Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokkayhteiskunta olisi hyvä palauttaa takaisin

Vierailija
18.01.2023 |

Tämä toimimaton kokeilu on ollut käytössä muutaman vuosikymmenen ja lopputulos, ettei toimi.
sitä ennen se on toiminut kivikaudelta aina 1900 luvulle toiseen maailmansotaan saakka ja tuloksena, että se toimi silloin.
Aika palata takaisin.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tehty tutkimusta. Persuja äänestävät heikosti koulutetut duunarimiehet, vihreitä, demareja ja kokoomusta koulutetut naiset. Ja kyllä sen sivistystason huomaa ihan tuotetusta tekstistä. Persuilla on hyvin hyvin usein haasteita oikeinkirjoituksessa.

Vierailija
42/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun tähän vanhanajan luokkayhteiskunnan palauttamiseen, jos kauppaan kuuluu se, että meihin virkamiesperheisiin tulee taas kokopäiväinen kotiapulainen, joka huolehtii lapset, laittaa ruoat ja siivoaa. Helpottaisi elämää melkoisesti.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi lukea ja ymmärtää Täällä Pohjantähden alla - trilogia Suomen historiasta jos haluaa paluuta 1900 - luvun alun luokkayhteiskuntaan. Tuntekaa historianne, niin tulevaisuutensa voi olla parempi.

Kaunokirjallisuus onkin tunnettua historiallisesta tarkkuudestaan ja totuudenmukaisuudestaan.

Se on aikansa kulttuuria ja heijastaa oman aikansa ajatuksia. 

Vierailija
44/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelleita miehiähän ovat Halla-aho ja Soini, ja moni muukin perussuomalainen kansanedustaja, nykyinen tai entinen.

Tuntumani on, että puolueen kannattajista harva sen sijaan on pidemmälle kouluttautunut.

Pitää osin paikkaansa. Ei se kuitenkaan kerro tyhmyydestä, kun esim. Vihreillä on aika pitkälle kouluttautunutta äänestäjäkuntaa, mutta silti he ovat tukeneet historian aikana aivan ääliömäisiä päätöksiä. Mennään tunteella koulutustaustasta huolimatta.

Vierailija
45/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikaudella tuskin oli luokkayhteiskuntaa.

Kuvitteletko tosiaan että se vahvin ja paras metsästäjä olisi vapaaehtoisesti jakanut saaliinsa tasan myös niiden kesken joita laiskotti eivätkä viitsineet lähteä jahtiin mukaan?

Kuvitteletko tosiaan, että siinä maailmassa olisi kovin pitkälle pärjännyt tuolla asenteella?

Vierailija
46/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikaudella tuskin oli luokkayhteiskuntaa.

Kuvitteletko tosiaan että se vahvin ja paras metsästäjä olisi vapaaehtoisesti jakanut saaliinsa tasan myös niiden kesken joita laiskotti eivätkä viitsineet lähteä jahtiin mukaan?

Taitaa olla niin, että vain kivikauden elämää tutkineilla on oikeahko vastaus kysymykseen. Joka tapauksessa ihmisryhmät olivat tuolloin niin pieniä, että kaikista jäsenistä olis syytä pitää huolta. Eivätkä ihmiset pitkää elämää eläneetkään, 30-vuotias oli jo kuoleman porteilla.

Vierailija
47/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei selkeästi ymmärrä nykyajan luokkayhteiskuntaa, ja mitä se olisi. Ei ole sama asia kuin ennen vanhaan.

Vierailija
48/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tehty tutkimusta. Persuja äänestävät heikosti koulutetut duunarimiehet, vihreitä, demareja ja kokoomusta koulutetut naiset. Ja kyllä sen sivistystason huomaa ihan tuotetusta tekstistä. Persuilla on hyvin hyvin usein haasteita oikeinkirjoituksessa.

Minulla on oikeinkirjoitusongelmia. Tuo johtuu lukihäiriöstä. Toisaalta teen asiantuntijatyötä, ja palveluksistani maksetaan erittäin hyvin. Äänestän persuja.

Vierailija
49/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutettu nainen. En äänestä Kokoomuspuoluetta.

Vierailija
50/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 

Vierailija
51/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää luettavaa. Terveille ei riitä se että jotkut syntyy sairaina ja kärsii siitä koko elämänsä. Heidät pitää vielä polkea alimpaan helvettiin ja näyttää paikka tässä maailmassa.

Maailma ja ihmiset muuttuvat koko ajan pahemmiksi. Taidan kohta luovuttaa😔

Laiskat ja juopot toki ansaitsee huonomman kohtelun. Näin se on.

Eivät laiskuus ja juoppous mitään sairauksia ole. Ei täällä kukaan ole sairaista puhunut yhtään mitään. Lietsot itsesi osastokuntoon noilla tuulesta temmatuilla skenaarioillasi kohta. No, ei ole minun päänsärkyni se. 

Siis missä väitin että ne on sairauksia.

