Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkäät äidit imettävät.

Vierailija
16.11.2006 |

Aiempien tutkimusten mukaan rintaruokituilla vauvoilla on parempi vastustuskyky, he kasvavat nopeammin ja lisäksi he ovat muita vauvoja älykkäämpiä. Tuore brittitutkimus kumoaa väitteet rintamaidon vaikutuksesta älykkyyteen. Tällainen käsitys perustunee tilastoharhaan.

Sen sijaan lapsen älykkyys korreloi äidin älykkyyteen. Brittien mukaan älykkyystesteissä pärjäävät äidit imettävät lapsiaan enemmän kuin testeissä heikoimmin suoriutuvat.

Eli karkeasti sanottuna älykkyys periytyy -ja imettäminen seuraa enmmän tai vähemmän samaa kaavaa. Imettäminen kuitenkin kannattaa, vaikkei se lisääkään älyä. (BMJ)

Sellaisten äitien ei kannata vetää hernettä nenään, jotka eivät oikeasti pysty imettämään. Syynä on siis joku muu kuin imetyksen sitovuus tai, että on tärkeämpää hankkia itselleen keuhkoahtaumatauti ja syöpä, sekä lapselleen astma ym. kuin hyvä pohja terveydelle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olen vain osittaisimettänyt lapsiani. Pyrkimyksestä täysimetykseen annan itselleni arvosanaksi kympin.

Vierailija
2/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sellaisten äitien ei kannata vetää hernettä nenään, jotka eivät oikeasti pysty imettämään. Syynä on siis joku muu kuin imetyksen sitovuus tai, että on tärkeämpää hankkia itselleen keuhkoahtaumatauti ja syöpä, sekä lapselleen astma ym. kuin hyvä pohja terveydelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lastani imetin kaksi vuotta, mutta toiselle lapselle ei maito lähtenyt nousemaan, koska lapsi imi niin heikosti.

Ennen olin siis älykäs ja enää en. Pitäisiköhän minulta ottaa maisterin paperit pois?

Olisi hauska tietää millä mittareilla älykkyyttä on mitattu ko. tutkimuksessa...

Minkälainenhan tutkimustulos saataisiin, jos tutkittaisiin kuinka miehen jalkahien määrä ja lapsen älykkyys korreloivat? ;)

Vierailija
4/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensimmäistä lastani imetin kaksi vuotta, mutta toiselle lapselle ei maito lähtenyt nousemaan, koska lapsi imi niin heikosti.

Ennen olin siis älykäs ja enää en. Pitäisiköhän minulta ottaa maisterin paperit pois?

Olisi hauska tietää millä mittareilla älykkyyttä on mitattu ko. tutkimuksessa...

Minkälainenhan tutkimustulos saataisiin, jos tutkittaisiin kuinka miehen jalkahien määrä ja lapsen älykkyys korreloivat? ;)

Vierailija
5/5 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, mä oon ÄLYKÄS!