Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 17-vuotias tyttö. Äitini on koko mun elämän aina käskenyt että pitää pyytää lupa, saako jääkaapista tai kaapeista

Vierailija
16.01.2023 |

ottaa ruokaa. En siis voi mennä syömään ilman lupausta välipalaa. Äitini on aina kotona mutta antaa luvan miten sattuu. Syön välillä nälkääni karkkeja. Voinko tehdä äidistä ilmoituksen sossuun?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit

Vierailija
2/72 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omilleen, ei ole normaalia tuollainen toisen syömisem kontrollointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoo syyksi? Onko rahat loppu eikä ole varaa ruokaan? Jos näin on sitä suuremmalla syyllä ilmoitus.

Tosin se (äitisi) heittää sut kuluna pihalle kun täytät 18 vuotta.

Vierailija
4/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti nälkäänsä ihminen syö suuri kalorisia ja herkkuja, kuten karkkia. Jos saisit tasaisemmin kunnon ruokaa niin olisi vähemmän herkuttelua. Äitisi ruoan kyttääminen ja säännöstely vaikuttaa jopa rikolliselta, sillä eihän ihmistä voi nälässä pitää. Äidilläsi todennäköisesti joku mt-ongelma....ikävä kyllä...

Vierailija
5/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt syytä sille miksi et saa ottaa välipalaa? Ymmärrän että om vähän hassua ottaa välipalaa jos ruokaa on tarkoitus syödä puolen tunnin päästä mutta muuten tuollainen kontrollointi 17-vuotiaan kohdalla kuulostaa oudolta.

Vierailija
6/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tarina on täyttä sopaa.

Vierailija
7/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tökeröä jos ei saa kotonaan syödä.

Vierailija
8/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos sanot, että sulla on nälkä, tarvitset ruokaa ja vaan otat sieltä kaapista? Tuleeko huutoriita? Väkivaltaa? Onko kaapeissa ylipäätään ruokaa. Kyllä voit olla sossuun yhteydessä. Karkkien syönti nälkään ei ole terveydellesi hyväksi, ja äitisi vaikuttaa sairaalloisen kontrolloivalta. Onko hänellä muita narsistisia piirteitä?

Vierailija
9/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt syytä sille miksi et saa ottaa välipalaa? Ymmärrän että om vähän hassua ottaa välipalaa jos ruokaa on tarkoitus syödä puolen tunnin päästä mutta muuten tuollainen kontrollointi 17-vuotiaan kohdalla kuulostaa oudolta.

Välipalaa ei tule jättää väliin mistään syystä. Kyllä meidän teini ottaa välipalan kouluun mukaan, jotta jaksaa pitkän päivän koulussa. Päivällinen meillä syödään 16-17 välillä. Pitkä aika joka tapauksessa odottaa, on nälkäinen välipalasta huolimatta.

Vierailija
10/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihan piruuttasikin lastensuojeluilmoitus, hyvällä tuurilla hommaavat sulle oman asunnon, kun oot jo tuon ikäinen ja pystyt huolehtimaan itsestäsi. Sitten voit syödä ihan mitä haluat ja suunnitella oman toivottavasti terveellisen ruokavaliosi. Ei ole äidilläsi hyvin asiat, mutta sekään ei ole sinun vika.

Vierailija
11/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kahdesta samantapaisesta perheestä. Ruokaa ei saanut niin vain ottaa. Kyseiset lapset ovat nyt aikuisia.

Vierailija
12/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö teillä oikea ruokakin, jota syöt? Vai meneekö siihen, että syöt välipaloja ja oikeaa ruokaa ei tule syötyä kunnolla?

Vierailija
13/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin ihan vanhana ihmisenä otan välipalaa jos siltä tuntuu, vaikka kohta puoliin oiskin ruoka.

Vierailija
14/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tarina on täyttä sopaa.

On tapahtunut kymmenen vuotta sitten, silloin kun ap oli alle kouluikäinen.  

Vierailija
15/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kahdesta samantapaisesta perheestä. Ruokaa ei saanut niin vain ottaa. Kyseiset lapset ovat nyt aikuisia.

Meillä oli näin niin kauan kuin asuin kotona eli 16-vuotiaaksi. Tuhosi täysi ruokasuhteeni, en osaa suhtautua syömiseen normaalisti vielä nelikymppisenäkään. En esimerkiksi voi syödä julkisesti koska syöminen aiheuttaa häpeää. 

Vierailija
16/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai välipalaksi kaapista ottaa vain leipää ja sitä ei läheskään aina ollut. Jos otit nälkääsi sitten koulupäivän jälkeen jotain muuta, sai huudot ja haukut päällensä. Kontrolli kotona ulottui ihan joka asiaan.

Olen tosin jo aikuinen, mutta tutttua huttua tuo ap:n kertoma. Ja meillä ei todellakaan ollut rahasta kiinni. Tuloksena kaikesta kontrollista oli sitten syömishäiriöisiä lapsia eli äitini mukaan "ruualla temppuilevia" lapsia.

Vierailija
17/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut edes ottaa hanasta vettä janoon ilman äidin lupaa paitsi silloin, kun hän oli töissä. Minulla ei tullut edes mieleen mennä jääkaapille omin luvin.

Vierailija
18/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Äitisi on aikuinen.

Lastensuojeluilmoitus tehdään lapsesta. Eli itsestäsi voit tehdä ilmoituksen.

Toki voit myös mennä töihin ja ostaa ruokaa itsellesi.

Mistä ne karkit tuli?

Vierailija
19/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodissani myös tarkka kontrolli syömisten suhteen. Kaapeille ei saanut mennä ilman lupaa. Tunsin itseni suorastaan rikolliseksi, kun välillä ollessani hetken yksin kotona söin leivänpalan, jossa maapähkinävoita päällä. Se oli kiellettyä. Mun suu myös tutkittiin, jos epäiltiin että olisin syönyt karkkia. Siitä tuli sitten rangaistus.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
20/72 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Oletko tietoinen mikä on teidän taloudellinen tilanne?