Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtion virat vs kuntien virat

Vierailija
18.01.2023 |

Miten eroaa valtion ja kuntien virat byrokratian osalta? Meiltä on viime vuosina lähtenyt paljon koulutettua väkeä hyvinvointialueelta valtion virkoihin. Mikä siinä kultaisessa häkissä viehättää? Meilläkin on paljon hyviä päällikkövirkoja, mutta niissä valitettavasti on paljon politiikkaa mukana ja valinnat monesti politisoituvat jo esim. "toimialajohtajan" virkasuhteissa. Onko tämä politiikan karttaminen yksi syy, mikä valtion virkoihin vetää porukkaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on aika varma työpaikka.

Lisäksi valtiolla tehdään oikeasti töitä ja ne ovat sopivan haastavia. Kunnalla työskentely on sellaista läpsyttelyä ja työn leikkimistä.

Olen ollut sekä kunnalla että valtiolla ja en ikinä enää vaihda takaisin kunnalle.

Vierailija
2/2 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on aika varma työpaikka.

Lisäksi valtiolla tehdään oikeasti töitä ja ne ovat sopivan haastavia. Kunnalla työskentely on sellaista läpsyttelyä ja työn leikkimistä.

Olen ollut sekä kunnalla että valtiolla ja en ikinä enää vaihda takaisin kunnalle.

itse olen ollut mukana valtion viranomaisten tekemillä tarkastuksilla ja niissä meni teollisuuslaitoksissa aina koko päivä. Kunnan viranomaistöissä hirveästi tulee mietittävää toimivaltuuksista. 

Pöytäkirjat ovat noissa pitkiä kuin nälkävuosi ja muutaman Tukesin tyypin mukaan pöytäkirjan tekemiseen voi mennä parikin viikkoa. On nuo yleensä sen verran perusteellisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla