DARVO (Deny, Attack, and Reverse Victim and Offender)- manipulointitekniikka parisuhteessa - onko kokemuksia?
Tekniikalla pyritään käyttämään valtaa ja kontrolloimaan ja kaasuvalottamaan toinen osapuoli hiljaiseksi.
Kyseessä on yksi henkisen väkivallan vastenmielisimmistä muodoista.
Kommentit (29)
Miten itse toimisitte, jos toinen syyttelee väärin perustein? Eikö silloin kiistetä asia? Sen jälkeen kieltämättä kiukuttaa, joten tulee hyökkäys ja lopulta myös roolien kääntyminen, koska tottakai olo on petetty ja toisen toiminta tuntuu väärältä ja pahalta
Vierailija kirjoitti:
Miten itse toimisitte, jos toinen syyttelee väärin perustein? Eikö silloin kiistetä asia? Sen jälkeen kieltämättä kiukuttaa, joten tulee hyökkäys ja lopulta myös roolien kääntyminen, koska tottakai olo on petetty ja toisen toiminta tuntuu väärältä ja pahalta
Syyttely väärin perustein?
Et tainnut ymmärtää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyttely väärin perustein?
Et tainnut ymmärtää asiaa.
Määritelmällisesti rajoja asettava konfrontoija ei voi syyttää darvoilijaa väärin perustein.
reps, kaikkee ne naiset keksii taas
Työpaikalta on kokemus moisesta.Mietin että tekijällä menee paljon huonommin kuin mulla ja olen huomioimatta häntä
Sama täällä exän kanssa. Oli ihan lempitaktiikka.