APUA! Mistä aloittaa? Mihin vois ottaa yhteyttä, kun epäilen, että meidän uudessa kodissa " puuttuu eristeitä"
eli wc:t on liian kylmiä.
Omistusasunnosta kyse. Omakotitalo.
Kuntokartoitus tehty, mutta keväällä, joten kylmyysongelmat tuli esille vasta nyt kun kylmät ilmat alkoi.
Mistä aloittaa??
Kommentit (16)
ed. omistajat varmaan teki sen ite.
- ap
ja sen onko eritys riittävä. Tutkimus on kuitenkin aika hintava... Kuluttaja-asiamieheltä voisi tiedustella onko teidän mahdollista saada tutkimus esim puoliksi myyjän kustannettavaksi.
Mikä lämmitysmuoto teillä on? Missä kohtaa taloa ko. wc on?
ja lattialämmitys puuttuu? Ei se muuta tarvii, eristeet voi olla AIVAN priimat, mutta kaakelilattia on aina kylmä jos alla ei ole lattialämmitystä.
Tätä naureskelin silloin siinä ekassa Unelmakämppä -sarjassa, kun joka pari laittoi keittiöön laattalattian, ja vain yhdet tajus sen lattialämmityksen.. siellä ne vasta on varpaat huurussa joka aamu:)
Ja silti on tosi kylmä.
Toinen on kaakelilla, mutta kylppärissäkin on ja siellä kyllä lattialämmitys toimii ja pitää sen lämpimänä.
- ap
on tää niin vaikeeta... kun tosiaan tietäis edes, mistä pitää aloittaa :(
- ap
eli sähkölämmitys, lattialämmitys.
- ap
en usko että syynä on eristeiden puute vaan joko lattiakaapeli on rikki tai veden kierto liian pienellä wc:n osalta mutta jos kerra yläkerran vessakin on kylmä epäilisin syyksi enemmänkin liian tehokasta ilmanvaihtoa. Mikä ilmanvaihto systeemi talossanne on?
ilmanvaihto...?? siis en minä tiedä... venttiilihormi vessan katossa :)
ja keittiön liesituulettimen avulla niitä jotenkin säädellään...
jatkuva humina siellä wc:ssä kyllä on...
- ap
Meillä on kovilla pakkasilla WC kuin jääkaappi, hyvä että tarkenee pytylle istua. Tiedän tarkalleen mistä se johtuu, koska olemme itse rakentaneet talomme, joka on nyt 9 v vanha. Lattialämmityskaapeli on liian heikkotehoinen. On yhteinen viereisen tuulikaapin kanssa. Paha mennä jälkikäteen repimään auki ja uusimaan. Harkitsemme irrallisen sähkölämmittimen laittamista...
termostaattia isommalle ja katsoa tuleeko lattia lämpimämmäksi (kamala sana...). Ilmanvaihto venttiilejä ei saisi itse alkaa säädellä vaan tilata paikalle iv-asentaja ja pyytää häntä tarkistamaan kaikkien huoneiden säädöt. Liian pienelle säätäminen saattaa huonontaa ilmanlaatua ja pahimmillaan olla edes auttamassa kosteusvaurioita.
Jos lattia ei termostaatin isontamisesta huolimatta tule lämpöiseksi saattaa lattiakaapeli laatan alla olla rikki. Sitä ei sitten voi korjata kuin laatat poistamalla ja kaapelit uusimalla.
t. 8
meillä sama juttu alakerrassa. ainakin luulen, että on yhteinen kaapeli eteisen kanssa. eteinen ok. wc kylmä.
sitä vaan mietin, että jos joskus me myydään tää, niin syyttääkö uusi ostaja meitä??
- ap
pitänee alkaa nyt ihan oikeesti tutkimaan, millä keinoin tilat saadaan lämpimäksi ja miettiä sitten, onko se ihan kohtuullista...
- ap
Olette kuitenkin omistaneet talon jo 1,5 vuotta ja ei lattialämmitykset ole ikuisia välttämättä.
kun infrapunalla kuvaa ja kylmät kohdat näkyy kuvassa. soita rak toimistoon, joka rakensi teidän talon. siellä ne inssit tietää