratkaiseva.

Aina kun RKP on hallituksessa niin niille annetaan joku juttu minkä haluavat jotta äänestävät muissa asioissa hallituksen linjan mukaisesti. Ja tämä maksaa aina veronmaksajille miljoonia.

Hallitusneuvottelut käydään AINA niin, että sovitaan mitä tavotteitaan mikäkin puolue saa läpi ja mistä se joustaa.

Vierailija
28/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännölliset tulot ovat pienoinen mahdottomuus, jos lähtökohtaisesti kaikki aika menee opiskeluun. Sitä paitsi kun olen valmistunut, minulle aukeaa hyviä uramahdollisuuksia merkittävine tienesteineen. Mutta mitäpä sinä tai muutkaan täällä ymmärtäisitte, kun ette ole varmaan itse kovinkaan pitkälle kouluttautuneet. 

Kun valmistut niin kukaan ei sinua palkkaa koska olet niin säälittävä. Sitten "masennut" ja nostat taas lisää tukia.

Vierailija
29/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voi aueta mahdollisuuksia mutta sinusta ei koskaan ole käyttämään niitä.

Vierailija
30/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni menee aina ensiksi puolueelle. Ap:ltä pitäisi ottaa äänioikeus pois kun ei edes tiedä miten järjestelmä toimii.

Vierailija
31/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun valmistut niin kukaan ei sinua palkkaa koska olet niin säälittävä. Sitten "masennut" ja nostat taas lisää tukia.

En ainakaan omasta mielestäni ole millään tavalla säälittävä. Mahdatkohan nyt projisoida hiukan...

Vierailija
32/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin valitsen puolueen, ja siitä puolueesta sopivimman ehdokkaan.

Teen juuri samoin.

Vierailija
33/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voi aueta mahdollisuuksia mutta sinusta ei koskaan ole käyttämään niitä.

Kiitos tästäkin arviosta. Onneksi tunnen itse oman tilanteeni paremmin :)

Vierailija
34/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät mikä on puoluekuri? Ehdokkaat äänestää puolueensa linjan mukaan ei itsenäisinä.

Mutta jos on sosialistihallitus, on aika sama äänestääkö demareita tai Vasemmistoliittoa, jos molemmat puolueet ovat hallituksessa. Samoin jos on porvarihallitus, on aika sama äänestääkö Kokoomusta tai RKP:tä. Hallituksen linja on ratkaiseva.

Ei tietenkään ole sama. Jos haluaa nuo hallitukseen, kannattaa äänestää demareita. Jos demarit ei ole suurin puolue, vasemmistoliitto ei pääse hallitukseen ollenkaan.

Vierailija
35/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueen mukaan. Äänestin kerran mukamas nuivaa demaria ja hukkaanhan se ääni meni.

Suomen vaalijärjestelmässä EI toimi ehdokkaan äänestäminen.

Vierailija
36/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäessään ei vielä tiedä, mitkä puolueet muodostavat vaalien jälkeisen hallituksen.

Eri

Vierailija
37/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jonkinlainen kompromissi. Riittää kun ehdokas on tärkeimmissä asioissa samaa mieltä. Ehdokas voi aina syödä sanansa vaalien jälkeen mutta puolueen linja ei yleensä kauheasti muutu.

Vierailija
38/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole sama. Jos haluaa nuo hallitukseen, kannattaa äänestää demareita. Jos demarit ei ole suurin puolue, vasemmistoliitto ei pääse hallitukseen ollenkaan.

Kai te nyt tajuatte että näin tämä menee? Samoin RKP on hallituksessa vain jos Kokoomus tai Keskusta on suurin puolue. Äänestysoikeus pitäisi olla luvan takana ja sen saadakseen pitäisi läpäistä joku testi mikä osoittaa että ymmärtää edes Suomen vaalitavan.

Vierailija
39/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäessään ei vielä tiedä, mitkä puolueet muodostavat vaalien jälkeisen hallituksen.

Eri

Ei siinä ole kuin kaksi hallitusvaihtoehtoa. Joko demarit on suurin ja kasaa hallituksen tai Kokoomus tai Persut on suurin. Sillä ei väliä kumpi jälkimmäisistä, koska kasaavat saman hallituksen.

Vierailija
40/40 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen PS:n ja sieltä sopivimman ehdokkaan.

Muita kysymyksiä?

Ajattele tilannetta jossain pienessä vaalipiirissä maaseudulla. Haluaisit äänestää Persuja, mutta ehdokkaina on vain kylähulluja ja Keskustassa olisi järkevä ehdokas. Äänestäisitkö silti Persuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän