Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olen pitänyt huolen, että lapsilla on päättötodistuksen ka yli 9

Vierailija
18.01.2023 |

Näin pääsee oman yhteiskuntaluokan lukioon.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella tulee olemaan yli 9 keskiarvo ja pääsee ihan mihin vain lukioon haluaa tässä kaupungissa, ja se on ihan hänen omaa ansiotaan. Toisella ei tule olemaan lähelläkään, eikä halua lukioon. Ja olen tehnyt ihan hirveästi töitä hänen koulun eteen, tai siis että hän tekisi läksyt ja menisi kouluun. En siksi, että hän pääsisi hyvään lukioon, vaan siksi, että pääsisi luokaltaan ja haluamaansa ammattiin.

Vierailija
2/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, vaikka en ymmärräkään mitä tarkoitat yhteiskuntaluokalla tässä yhteydessä. Ja Helsingissä täytyy olla kyllä 9.5 jos meinaa parempiin lukioihin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli 10 ja pääsi mihin halusi, mutta niin pääsi moni muukin ja missään ei ole enää niiden pääsemisten jälkeen tarvinnut sitä 10.

Toinenkin lapseni pääsi mihin halusi ihan vajaan 8 keskiarvolla.

Hän jopa ansaitsee enemmän kuin sisaruksensa.🤓

Vierailija
4/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethsn hoitavat koulun itse. Millainen vanhempi puuttuu siihen tai ottaa kunnian?

Vierailija
5/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä katsomassa nykyisen opsin perusteita ennen kuin alkaa vaatia lapsiltaan ysipuolen keskiarvoa sillä perusteella että kun itselläkin oli.

Vierailija
6/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ysi ei ole noissa n-sana kouluissa enää mitään kun taso on niin matala, että kymppikin vastaa jotain perinteistä kutosta

Käy sinäkin katsomassa opsista, mitä siihen kymppiin pitää nykyään tehdä, ja jutellaan sitten lisää.

Vierailija
7/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sairaus että elää lastensa kautta. Mutta siihen saa kyllä apua. Googlaa.

Vierailija
8/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mitä sitten

Vierailija
9/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä kuulen duunariperheeseen ja tavalliseen keskiluokkaan, vaikka todistuksen keskiarvo olikin yli 9 ja maisterin paperit tulivat 4,4 keskiarvolla. Itsetunto on kohdallaan eikä tarvitse päteä ja yrittää esittää muuta kuin on.

T: duunari

Vierailija
10/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli päästötodistuksen keskiarvo 9,5, ja se oli täysin omaa ansiotani. Joten mun ei tarvitse enää ottaa lasteni keskiarvoista kunniaa itselleni.

Vierailija
11/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsethsn hoitavat koulun itse. Millainen vanhempi puuttuu siihen tai ottaa kunnian?

Et oikein taida ymmärtää jouluna ja keväällä opettajille jaettavien lahjojen merkitystä. Niihin panostamalla saa arvosanaa nostettua jopa numeron verran.

Vierailija
12/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä kuulen duunariperheeseen ja tavalliseen keskiluokkaan, vaikka todistuksen keskiarvo olikin yli 9 ja maisterin paperit tulivat 4,4 keskiarvolla. Itsetunto on kohdallaan eikä tarvitse päteä ja yrittää esittää muuta kuin on.

Miten maisterilla voi olla keskiarvo?

T. Kandidaatti tässä tyhmänä kyselee.

Vierailija
13/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oikein taida ymmärtää jouluna ja keväällä opettajille jaettavien lahjojen merkitystä. Niihin panostamalla saa arvosanaa nostettua jopa numeron verran.

Meidän luokka oli niin fiksu, että hankimme opettajalle yhteislahjan kaikkien nimiin. Nousiko siis koko luokan numero?

Vierailija
14/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut mun pojallani yläasteen tokarin ka kuin 7,4 mutta tienaa amispohjalta 28-vuotiaana enemmän kuin äitinsä tai isänsä. Ja me on käyty lukio. 

