Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sairaslomaa viikon. Pitääkö se kirjata tietoihin kun haen työmarkkinatukea?

Vierailija
16.01.2023 |

Kun hakee työmarkkinatukea, pitää aina kirjata päivän kohdalla työtön. Mites se viikko kun olin sairaana, kuuluuko minun silloin saada sairasrahaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on siitä sairauslomatodistus, niin voit laittaa työttömyysajan ilmoitukseen -sairaana- ja liittää lääkärintodistukset mukaan.

Viisi päivää jää kuitenkin omavastuun piikkiin jos hakisit sairauspäivärahaa - sitä et kuitenkaan saa, joten olet oikeutettu työttömyysturvaan kuten ennenkin.

Jos sairauslomatodistusta ei ole, olet työtön ja saat työttömyysetuuden eikä sairaudesta tarvitse nostaa haloota työmarkkinatuen suuntaan.

Sairausloman tulisi kestää yli 10 arkipäivää, jotta voi ylipäänsä mitään saada sairauspäivärahan puolelta. Sitä lyhyemmät pätkät ovat omastuuaikaa. Työttömiä ohjeistetaan aina pitämään työnhaku voimassa, vaikka hakisi sairauspäivärahaa koska ikinä ei voi olla varma myönnetäänkö sairauspäiväahaa. Jos ei, niin ainakin voi työttömyysturvan saada.

Vierailija
22/22 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävit lääkärissä hakemassa sairaslomaa työttömyydestä? Minä olen luullut, että vain töistä saa sairaslomaa.

Minä olin vuoden sairaslomalla työttömänä.

En olisi voinut sairaana ottaa töitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan