Kertokaahan häpeän kukistamiseen toimivia strategioita!
Kun itseään häpeää niin kovin. Minua hävettää sekin, että millaisia ajatuksia minä itsestäni päässäni luon. Nauran jopa välillä, kuin minussa puhuisi toinenkin puoli, joka jaksaa pyörittää sitä yhtä levyään.
Varmaan kaikista yleisimmät on, että voi vee miten tyhmä voin olla, minusta ei ole mihinkään, olen huono ja surkea, en kestä itseäni. Soimaan itseäni lähes jatkuvasti.
Välillä onnistun pysäyttämään, että huhhuh, lopeta jo ja joudun katselemaan näitä ajatuksia sivustapäin.
Ihan kuin oikeasti joku pimeä voima haluaisi koko ajan nujertaa.
Miten ihmeessä tämän puolen saa itsessään loppumaan? Saatan hävetä vuosia vanhoja asioitakin ja murehtia miksi en tehnyt niin tai näin tai miksi helvetissä menin edes tekemään/sanomaan jossakin tilanteessa niin.
En halua "kuulla" tuota enää.
Kommentit (5)
Miten nää kaikki aloitukset kuulostaa samalta? Ei häpeävä ihminen noin pitkää viestiä kirjoittaisi. Kirjoittajan rytmi on jotenkin sama, sama kirjoittaja hyvin erilaisissa aloituksissa. Hyvä kirjoittaja osaisi myös eksyttää, esittää erilaisia persoonia. Jos tunnet samoin paina peukkua :D
Mulla tollaset teinilevyt lakkaa soimasta katsoessani peiliin😍
Ei muita kiinnosta sinun asiasi, varsinkin kun kaikilla on omia murheita. Tuo tieto auttaa hieman. Ja sitten kannattaa ottaa mindfulness-opit käyttöön. Aina kun tulee ikäviä tunteita, kiinnitä huomiosi hengitykseesi tai muihin kehon tunemuksiin. Kun ajatukset karkaa väärille urille, kiinnitä huomiosi taas hengitykseen. Noin ei pääse häpeä kroonistumaan. Ja kolmantena muistuttaisin että omissa murheissä rypeminen on egoismia, josta olisi syytä päästä eroon. Et ole maailman napa, paitsi ehkä itsellesi.
:/