Vierailija
15/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keskiarvoni oli seiskaa, enkä ollut missään hyvä. Koulu oli todella kuormittavaa ja vaikka oikeasti yritinkin niin en vain oppinut. Oli tuskaa yrittää opetella ulkoa sellaista, jota en ymmärtänyt, joka ei kiinnostanut yhtään ja josta tiesin, että en tule koskaan missään näitä tietoja tarvitsemaan. Varsinkin peruskoulussa opiskeltiin niin paljon kaikkea turhaa. Olisin toivonut enemmän elämässä selviytymisen taitoja ihan kokonaisuudessaan. Varmasti kärsin jo yläasteella ahdistuksesta, jota en osannut pukea sanoiksi sekä tietysti se vasta aikuisena todettu autismikirjon häiriökin oli jo tuolloin. Tietysti olisihan pitänyt opiskella yläasteella paremmin, mutta niin moni asia oli koulussa menestymistäni vastaan. Kävin lopulta kuitenkin sitten 10-luokan, huonon lukion, huonon ammatillisen ja huonon AMK:n ja olen työtön. Koskaan en ole päässyt haluamiini kouluihin. Vain lukiossa ja AMK: ssa koen opiskelun olleen mukavinta ja kiinnostavinta.

Vierailija
16/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 7.6 ja pääsin kotikaupunkini huippulukioon kun veljeni oli käynyt samassa lukiossa aiemmin ja vanhemmat siis puhuivat mut sinne reksin kautta sillä perusteella sisään. Tosin siihen aikaan sinnekin vaadittiin vaan jotain 8 pintaan, nykyään reilusti yli 9 vaatimus. Jouduin yläasteella parin opettajan silmätikuksi, jotka laskivat 9. luokan keväällä numeroitani alaspäin vaikka koemenestys oli pysynyt yhtä hyvänä koko yläasteen ajan, eivät vaan tykänneet minusta. Jäi vähän kyllä hampaankoloon tuosta yläasteen naaman perusteella tulleista numeroista. Yo-kirjoituksissa meni lopulta ihan hyvin kun niissä ei arvostelu perustu naamakertoimeen.

Vierailija
17/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ysi ei ole noissa n-sana kouluissa enää mitään kun taso on niin matala, että kymppikin vastaa jotain perinteistä kutosta

Tämä on pitkään tiedossa ollut asia. Ns Helsingin eliittilukioihin on vuosikymmeniä tullut ns kympin tyttöjä, joiden peruskoulun arvosanoissa on ollut 1-2 arvosanaa ilmaa verrattuna hyvien koulujen oppilaisiin. Lukiossa sitten huomaavat etteivät oletkaan niin fiksuja.

Vierailija
18/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta googlata, en ole kandi, mutta osaan etsiä tietoa.

Vierailija
19/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän luokka oli niin fiksu, että hankimme opettajalle yhteislahjan kaikkien nimiin. Nousiko siis koko luokan numero?

Tuollaiset yhteislahjat ovat yhtä tyhjän kanssa, ei mitään vaikutusta numeroihin. Keväällä ja jouluna, kun antaa 50-100€ lahjan säännöllisesti ylä-asteen ajan ja viimeisenä jouluna vielä tuplasti arvokkaamman, saa arvosanaa yleensä nostettua. Ei se halvaksi tule, mutta itse ainakin olin valmis panostamaan lasteni tulevaisuuteen.

Vierailija
20/21 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta googlata, en ole kandi, mutta osaan etsiä tietoa.

Itselläni on arvosanana hyvät tiedot pääaineesta ja erinomaiset tiedot kahdesta sivuaineesta, joista toinen on pitkä ja toinen lyhyt. Haluaisitko googlata, paljonko noilla tulee keskiarvoksi, kun kerran osaat etsiä tietoa.

-Se kandidaatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi