Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kateellinen heille keillä on hyvät vanhemmat?

Vierailija
16.01.2023 |

Koetko katkeruutta siitä, jos itselläsi ei ollut?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en kyllä pahemmin tunne sellaisia. Tuntuu että kaikilla on joku häikkä. Olen kyllä kaivannut parempia vanhempia. Olisihan se ihanaa. Vanhempani olivat pitkään alkoholisteja. Jossain vaiheessa juominen on vähentynyt, mutta ovat edelleen yksinkertaisia ja omanapaisia.

Vierailija
22/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vanhemmuus ei aina näy ulospäin eikä todellakaan liity tulotasoon.

On tyhmää väittää kaikilla olevan samat lähtökohdat ja elämän olevan tasa-arvoinen kilpailu.

Yhtä tyhmää on jäädä itkemään sitä että sai paskat vanhemmat. Useimmat saa. Ihmisiä kun ollaan, vanhemmatkin.

Sain persoonallisuushäiriön.

Onko se omaa syytäni?

Vastaa

Ei se ainakaan vanhempiesi syy ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei olisi kateellinen jos tuttavan vanhemmat on lääkäri ja pankkiiri tai juristi ja pankkiiri.

Tuo nyt ei kerro vanhemmuustaidoista mitään.

Vierailija
24/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.  Koen katkeruutta siitä, ettei esimerkiksi vielä elossa oleva isäni tahdo ottaa minuun yhteyttä.

Leikitään että ottaisi.

Antaisit anteeksi?

Nauroin niin että p.askoin housuni.

Olet vahinko

Vierailija
25/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tyhmää väittää kaikilla olevan samat lähtökohdat ja elämän olevan tasa-arvoinen kilpailu.

Yhtä tyhmää on jäädä itkemään sitä että sai paskat vanhemmat. Useimmat saa. Ihmisiä kun ollaan, vanhemmatkin.

Onko se omaa syytäni?

Vastaa

Ei se ainakaan vanhempiesi syy ole.

Persoonallisuushäiriö kehittyy usein kaltoinkohtelun seurauksena.

Eri

Vierailija
26/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kärsimystä. Jumala laittoi Jeesuksen ristille vain osoittaakseen tämän ihmisille.

Kärsimys jalostaa. Mikä ei tapa, vahvistaa.

Vierailija
27/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän. Olisihan elämä ollut helpompaa, jos vanhemmat olisivat olleet kannustavia ja positiivisiä sen ikuisen valittamisen suhteen.

En halunnut jatkaa näitä geenejä, vaikka tiedän että voisin itse vaikuttaa lasteni kasvatukseen. Sen sijaan valitsin vapaaehtoisen lapsettomuuden. En ole katunut päätöstäni.

Vierailija
28/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se omaa syytäni?

Vastaa

Ei ole omaa syytäsi. Miten tästä eteenpäin? Se on asia, johon voit yrittää vaikuttaa.

Vierailija
29/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin, mutta en enää. Kadehdin lapsena naapurin poikaa, jolla oli tosi mukavat vanhemmat ja poika sai paljon kaikkea. Hänellä oli mm. tietokone, joka siihen aikaan oli harvinaisuus aikuisellakin. Myöhemmin hänen isänsä teki itse_murhan ja vasta silloin minulle selvisi, että hän oli ollut alkoholisti, kuten minunkin vanhempani.

Vierailija
30/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei olisi kateellinen jos tuttavan vanhemmat on lääkäri ja pankkiiri tai juristi ja pankkiiri.

Niinkuin Ullanlinnan lääkäri ja pankkiiri vanhemmat?

Ihanko oikeasti joku on kateellinen?

Vierailija
31/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin, enää en jaksa tuhlata energiaa kateuteen.

Vierailija
32/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi kateudeksi kutsua. Mietin joskus, että ymmärtävätkö tasapainoisessa kodissa kasvaneet sitä minkä etumatkan ovat saaneet verrattuna traumatisoivissa olosuhteisessa kasvaneisiin. Hyvä startti näkyy ihmisessä monin tavoin ja yleensä nämä poikkeuksellisen turvallisen ja emotionaalisesti ehjän lapsuuden kokeneet tunnistaa levollisuudesta ja tasapainoisuudesta. He ovat mukavia ja herttaisia. Heillä ei esim. ole syytä tuoda itseään tai mielipiteitään aggressiivisesti esille, koska ovat tottuneet lapsuudessaan siihen, että heidän tarpeisiinsa vastataan ilman että heidän tarvitsee taistella huomiosta tai hyväksynnästä. He osaavat olla muita kohtaan ihania, koska heille on oltu ihania. Hyvällä kodilla ja vanhemmuudella tarkoitan tässä nimenomaan emotionaalisesti tukevaa ja lempeää vanhemmuutta. 

Niin hyvin puettu sanoiksi, kiitos. Ihan samaa mieltä.

Ap

Vierailija
33/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihanat vanhemmat! Lapsena isäni oli muiden lasten suosikkiaikuinen, kun hän tuli mukaan leikkeihin ja keksi kaikenlaista hauskaa. Nyt keski-ikäisenäkin olen kuullut monelta kaveriltani, kuinka he kadehtivat idyllistä perhettämme. 

Vierailija
34/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii suunnatonta itsekkyyttä lisääntyä, mistä seuraa että lapsilla on itsekkäät vanhemmat.

Olisi kieltämättä jännä ajatus, jos yhtäkkiä koko maailma päättäisi olla lisääntymättä.  Ihmiset olisivat elossa enää vajaat sata vuotta.

Tämä. Jännä ajatus ajatella ihmisten sukupuuttoa rankan liikakansoituksen keskellä.

Liikakansoitus-propagandaa. Normaalia kiertokulkua. Linkolakin lähti luonnollisen poistuman kautta luonnon resursseja "tuhlaamasta".

Vierailija
35/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera. Olen itse vastuussa omasta elämästäni.

Vierailija
36/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, mutta on siinäkin puolensa, että on saanut ns. hyvällä omallatunnolla laittaa välit poikki omiin vanhempiin. Ei tartte tuntea tuskaa heidän vanhuudesta ja lähestyvästä kuolemasta, voi keskittyä omiin asioihin. Toki hoitaisin vanhempiani mielelläni, jos sen ansaitsisivat, mutta kun eivät ansaitse, niin minä elän täysillä vain itselleni ja miehelleni. Omia lapsia ei ole, enkä hanki - koen itsenäisen elämän tärkeäksi asiaksi.

Vierailija
37/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan joo, mutta on siinäkin puolensa, että on saanut ns. hyvällä omallatunnolla laittaa välit poikki omiin vanhempiin. Ei tartte tuntea tuskaa heidän vanhuudesta ja lähestyvästä kuolemasta, voi keskittyä omiin asioihin. Toki hoitaisin vanhempiani mielelläni, jos sen ansaitsisivat, mutta kun eivät ansaitse, niin minä elän täysillä vain itselleni ja miehelleni. Omia lapsia ei ole, enkä hanki - koen itsenäisen elämän tärkeäksi asiaksi.

Vastaava tilanne täällä, mutta en olisi halunnut laittaa välejä poikki, ja loppuelämä erillään myös surettaa. Olisin myös mielelläni ollut apuna yms. Tilanne oli kuitenkin niin paha (kyseessä väkivaltaiset henkilöt), että jouduin valitsemaan oman terveyteni ja vapauteni. Koen tehneeni ainoan oikean päätöksen -vihdoinkin voin hengittää.

Vierailija
38/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kaverin isä pankkiiri joka kusi asiat pahasti lamassa ja oli rikollislistalla. Sen helvetin kun näki alkoi työläinen tuntua turvalliselta.

Vierailija
39/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olen, olen hirviövanhempien alistettu ja pahoinpidelty lapsi, ja koko aikuisiän vanhemmat yrittäneet kaikin tavoin vahingoittaa minua. Toinen vanhemmista erittäin paha narsisti.

En ole koskaan saanut mitään tukea, välittämistä, kauniita sanoja. Vain haukkuja ja nälvimistä ja ainoa kosketus väkivalta.

Sydämeen sattuu kun näen tuttujen ja kavereiden perheet joissa vanhemmat mukana. Omat vanhempani ei ole koskaan halunneet nähdä lapsenlapsiaan eli lapsillani ei ole isovanhempia lainkaan (vaikka elossa ovat).

Vierailija
40/75 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii suunnatonta itsekkyyttä lisääntyä, mistä seuraa että lapsilla on itsekkäät vanhemmat.

Olisi kieltämättä jännä ajatus, jos yhtäkkiä koko maailma päättäisi olla lisääntymättä.  Ihmiset olisivat elossa enää vajaat sata vuotta.

Ei pelkoa, yltäkylläisyyskuplan ulkopuolella eletään vielä luonnollisesti. Joka toinen ihmislajin 18- vuotias naaras on naimisissa ja joka neljäs jo äiti.