Minähän sanoin että juoppoja ja laiskoja voikin kohdella huonommin. He ovat sen ansainneet.

Sairaana ja nepsynä syntyneet eivät. En hyväksy sitä että niitä joilla on tarpeeksi terveet aivot syntymästään ja voivat lukea itsensä lääkäriksi, asianajajaksi tms niin sanotuksi paremmaksi ihmiseksi niin heitä pitäisi vielä katsoa ylöspäin. He eivät ansaitse parempaa elintasoa, hienoja taloja ja autoja.

Heidän elämäntehtävänsä on ihan varmasti joku muu..

Ansaitse? Kuka täällä loppujen lopuksi ansaitsee yhtään mitään? Ja mikä on "parempi ihminen". Missä oikein olet kasvanut ja elänyt?

Vierailija
52/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten en saa mennä naimisiin, kun olen liian sairas. Olen kaatumatautinen, ketä ei edes kaadu. Viinakortti kanssa takas! Ja kaikki muutkin mahdolliset rajoitukset.

Käyn kuitenkin täyspäivätöissä, maksan veroja, olen kouluttautunut ja maksan asuntolainaa pankille. Ja omaan puhtaat luottotiedot. Työttömänä ollut n. 4 kk 15 vuoden aikajaksolla (aikajakso alkanut siitä, kun olen valmistunut). Aloitin kyllä veronmaksun jo kun olin koulun penkillä.

Mihin luokkaan pääsen?

Vierailija
53/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelleita miehiähän ovat Halla-aho ja Soini, ja moni muukin perussuomalainen kansanedustaja, nykyinen tai entinen.

Tuntumani on, että puolueen kannattajista harva sen sijaan on pidemmälle kouluttautunut.

Kaupungeissa on paljon ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita PS-kannattajia kuten itsekin olen ja iso osa kaveripiiristäni. 

Vierailija
54/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

k

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää luettavaa. Terveille ei riitä se että jotkut syntyy sairaina ja kärsii siitä koko elämänsä. Heidät pitää vielä polkea alimpaan helvettiin ja näyttää paikka tässä maailmassa.

Eivät laiskuus ja juoppous mitään sairauksia ole. Ei täällä kukaan ole sairaista puhunut yhtään mitään. Lietsot itsesi osastokuntoon noilla tuulesta temmatuilla skenaarioillasi kohta. No, ei ole minun päänsärkyni se. 

Minähän sanoin että juoppoja ja laiskoja voikin kohdella huonommin. He ovat sen ansainneet.

Sairaana ja nepsynä syntyneet eivät. En hyväksy sitä että niitä joilla on tarpeeksi terveet aivot syntymästään ja voivat lukea itsensä lääkäriksi, asianajajaksi tms niin sanotuksi paremmaksi ihmiseksi niin heitä pitäisi vielä katsoa ylöspäin. He eivät ansaitse parempaa elintasoa, hienoja taloja ja autoja.

Ansaitse? Kuka täällä loppujen lopuksi ansaitsee yhtään mitään? Ja mikä on "parempi ihminen". Missä oikein olet kasvanut ja elänyt?

Kolahtiko?🤣

Vierailija
55/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistopuudeli räksyttää, hau, hau.

Vierailija
56/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa vähiten koulutetut äänestävät demareita. Persujen äänestäjät ovat koulutuksen puolesta laidasta laitaan. Vai ajatteletko, että tohtori Halla-aho olisi nimenomaan heikosti koulutettujen duunarimiesten äänenkantaja?

Vierailija
57/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP on sitä työväenluokkaa, samoin vasemmisto ja vihreät nyt kuuluu sinne kompostiin muutenkin.

Suomessa ei ole vielä sitä kompostointihautausta.

Vierailija
58/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

k

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolahtiko?🤣

Ei, ei kolahtanut. Ihmettelen vain, miten kansallissosialismi on jo noin voimissaan.

Vierailija
59/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on monesti kirjoittanut ideologisella tavalla "luokkaretkistä".

Itse olen raskasta työtä tekevä pienyrittäjä, enkä suostu tunnustamaan/kumartamaan mitään "luokkia". Kaikki ovat minun silmissäni suomalaisia.

Vierailija
60/77 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten en saa mennä naimisiin, kun olen liian sairas. Olen kaatumatautinen, ketä ei edes kaadu. Viinakortti kanssa takas! Ja kaikki muutkin mahdolliset rajoitukset.

Käyn kuitenkin täyspäivätöissä, maksan veroja, olen kouluttautunut ja maksan asuntolainaa pankille. Ja omaan puhtaat luottotiedot. Työttömänä ollut n. 4 kk 15 vuoden aikajaksolla (aikajakso alkanut siitä, kun olen valmistunut). Aloitin kyllä veronmaksun jo kun olin koulun penkillä.

Mihin luokkaan pääsen?

Niin joo, ja en koskaan saa harrastaa seksiä, sillä seksin harrastaminen ennen avioliittoa on kielletty.