Suomea pyydetään lähettämään raskaita aseita Ukrainaan
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9064bc5d-4f7f-4416-9955-12f547801…
Vaarallista peliä, se on Suomi johon Venäjä tekee ensimmäisen iskun jos Ukrainaa aseistetaan tankeilla. Ei Saksaan, eikä Iso-Britanniaan. Sitäpaitsi Suomella ei ole yhtään varaa höllätä omasta puolustuksestaan.
Kommentit (143)
Suomi on Venäjän vieressä, rajavaltio. Kannattaa miettiä tarkasti mihin osallistuu. Ja toisella puolella on meri, pelkkää vettä.
Miten niillä ei itsellään ole yhtään niitä aseita? Onko esim kaikki tankit tuhottu vai miten niillä on niin kova kiire? Taitaa olla syynsä sille miksi länsi ei välttämättä halua toimittaa tankkeja Ukrainaan:
- eivät osaa käyttää niitä taktisesti oikein, vaan tuhoavat typerissä hyökkäyksissä ja kohta ollaan käsi ojossa vaatimassa uusia
- länsi ei halua sitä propagandavoittoa Venäjälle, että alkaa tulla kuvia missä Leopardit on räjähtäneet paskaksi tai ne viedään sotasaaliina Moskovaan
Parempi että pieni Suomi pysyisi puolueettomana slaaviveljesten kähinöistä.
Onko Saksan puolustusministeri Venäläinen kun etunimi viittaa siihen BORIS
Ukrainalla oli tiettävästi ennen tämän helmikuun hyökkäyksen alkua joku tuhat tankkia. Ilmeisesti suurin osa on tuhoutunut. Siksi on niin kova kiire ja hätä.
Ei se tuo ukrainalaistenkaan touhu ole välttämättä ihan järkevää. Näin esim videon, jossa ammutaan singolla lähes pystysuoraan juoksuhaudasta ilman mitään tähtäämistä. Jos tuolla volyymilla tuhlataan esim pst-aseita, niin kalliiksi tulee.
Kannattaa pitää mielessä, että Ukrainan jälkeen saatetaan itse olla vuorossa pyytämässä apua muilta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää mielessä, että Ukrainan jälkeen saatetaan itse olla vuorossa pyytämässä apua muilta.
,mutta onhan meillä se maaginen NATO ja jenkkikumppanit apuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
,mutta onhan meillä se maaginen NATO ja jenkkikumppanit apuna.
Toivottavasti on, mutta mistä sen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne olisi päinvastoin, veikkaan ettei Ukrainasta tippuisi yhtään mitään ilman kunnon korvausta.
Ei kannata olla naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Onko Saksan puolustusministeri Venäläinen kun etunimi viittaa siihen BORIS
Tietysti. Myös Boris Johnson oli venäläinen. Leikki vain Ukrainan ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne olisi päinvastoin, veikkaan ettei Ukrainasta tippuisi yhtään mitään ilman kunnon korvausta.
Ei kannata olla naiivi.
Mutta kun Suomen päättäjät ovat naiveja. Aivan yhtä naiveja on oltu maa han muuton kanssa ja mikä on tulos.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalla oli tiettävästi ennen tämän helmikuun hyökkäyksen alkua joku tuhat tankkia. Ilmeisesti suurin osa on tuhoutunut. Siksi on niin kova kiire ja hätä.
Ei se tuo ukrainalaistenkaan touhu ole välttämättä ihan järkevää. Näin esim videon, jossa ammutaan singolla lähes pystysuoraan juoksuhaudasta ilman mitään tähtäämistä. Jos tuolla volyymilla tuhlataan esim pst-aseita, niin kalliiksi tulee.
Todennäköisesti Javelin. Se ammutaan ylöspäin koska se törmää panssarivaunun katolle.
Sinne on jo suomesta lähetetty kalustoa ja aseita. Ei panssarivaunu siinä eroa tee. 8kpl olisi minusta sopiva määrä. Siinäpä näkee sitten myös vau un toimintakyvyn de facto
Ei pidä lähettää enää yhtään. Itselleni niille tulee myös tarvetta aivan varmasti.