Mitä teet jos sulle jaetaan väärää postia?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Viette kaikki väärin jaetut postin laatikkoon?
Postia jakaa muutkin kuin posti.
Täytyy rehellisesti sanoa, että ei voisi tämä fakta vähempää mua kiinnostaa. Palautan sen keltaiseen laatikkoon sen väärin jaetun postin, setvikööt sitten jakeluyhtiöt keskenään miten asian hoitavat.
Vierailija kirjoitti:
Monesti on jaettu väärään osoitteeseen - sekä muiden että omaa postiani. Jostain syystä postilaatikkooni on jaettu erään toisen osoitteen postia - aivan eri tiennimi, aivan eri saajan nimi, mutta lehtiä ja virkapostia tulee. Käyn viemässä oikeaan postilaatikkoon, samalla saa mukavan yli kilometrin mittaisen päiväkävelyn. Joskus menee hermo ja laitan postille palautetta, soittivat kerran takaisin ja kuulemma alueellamme jakaa postia useat eri tahot?
Aivan, postia jakaa useammat firmat.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lähin posti 5 km:n päässä....
Ap
Niin meilläkin ja voin jättää väärin jaetun postin laatikkoon ja lähtevän postin merkiksi postin antaman heijastavan merkin. Kätevää tämä kaukana postitoimipaikasta asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy rehellisesti sanoa, että ei voisi tämä fakta vähempää mua kiinnostaa. Palautan sen keltaiseen laatikkoon sen väärin jaetun postin, setvikööt sitten jakeluyhtiöt keskenään miten asian hoitavat.
"muiden jakeluyhtiöiden väärin jakamia lähetyksiä ei pidä laittaa Postin kirjelaatikoihin, vaan noudattaa muiden jakeluyhtiöiden ilmoittamaa palautusmenettelyä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lähin posti 5 km:n päässä....
Ap
Niin meilläkin ja voin jättää väärin jaetun postin laatikkoon ja lähtevän postin merkiksi postin antaman heijastavan merkin. Kätevää tämä kaukana postitoimipaikasta asuminen.
Meillä harmillisesti etäisyys on tarkalleen 4,8 km, joten ei voida käyttää tuota palvelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan roskiin. Ei ole postia enää lähimaillakaan.
Melkein kaikkialla on silti niitä oransseja postin laatikoita, ei siihen mitään postin toimipistettä tarvita.
Ei ole taajamien ulkopuolella. Lähimpään monta kilometriä.
Vein sen naapurin laatikkoon.Nauratti joskus kun rahansa ryypännyt isäni avasi vahingossa varakkaan naapurinsa tiliotteen ja ihmetteli saldoa.
Olenko kauhea jos laitan naapurin laatikkoon? Hän kulkee päivittäin "kylille", minä en.
Sain kerran erään julkkiksen postia. Avasin ja säilytin.
ERITTÄIN harvoin postia jakaa muu kuin Posti. Ja silloinkin jotain ilmaisjakeluja
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi olla jakeluyhtiötä tarkempi työnnänkö kirjeen oikeaan laatikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"muiden jakeluyhtiöiden väärin jakamia lähetyksiä ei pidä laittaa Postin kirjelaatikoihin, vaan noudattaa muiden jakeluyhtiöiden ilmoittamaa palautusmenettelyä"
Onneksi paperinkeräyslaatikossa on tilaa. En ala selvitteleen miten mikäkin yhtiö haluaa kirjeet palautettavan
Vierailija kirjoitti:
ERITTÄIN harvoin postia jakaa muu kuin Posti. Ja silloinkin jotain ilmaisjakeluja
Ai harvoin, joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisjakelufirmat on sitten erikseen. Postia jakaa monet firmat postin lisäksi.
Kirjoitan lähetykseen, ettei asu enää merkityssä osoitteessa.
Jos samanlaista postia tulee samalle nimelle yhä uudelleen avaan lähetyksen ja etsin tietoja lähettäjästä. Jos se on pankki vien pankin toimipisteeseen ja viesti mukaan, etteivät enää lähetä minun osoitteeseen. Kerran oli jokin harrasteyhdistys, josta kiitettiin että ilmoitin asiasta kirjesalaisuudesta huolimatta.
Jos on edellisen asukkaan yhteystiedot laitan viestiä, että sulle on postia ja mihin voin jatkaa lähetystä. Ovat hoitaneet osoitteenmuutoksensa siten kuntoon lähettäjille.
JOs on naapurin postia vien naapurin postilaatikkoon.
Koen, että velvollisuuteni on huolehtia muille kuuluva posti niiden oikealle vastaanottajalle. Minusta se on velvollisuuteni tehdä niin.
Tässä asuessa olen heittänyt roskiin, koska väärällä nimellä saapunut posti on ilmiselvästi mainospostia. Kerran on tullut edellisen asukkaan nimellä, mutta usean kerran sitä edellisen asukkaan nimellä, ja siitä kun hän on täällä asunut, on yli 10 vuotta.
Aikani kiikutin väärin jaettua postia takaisin postiin ja otin yhteyttä henkilöön, jolle posti kuului, mutta tilanne vaan jatkui ja niinpä lopetin minäkin postin uudelleenohjauksen.
Luulenpa että muutaman yhdistykselle osoitetun tärkeän kirjeen uupuminen viimein motivoi tekemään osoitteenmuutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole silloin postia.
Naapurin kotivakuutuslasku tuli mulle. Heitin roskiin. Saattaa olla, että jos jotain sattuu, niin ei vakuutus korvaakkaan. Tosin se oli OP-Pohjola, niin tuskin olisi korvannut muutenkaan. Saatoin siis säästää jopa naapurin rahoja.
Saan jatkuvasti väärää postia, jota jaan sitten oikeisiin osoitteisiin koirien iltalenkillä. Huoh.
Jos en tiedä kuka se oikea saaja on, palautan postin laatikkoon ja kirjoitan, että ei asu tässä osoitteessa.